Nowe komunikaty w Nasz Orange.
Cześć wszystkim! Mam pomysł! 😄
Na swój 100 komentarz na Nasz Orange chciałbym zaproponować pierwsze chyba nowe pomysły z mojej strony. Postanowiłem nie zakładać kilku zgłoszeń, ponieważ uznałem, że bez sensu jeden po drugim je powielać, tym bardziej, że w zasadzie dotyczą jednej kwestii, bardzo porządkowej. Jak sam główny temat zgłoszenia mówi, dotyczą one komunikatów. Zacznijmy jednak od początku, a więc skąd taka propozycja. Obserwując liczby, które każdego dnia od dnia startu społeczności pokazują skalę tego portalu, przygotowałem małą statystykę prezentując ją na poniższej grafice:
Jak można zauważyć na obrazku na 4023 założone tematy, jedynie 1858 jest rozwiązanych, czyli takich, w których pytający oznaczył jedną z odpowiedzi jako rozwiązanie. To mniej niż 50%, a dokładnie nieco ponad 46%. Z moich obserwacji nie oznacza to, że społeczność słabo pomaga, a raczej jest wręcz przeciwnie! Najzwyczajniej w świecie niestety wiele osób, które zakłada wątek nie oznacza żadnego pomocnego komentarza, choć czasami, a nawet częściej niż czasami takowe na odpowiednie oznaczenie zasługują. Często zauważam w wielu wątkach, że pracownicy Orange oraz użytkownicy portalu regularnie sygnalizują w pojawiających się pytaniach o pamiętaniu, by jedną z odpowiedzi wybrać jako rozwiązanie tzn. takiej, która w najlepszy, najpełniejszy i najbardziej trafny sposób pomogła danej osobie uporać się z określonym problemem.
W związku z tym moja propozycja oraz pomysł na wprowadzenie nowego komunikatu do Nasz Orange. Nie wiem na ile taka idea jest trudna w przygotowaniu, ale myślę, że znacząco poprawiłaby te statystyki, choć wiadomo, że one nie są najważniejsze. Jednak wprowadziłaby pewien porządek, a na pewno przypomniałaby o pewnym obowiązku. Mianowicie propozycja polegałaby na tym, że po upływie określonego czasu od utworzenia nowego tematu/pytania i nie oznaczenia w nim przez użytkownika pytającego żadnej odpowiedzi, Nasz Orange wysyłałby wiadomość lub komunikat o tym, aby w utworzonym przez daną osobę wątku X dnia, na Y temat oznaczyć jeden z komentarzy jako rozwiązanie (oczywiście jeśli pojawiło się takie, które było pomocne). To byłaby taka forma przypomnienia w formie jednokrotnej lub dwukrotnej informacji wysyłanej w ściśle ustalonym okresie czasu.
Drugi pomysł również o charakterze porządkowym jest również związany z dodatkowym komunikatem na Nasz Orange. W celu ograniczenia powielania po raz kolejny pewnych pytań, wątków wprowadziłbym w trakcie zakładania nowego tematu informację o tym (być może nawet z możliwością z tego poziomu sprawdzenia w wyszukiwarce tematów), aby użytkownik sprawdził wcześniej czy na portalu nie pojawił się identyczny lub podobny wątek z rozwiązaniem danego problemu. Wtedy mógłby zamiast zadawać ponownie to samo pytanie np. kliknąć na guzik (np. coś w stylu znanego "like"), że też mu pomogło dane rozwiązanie. To w sumie 3 pomysł, choć jego wprowadzenie miałoby bardziej cel statystyczny. Znane byłyby najbardziej popularne w Nasz Orange rozwiązania problemów od startu społeczności. W sumie nawet nie jest to niezbędne rozwiązanie. Tak jak jest, jest dobrze, bardzo dobrze. 🙂
To w zasadzie byłoby na tyle z mojej strony. Co o nich myślicie? Mam nadzieję, że choćby jeden z moim proponowanych pomysłów przypadnie Wam do gustu.
