- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Duża ilość błędów ES.
@EmptinessTo trochę zmienia obraz sprawy.
Wyjaśniam: każdy kabel podziemny (instalacyjne zresztą też) ma swój profil ułożenia par w jego przekroju i po długości. Przykładem niech będzie skrętka komputerowa. 4 pary skręcone każda z każdą i w parze skręcone ze sobą żyły. To nie przypadek, a celowe działanie, aby wykluczyć zakłócenia z innych transmisji po sąsiednich parach...
To samo jest w kablu telekomunikacyjnym, z tym, że skręt inny i nie ma różnic długości skrętu między parami. Dodam, że taki kabel ma początek i koniec (co jest ważne przy profilach i ich łączeniu)
Jeśli zerwali kilkakrotnie ten sam, a połączyli nie według norm (koniec jednego odcinka z początkiem drugiego itd), a jak się podobało, to właśnie będą takie efekty jakie opisujesz..kabel nie równoważy skrętem Twojej transmisji w stosunku do innych w tym kablu (po jego całości, a nie odcinkowo) i zerwania sesji zakłócanej inną transmisją gotowe...
To tak ogólnie i w skrócie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Duża ilość błędów ES.
Otoż to! Dobrze napisał to @agat13 Wszystko ma swój sens i logikę. Nawet poplątany kabel LAN 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Duża ilość błędów ES.
Super wyjaśnione! Dzięki. Teraz nasuwa się pytanie - co dalej? Bo tego, jak te kable zostały połączone, czy prawidłowo czy nie, tego nie wie nikt, a sprawdzić teraz tego się nie da, bo po są już pod ziemią to raz, a dwa nawet nie wiadomo już w których miejscach to było. I co dalej? Bedą pojawiać się błędy, będę tracić synchro, będę zgłaszać, będą kazać wymieniać router, albo monter przyjedzie, stwierdzi, ze wszystko ok i tak w kółko, a efektów zero? I co w takim przypadku robić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Duża ilość błędów ES.
@Emptiness rozejrzyj się, czy w Twojej okolicy nie jest świadczona usługa światłowodowa. Istnieje ryzyko, że jeśli Orange stwierdzi brak możliwości naprawy, to może wypowiedzieć umowę. Naprawy łącza miedzianego są coraz rzadziej wykonywane. Szukaj światłowodu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Duża ilość błędów ES.
@ketrasaArturW tamtym roku doszli ze światłowodem jakieś 300-400 metrów ode mnie i stop. Pytałem w Orange, czy są szanse podłączenia do mnie światłowodu usłyszałem, ze nie ma takowych planów, więc o tym mogę chyba zapomnieć.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Duża ilość błędów ES.
Zgłosić problem na pewno nie zaszkodzi. To nie powinno tak wyglądać. Może akurat da się naprawić. Trochę optymizmu. 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Duża ilość błędów ES.
@Emptiness zgłaszać, bo każda przerwa to potencjalnie zwrot pieniędzy. Bez zgłoszeń poza tym nie naprawią. Może po kolejnym nie pozwolą zamknąć sprawy z opisem "jest ok i lepiej nie będzie", a coś wymyślą.
Monterzy też są rozliczani że skuteczności
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Duża ilość błędów ES.
Niestety jesteś zdany na łaskę i niełaskę operatora. Co będzie to się dowiesz po kontakcie. Standardowo trzeba przejść całą ścieżkę reklamacyjną.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Duża ilość błędów ES.
Dzięki wszystkim za czas poświęcony na mój problem! Po niecałych 10h sytuacja wygląda następująco:
Był zrobiony całkowity restart modemu i jakby sytuacja się polepszyła, bo wcześniej tych błędów było zdecydowanie więcej. Jeszcze nie zerwało przez cały dzień synchro. Jest lepiej, ale niestety błędy dalej się pokazują. Z czasem będzie ich tyle, ze pewnie będzie tracić synchro, wiec jeśli tak będzie to będę zgłaszać problem.