- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
No właśnie o to mi się rozchodzi, o prędkość downloadu niższą niż upload. Będę próbował to reklamować.
Co do lejków technicznych dostawałem je wielokrotnie, niby internet dla firm a po przekroczeniu 20GB - 25GB transferu na dzień lejek na następny dzien 5/5 lub 10/10 mb/s. Nie próbowałem ich omijać, i podejrzewam, że raczej się to nie uda. Myślę, że ruch nawet z VPN musi przejść pierw przez operatora zanim dotrze do pierwszego serwera VPN i operator już wie kto te dane wysyła, po prostu nie wie gdzie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
Tutaj VPN z Francji
A tu bez VPN
I jeszcze Polski VPN
Jakby co to pomiary zrobiłem przed w chwili pisania posta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
Nie mam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
Sprawdziłem tą trasę u mnie i nie mam takiego spadku.
To wypadało by przekazać Orange choć nie wiem czy na mobilku jest możliwość poprawienia tego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
U mnie z T-Mobile pathping do tvk.pl.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
Co to właściwie może oznaczać, nawet o tej porze ten adres 172.18.60.6 ma nadal 60% utraty pakietów, zastanawiam się czy to w jakikolwiek sposób wpływa na działanie internetu bo ten o tej porze chodzi ok nawet bez VPN, chociaż kiedyś speed test osiągał 160mb/s teraz jest ~110, może gdyby nie ten punkt który gubi pakiety było by nadal 160?
Pytam bo nie wiem jak podejść do rozmowy z pomocą Orange by mnie nie zbyli "o to nic takiego, internet przecież działa" a to może być przyczyna dlaczego w dzień działa bardzo słabo.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
Odkopuję stary wątek, ale mam praktycznie ten sam problem.
Internet od jakiegoś czasu przestał działać jak powinien. Mam LTE biurowy i strony się czasem ładują, czasem nie. Nie ma jakieś reguły, dzieje się tak zarówno w nocy, w dzień jak i wieczorem. Jak już działa, to działa rzeczywiście szybko (nawet do 200 Mbps), ale co jakiś czas dostaje takiej zwiechy, że nic się nie da otworzyć (nie chodzi tu o interwały typu godziny, a o minuty czy nawet sekundy).
Sprawdziłem i nie jest to problem routera - przekładałem kartę do innego, nie jest to problem urządzenia - dzieje się tak wszędzie, na telefonie, na TV, itd. i nie jest to problem pasma - sprawdziłem po kolei na wszystkich z osobna.
Udało mi się temu zapobiec poprzez zainstalowanie Cloudflare WARP (taki okrojony VPN) który przekierowuje pakiety przez swoje serwery. Od tego czasu zero ścinek, wszystko działa pięknie (a przynajmniej na PC gdzie jest to zainstalowane). Na innych urządzeniach dalej to samo..
Po sprawdzeniu ścieżki w WinMTR (bez włączonego VPNa) mam to samo co kolega wyżej, czyli duża utrata pakietów na IP 172.18.60.6. Nie wiem czy to jest powodem, ale na służbowym laptopie po podpięciu do firmowego VPNa problem również znika, czyli to ewidentnie coś nie tak po stronie Orange.
Dla sprawdzenia wykupiłem w Orange usługę VPN (tą z publicznym IP), ale po włączeniu i zmianie APN na VPN było jeszcze gorzej, mimo że już nie było utraty pakietów. Co robić? Zgłaszałem problem na infolinii, ale zrzucali to na przeciążonego BTSa..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
LTE - osiągam lepsze trasfery korzystając z VPN, myślałem, że to przeciążony BTS...
To zgaduj-zgadula ale IMHO problem z serwerami DNS operatora tak właśnie by się objawiał. Rozwiązanie? Jeśli to mała sieć lokalna to może postawić własny serwer DNS w LAN?
"Problem" zgłaszany przez OP był inny i w sumie dość wydumany, dotyczył domniemanego problemu z rutowaniem pakietów do konkretnego serwera. Sprawdzane były pingi do ruterów w trasie i z faktu iż jeden z nich słabiej odpowiadał były wyciągane daleko idące wnioski. IMHO kompletnie bez sensu.
Ty masz problem dużo lepiej zdefiniowany i dość namacalny, co niekoniecznie oznacza że łatwy do zdiagnozowania i rozwiązania.