- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam. Dopiero jak wstałem ktoś router zrestartował. Okazuje się, że router nie może uzyskać dostęp do sieci. Diody od dostępu do sieci WAN oraz Wi-Fi świecą stale na pomarańczowo, a dioda od telefonu VoIP miga powoli na biało, co oznacza problemy z telefonią. Próba połączenia się pod sieć routera po prostu ogranicza tylko do sieci LAN, pozwalając jedynie na przeglądanie plików dostępnych w sieci rodzinnej, zarządzaniu drukarką podłączoną pod router, itp., a na windowsie tak to wygląda:
Od czasu do czasu urządzenia podłączone zgłaszają, że rzekomo są oni połączeni z siecią WAN, ale w praktyce po chwili znowu tracą łączność z siecią WAN.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@nzmc_06 powodem może być błędny numer lub hasło i problem z konfiguracją usługi, radzę skontaktować się z infolinią przez czat, Maks powinien temu zaradzić (sprawdzi usługi i zresetuje hasło, ewentualnie połączy z konsultantem). Możesz również we własnym zakresie wykonać najpierw przywrócenie FB 6 do ustawień fabrycznych, jeżeli to nie pomoże to krok następny jak wyżej (czat).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN
Rozumiem, że wykonałeś podstawowy "sposób" na rozwiązywanie problemów ze sprzętem IT 😉 tj. wyłączyłeś FB 6.0 z prądu na 10 minut i włączyłeś?
Jeśli tak - czy możesz sprawdzić informacje w panelu sterowania FB -> wsparcie -> informacje systemowe -> FTTH i potwierdzić, że masz połączenie z Orange?
Zweryfikowałbym powyższe a potem 510 100 100 -> ponieważ, być może, powód jest tak prozaiczny jak np nieudane dołączanie innego użytkownika do światłowodu albo awaria Orange w Twojej okolicy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@nzmc_06 powodem może być błędny numer lub hasło i problem z konfiguracją usługi, radzę skontaktować się z infolinią przez czat, Maks powinien temu zaradzić (sprawdzi usługi i zresetuje hasło, ewentualnie połączy z konsultantem). Możesz również we własnym zakresie wykonać najpierw przywrócenie FB 6 do ustawień fabrycznych, jeżeli to nie pomoże to krok następny jak wyżej (czat).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN
@nzmc_06Podstawą do analizy jest status modemu widziany w jego menu. Wejdź na 192.168.1.1 wpisz hasło (8 znaków z klucza zapisanych na naklejce) i wejdź do statusu połączenia. Sprawdź jaki login jest wpisany i ewentualnie (jak masz) przepisz hasło (uzyskasz je na SMS zgłaszając na czacie)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN
A jak nie wstałeś to działało?
Innym słowy: zgduję że masz umowę z Orange obejmjącą internet FTTH z dzierżawą modemu FunBox6. Masz też wykupioną usługę VoIP czyli telefon stacjonarny, który jest podłączony do gniazdka telefonicznego FB6.
Umowa była zawarta już jakiś czas temu, technik zainstalował modem i sprawdził połączenie, wykonany speedtest pokazał wartości bliskie nominalnym wartościom na umowie (zakładam że co najmniej 600Mbps download).
Prosisz o pomoc bo FB6 stracił połaczenie z internetem.
Tak jak już koledzy napisali, standartową radą w takich wypadkach jest podjęcie próby zrestartowania FB6 poprzez odłączenie go na chwilę od zasilania. Jeśli to nie pomoże można też spróbowć resetu do tzw. "ustawień fabrycznych", zgodnie z instrukcją (powinna być w pudełku).
Jeśli to nie pomoże warto wejśc na stronę konfiguracyjną FB6 i pokazać parametry połączenia. Tak czy owak bez kontaktu z BOK się nie obejdzie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN
Reset do ustawień fabrycznych naprawił dostęp do sieci WAN
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN
@nzmc_06 modem zgubił ustawienia więc po resecie pobrał login i hasło do usługi ponownie... To się dzieje z automatu, gdy z defaultu na modemie pojawią się dane rejestracyjne
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN
Po restarcie prosiło o login i hasło do usługi. Musiałem ręcznie je podać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Funbox 6 - Nie można w ogóle połączyć się z siecią WAN
@nzmc_06 po resecie do fabryki tak już jest że router prosi o login i hasło do neo.