Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

ROZWIĄZANE

Poziom 19, Pasjonat
  • 78
  • 209
  • 1

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

Witam. Dopiero jak wstałem ktoś router zrestartował. Okazuje się, że router nie może uzyskać dostęp do sieci. Diody od dostępu do sieci WAN oraz Wi-Fi świecą stale na pomarańczowo, a dioda od telefonu VoIP miga powoli na biało, co oznacza problemy z telefonią. Próba połączenia się pod sieć routera po prostu ogranicza tylko do sieci LAN, pozwalając jedynie na przeglądanie plików dostępnych w sieci rodzinnej, zarządzaniu drukarką podłączoną pod router, itp., a na windowsie tak to wygląda:nzmc_06_0-1633937986987.png
nzmc_06_1-1633938031185.png
nzmc_06_4-1633938212690.png
nzmc_06_5-1633938223231.png


Od czasu do czasu urządzenia podłączone zgłaszają, że rzekomo są oni połączeni z siecią WAN, ale w praktyce po chwili znowu tracą łączność z siecią WAN.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 36, Guru *
  • 3426
  • 8599
  • 151

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

@nzmc_06  powodem może być błędny numer lub hasło i problem z konfiguracją usługi, radzę skontaktować się z infolinią przez czat, Maks powinien temu zaradzić (sprawdzi usługi i zresetuje hasło, ewentualnie połączy z konsultantem). Możesz również we własnym zakresie wykonać najpierw przywrócenie FB 6 do ustawień fabrycznych, jeżeli to nie pomoże to krok następny jak wyżej (czat).

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

8 ODPOW. 8

Poziom 21, Pasjonat
  • 299
  • 678
  • 7

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

Rozumiem, że wykonałeś podstawowy "sposób" na rozwiązywanie problemów ze sprzętem IT 😉 tj. wyłączyłeś FB 6.0 z prądu na 10 minut i włączyłeś?
Jeśli tak - czy możesz sprawdzić informacje w panelu sterowania FB -> wsparcie -> informacje systemowe -> FTTH i potwierdzić, że masz połączenie z Orange?

Zweryfikowałbym powyższe a potem 510 100 100 -> ponieważ, być może, powód jest tak prozaiczny jak np  nieudane dołączanie innego użytkownika do światłowodu albo awaria Orange w Twojej okolicy.



Poziom 36, Guru *
  • 3426
  • 8599
  • 151

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

@nzmc_06  powodem może być błędny numer lub hasło i problem z konfiguracją usługi, radzę skontaktować się z infolinią przez czat, Maks powinien temu zaradzić (sprawdzi usługi i zresetuje hasło, ewentualnie połączy z konsultantem). Możesz również we własnym zakresie wykonać najpierw przywrócenie FB 6 do ustawień fabrycznych, jeżeli to nie pomoże to krok następny jak wyżej (czat).

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście


Poziom 36, Guru *
  • 5930
  • 14219
  • 244

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

@nzmc_06Podstawą do analizy jest status modemu widziany w jego menu. Wejdź na 192.168.1.1 wpisz hasło (8 znaków z klucza zapisanych na naklejce) i wejdź do statusu połączenia. Sprawdź jaki login jest wpisany i ewentualnie (jak masz) przepisz hasło (uzyskasz je na SMS zgłaszając na czacie)


Poziom 27, Specjalista
  • 1414
  • 2898
  • 40

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

@nzmc_06 

A jak nie wstałeś to działało?

Innym słowy: zgduję że masz umowę z Orange obejmjącą internet FTTH z dzierżawą modemu FunBox6. Masz też wykupioną usługę VoIP czyli telefon stacjonarny, który jest podłączony do gniazdka telefonicznego FB6.

Umowa była zawarta już jakiś czas temu, technik zainstalował modem i sprawdził połączenie, wykonany speedtest pokazał wartości bliskie nominalnym wartościom na umowie (zakładam że co najmniej 600Mbps download).

Prosisz o pomoc bo FB6 stracił połaczenie z internetem.

Tak jak już koledzy napisali, standartową radą w takich wypadkach jest podjęcie próby zrestartowania FB6 poprzez odłączenie go na chwilę od zasilania. Jeśli to nie pomoże można też spróbowć resetu do tzw. "ustawień fabrycznych", zgodnie z instrukcją (powinna być w pudełku).

Jeśli to nie pomoże warto wejśc na stronę konfiguracyjną FB6 i pokazać parametry połączenia. Tak czy owak bez kontaktu z BOK się nie obejdzie.


Poziom 19, Pasjonat
  • 78
  • 209
  • 1

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

Reset do ustawień fabrycznych naprawił dostęp do sieci WAN


Poziom 36, Guru *
  • 5930
  • 14219
  • 244

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

@nzmc_06  modem zgubił ustawienia więc po resecie pobrał login i hasło do usługi ponownie... To się dzieje z automatu, gdy z defaultu na modemie pojawią się dane rejestracyjne


Poziom 19, Pasjonat
  • 78
  • 209
  • 1

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

Po restarcie prosiło o login i hasło do usługi. Musiałem ręcznie je podać.


Poziom 36, Guru *
  • 3426
  • 8599
  • 151

Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN

@nzmc_06  po resecie do fabryki tak już jest że router prosi o login i hasło do neo.