Miłego dnia! =]
Matt55
14-12-2017 w Pomysły
1
Otwarty
2
Zamknięty
Pierwszy pomysł jest realizowany o ile ktoś otrzymuje powiadomienia na maila z NO. A gdzieś indziej miałby być taki komunikat?
Chociażby w zakładce powiadomienia w Nasz Orange. 🙂
Fajna analiza, piękny wykres i gratulacje za 100 post! No to głosujemy, rzeczywiście powiadomienia mailowe z prośbą o oznaczenie już są, ale reszta bardzo ciekawa. Jeśli ktoś będzie mieć jeszcze inne pomysły na zwiększenie "statystyki oznaczania rozwiązań" to jesteśmy super - zainteresowani 🙂
No właśnie, mailem przypominajka idzie... 😉 a co do wielokrotnego przyznania rozwiązania... to całkiem ciekawy pomysł...
Dzięki @Artur! Starałem się jak mogłem, by w atrakcyjny sposób nakreślić problem, a później przejść do konkretnego pomysłu. 🙂
@Matt55, idąc tropem samego pomysłu, oraz dyskusji, to tak jak "uderzeniem po kieszeni" zmusza się uparciuchów do zdyscyplinowania, także i tutaj można to "wziąć w dyby" Zdarzają się sytuacje, że użytkownik forum dostaje tak porządną dawkę wiedzy, że wycofuje się bez słowa i po jakimś czasie powraca z innym problemem. A tu Cię mamy kolego/koleżanko! Dopóki nie uregulujesz zaległości, masz szlaban na wszystko...łącznie z przechodzeniem na inne zakładki. Pozostanie tylko lekturka i widoczki, a do działań na swoich zasobach jest konto z zarejestrowanymi usługami. Drastyczne cięcie, ale pouczające. Drugi sposób funkcjonuje, ponieważ moderatorzy zadają sobie ten trud i po nieskutecznej prośbie, po prostu robią tę "brudną" robotę za innych. Z drugiej strony wiem, jak czasem trudno jest określić stopień nasycenia wiedzą zakładane tematy. Wagi i skali porównawczej nie można przykładać takiej samej do spraw mniej istotnych, ważnych i tych naprawdę problematycznych. Wyszukiwarka nie definiuje dokładnie, czy problem zawsze dotyka meritum czyjegoś problemu. A jeżeli tak jest, to też moderatorzy "robią za fizycznych" ... i podobnie jak z opaską Temidy, działają skutecznie Może ten wywód spowoduje, że burza mózgów przyniesie rozwiązanie. Głosuję za i gratki @Matt55
Dziękuję @Anonim. 🙂 Tak jak piszesz temat oznaczania rozwiązań w tematach do przedyskutowania, bo jednak coś robić trzeba, by te statystyki poprawiać. Może jakieś powiadomienia na telefon wysyłać czy coś? Choć to już jakiś koszt dla Orange, ale skuteczność byłaby może większa. Innych pomysłów w sumie nie mam. 🙂
@Matt55blokowanie aktywności, bo tak odczytuję Twój drugi pomysł, to chyba zły kierunek, może zniechęcić. Natomiast co do przypominania w powiadomieniach, nawet cyklicznego 😉 to by było coś (moim zdaniem) akceptowalnego. Tu nawiążę do pomysłu @Anonim i mojego, aby w profilach pojawiła się zakładka "moje tematy". Dla użytkowników z większym dorobkiem byłaby to pomoc w wyszukiwaniu i sprawdzaniu założonych przez siebie tematów, w celu sprawdzenia czy coś się zmieniło, czy jest post, który zasługuje na wskazanie jako rozwiązanie, a gdzieś go przeoczyliśmy.
