Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem ze Światłowodem i TV


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 17
  • 0

Problem ze Światłowodem i TV

Witam. Od ponad roku posiadam światłowód 300 MB/s wraz z TV. Do tej pory nie było żadnych problemów. Od około miesiąca TV zaczęła się klatkować, pikselizować itp, a prędkość internetu spadła do 50-70 Mb/s. Reset urządzeń nie pomógł. Oczywiście wszystko na Wi-Fi. Dodam że u sąsiada występuje taki sam problem, a kabel do domu idzie z tej samej skrzynki na słupie, z której mam przyłącze do swojego domu. Problem leży właśnie w tej skrzynce? Dzięki za odp.

 

________________
* Przeniosłem z działu Inna oferta – moderator Michał

5 ODPOW. 5

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14235
  • 58519
  • 709

Problem ze Światłowodem i TV

@dEstabil_  koniecznie zrób speedtest certyfikowany po kablu ethernet. Tylko to jest wiarygodną podstawą do reklamacji. Załącz ten pomiar na czacie z konsultantem Orange. Tylko tak możesz razem z sąsiadem zrobić pierwszy krok. Jak będziesz miał odpowiedź dopiero dalej możesz działać. Kolejnym będzie pismo do Orange z opisem sytuacji i numerem reklamacji, pomiarami i zadaniem naprawy 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5491
  • 18334
  • 186

Problem ze Światłowodem i TV

Na Twoim zgłaszałbym reklamację. Jako dowód załącz pomiary z legalnego speed test 

 

Update. Oczywiście miałem na myśli certyfikowany speed test, zarejestrowany użytkownik, z podanymi parametrami prędkości łącza określonymi w umowie.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2702
  • 11146
  • 108

Problem ze Światłowodem i TV

Cześć @dEstabil_ 

Spróbuj podłączyć dekoder poprzez kabel ethernet i sprawdź czy nadal klatkuje obraz? Podłączenie poprzez Wifi może powodować takie sytuacje zależy jaka jest jakość połączenia. Spróbuj go podłączyć poprze kabel ethernet. Także sprawdzać prędkość internetu na komputerze lub laptopie poprzez kabel ethernet na speedteście https://www.speedtest.pl/ lub tutaj https://speedtest.orange.pl/ 

Także wykonaj certyfikowany test PRO Speed Test i załącz ten test na czacie Orange u doradcy. Jak zrobić certyfikowany test masz w tym linku https://pro.speedtest.pl/pomiar_certyfikowany_i_niecertyfikowany

Pozdrawiam 🙂


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6374
  • 26055
  • 216

Problem ze Światłowodem i TV


@dEstabil_napisał(-a)

...

Od około miesiąca TV zaczęła się klatkować, pikselizować itp, a prędkość internetu spadła do 50-70 Mb/s.

...


Czy masz w umowie zapisy określające minimalną gwarantowaną prędkość? Zapewne tak. Na co więc czekasz? Czemu nie złożyłeś reklamacji natychmiast po odnotowaniu problemu? Czemu płacisz za usługę która nie jest realizowana zgodnie z umową?

Naturalnie podstawą reklamacji może być tylko, tak jak koledzy już zasugerowali, test certyfikowany (a więc po kablu a nie po WiFi), wykonany wielokrotnie w ciągu doby. Reklamacja ma sens wyłącznie wtedy jeśli taki test potwierdzi Twoje szacunki. Jeśliby jakimś cudem okazało się jednak, że po kablu masz prędkość nominalną, to przyczyny takiego stanu rzeczy trzeba szukać w Twoim otoczeniu; WiFi nie jest medium szczególnie stabilnym i bardzo łatwo je zakłócić. W takim wypadku koniecznie pokaż co wyszło z tych testów, podpowiemy co robić dalej.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 12
  • 55
  • 0

Problem ze Światłowodem i TV

@dEstabil_ jeśli łączysz się przez wifi, to być może ok. miesiąc temu, któryś z sąsiadów zaczął Cię zakłócać i stąd ten spadek prędkości. Zrób test po kablu.