Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Duża ilość błędów ES.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13553
  • 55394
  • 662

Duża ilość błędów ES.

@EmptinessTo trochę zmienia obraz sprawy.

Wyjaśniam: każdy kabel podziemny (instalacyjne zresztą też) ma swój profil ułożenia par w jego przekroju i po długości. Przykładem niech będzie skrętka komputerowa. 4 pary skręcone każda z każdą i w parze skręcone ze sobą żyły. To nie przypadek, a celowe działanie, aby wykluczyć zakłócenia z innych transmisji po sąsiednich parach...

To samo jest w kablu telekomunikacyjnym, z tym, że skręt inny i nie ma różnic długości skrętu między parami. Dodam, że taki kabel ma początek i koniec (co jest ważne przy profilach i ich łączeniu)

Jeśli zerwali kilkakrotnie ten sam, a połączyli nie według norm (koniec jednego odcinka z początkiem drugiego itd), a jak się podobało, to właśnie będą takie efekty jakie opisujesz..kabel nie równoważy skrętem Twojej transmisji w stosunku do innych w tym kablu (po jego całości, a nie odcinkowo) i zerwania sesji zakłócanej inną transmisją gotowe...

To tak ogólnie i w skrócie


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 389
  • 1752
  • 5

Duża ilość błędów ES.

Otoż to! Dobrze napisał to @agat13 Wszystko ma swój sens i logikę. Nawet poplątany kabel LAN 😉


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 29
  • 0

Duża ilość błędów ES.

Super wyjaśnione! Dzięki. Teraz nasuwa się pytanie - co dalej? Bo tego, jak te kable zostały połączone, czy prawidłowo czy nie, tego nie wie nikt, a sprawdzić teraz tego się nie da, bo po są już pod ziemią to raz, a dwa nawet nie wiadomo już w których miejscach to było. I co dalej? Bedą pojawiać się błędy, będę tracić synchro, będę zgłaszać, będą kazać wymieniać router, albo monter przyjedzie, stwierdzi, ze wszystko ok i tak w kółko, a efektów zero? I co w takim przypadku robić?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18890
  • 54066
  • 744

Duża ilość błędów ES.

@Emptiness rozejrzyj się, czy w Twojej okolicy nie jest świadczona usługa światłowodowa. Istnieje ryzyko, że jeśli Orange stwierdzi brak możliwości naprawy, to może wypowiedzieć umowę. Naprawy łącza miedzianego są coraz rzadziej wykonywane. Szukaj światłowodu.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 29
  • 0

Duża ilość błędów ES.

@ketrasaArturW tamtym roku doszli ze światłowodem jakieś 300-400 metrów ode mnie i stop. Pytałem w Orange, czy są szanse podłączenia do mnie światłowodu usłyszałem, ze nie ma takowych planów, więc o tym mogę chyba zapomnieć.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5757
  • 23335
  • 197

Duża ilość błędów ES.

@Emptiness 

Zgłosić problem na pewno nie zaszkodzi. To nie powinno tak wyglądać. Może akurat da się naprawić. Trochę optymizmu. 😉


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13553
  • 55394
  • 662

Duża ilość błędów ES.

@Emptiness  zgłaszać, bo każda przerwa to potencjalnie zwrot pieniędzy. Bez zgłoszeń poza tym nie naprawią. Może po kolejnym nie pozwolą zamknąć sprawy z opisem "jest ok i lepiej nie będzie", a coś wymyślą.

Monterzy też są rozliczani że skuteczności 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 389
  • 1752
  • 5

Duża ilość błędów ES.

Niestety jesteś zdany na łaskę i niełaskę operatora. Co będzie to się dowiesz po kontakcie. Standardowo trzeba przejść całą ścieżkę reklamacyjną.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 7
  • 29
  • 0

Duża ilość błędów ES.

Dzięki wszystkim za czas poświęcony na mój problem! Po niecałych 10h sytuacja wygląda następująco:
BŁEDY2.jpg

Był zrobiony całkowity restart modemu i jakby sytuacja się polepszyła, bo wcześniej tych błędów było zdecydowanie więcej. Jeszcze nie zerwało przez cały dzień synchro. Jest lepiej, ale niestety błędy dalej się pokazują. Z czasem będzie ich tyle, ze pewnie będzie tracić synchro, wiec jeśli tak będzie to będę zgłaszać problem.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13553
  • 55394
  • 662

Duża ilość błędów ES.

@EmptinessJak dziś to wygląda?