@Misiek62 Drugi pomysł w żaden sposób nie dotyczy blokowania aktywności. Jedynie wprowadzenia komunikatu podczas zakładania nowego tematu, aby użytkownik sprawdził czy aby nie ma już takiego samego założonego wątku na Nasz Orange z rozwiązaniem. Oczywiście może mimo to zadać pytanie, bo to jest jedynie informacja o takiej możliwości. 🙂
Wiem, wiem @Matt55 drugi pomysł mnie się podoba, nawet bardzo 😉 ... Blokowanie przypisałem do pierwszego, a napisałem drugi - zainspirowany tym co napisał @Anonim - to oczywista pomyłka 😄 z mojej strony. Klikam poparcie. Jakoś niknie trzeci pomysł... możliwość wskazania - wcześniej otagowanej jako "rozwiązanie" - odpowiedzi, którą kolejny użytkownik uzna za wystarczającą do rozwiązania jego problemu... czyli podwójne, a może nawet wielokrotne zaliczenie... To byłby całkiem nowy kierunek... ale skoro post może mieć wiele polubień, to dlaczego by nie wiele uznań za rozwiązanie... Proponowałbym wyodrębnienie tego pomysłu.
@Matt55 z tego co piszą najaktywniejsi (Herosi) to wyszukiwarka jest mało skuteczna i pewnie choćby z tego powodu nowi użytkownicy wolą założyć nowy temat, czasami dopiszą się do istniejącego - z rozwiązaniem - wtedy faktycznie przydałaby się możliwość przyznania dodatkowego "uznania rozwiązania" za przydatne.
@Artur założył nowy pomysł: Lista podobnych tematów po dodaniu nowego wątku który zdaje się być podobny co do celu - zwrócić uwagę użytkownika na podobne tematy... Artur, co sądzisz o propozycji możliwości zwielokrotniania uznania odpowiedzi za rozwiązanie?
Podoba mi się pomysł dodania dodatkowego przycisku z podpisem w stylu "Pomógł mi" - przy założeniu, że będzie go mógł kliknąć każdy, nawet ktoś nie zalogowany. Na tej podstawie byłoby łatwiej oznaczać rozwiązanie, jeśli autor sam tego nie zrobi, a i osoby czytające by szybciej trafiały na najbardziej pomocne komentarze 🙂
Status zmieniony na: Sprawdzany
@Artur napisał:
Pokaż szczegółyPodoba mi się pomysł dodania dodatkowego przycisku z podpisem w stylu "Pomógł mi" - przy założeniu, że będzie go mógł kliknąć każdy, nawet ktoś nie zalogowany. Na tej podstawie byłoby łatwiej oznaczać rozwiązanie, jeśli autor sam tego nie zrobi, a i osoby czytające by szybciej trafiały na najbardziej pomocne komentarze 🙂
Świetna sprawa! 🙂
Czyli co sprawdzamy @Arturze ? dodatkowy "pomógł mi"?
Tak. Formy komunikacji przypominających o oznaczeniu rozwiązania stosowane są już w mailach z powiadomieniami. Będziemy też pracować nad dodatkowymi powiadomieniami na samej stronie, choć w ramach pomysłu o porządkowaniu powiadomień, a tutaj skupiamy się na sprawdzeniu możliwości oznaczania najbardziej pomocnych komentarzy. To by pomogło także w wybieraniu rozwiązań przez moderatorów, jeśli autor sam nie wskaże.
@ArturJeśli dobrze rozumiem ostatnie zdanie... to nawet jeśli autor tematu nie oznaczy rozwiązania, inni użytkownicy będą mogli wskazać czyjś post jako pomocny? Super.
Tak, takie jest założenie, ale jeszcze nie wiemy czy będzie to już możliwe od strony technicznej.
Status zmieniony na: Zamknięty
Tymczasowo musimy "zamrozić" ten pomysł, przepraszam 😞 Niemniej wrócimy do niego, gdy "moce programistyczne" znowu będą w pełni 🙂
Trudno, rozumiem sytuację. 🙂