- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam. Od wielu lat jestem "dumnym" posiadaczem internetu od Orange z zawrotną prędkością 10/1. Co jakiś czas pojawia się problem w postaci spadków do "stałej prędkości" 0.5-3 Mb/s. Trwa to jakiś tydzień góra 2 tygodnie i wraca do normy. Zaznaczę, że problem na 100% nie leży po mojej stronie. Funbox wymieniany kilka razy i wszystko posprawdzane przez techników. Na dodatek router synchronizuje się tak jak powinien więc po zgłoszeniu na pomoc techniczną dostaję wiadomość, że w wszystko jest sprawne. Do sieci podłączone mam tylko jedno urządzenie. Czym może być to spowodowane?
____________
* W temacie doprecyzowałem etykiety - Wiktor
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@kameleon2131 te pomiary są aktualne i zrobione na kompie po kablu i w momencie weryfikacji tego zrzutu z menu? Jeśli tak, to port na centrali do wymiany i to po przeglądzie łącza. Jeśli na innym kompie, smartfonie nawet po wifi na stronie speedtestu pro.speedtest.pl tak właśnie wychodzi słabo...
Musisz to zweryfikować na innym sprzęcie
Trochę to dziwne zachowanie ale skoro podczas speedtestu masz takie parametry linii jak widzimy, to kwestia wyposażenia DSLAM na centrali na 100%
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z internetem ADSL
@kameleon2131 możliwe, że coś szwankuje w samej centrali lub problem z linią telefoniczną. Jakoś linii ma duży wpływ na połączenie internetowe. Czy jak był taki spadek prędkości, to również sprawdzana była synchronizacja? Warto przymusić techników, aby dokładniej sprawdzili centralę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z internetem ADSL
Cześć @kameleon2131
wejdź na stronę Funboxa http://192.168.1.1/ wpisz login i hasło Login: admin
Hasło: 8 ostatnich/pierwszych znaków klucza WPA z naklejki spod spodu routera. Następnie wejdź w zakładkę Wsparcie a później w lewym boku otworzy się lista zakładek i wejdź w zakładkę Informacje systemowe. Później kliknij na zakładkę DSL i zobacz parametry linii a konkretnie: ostatnią synchronizacje, i prędkość synchronizacji DSL w górę i dół, margines szumu,jakość linii sprawdź ile błędów ESów i SEsów ( duża liczba powoduje częste zrywanie internetu) najczęściej powodami tymi są: puszka na słupie gdzieś nie łączy coś, problemy na centrali, problemy z portem, problem z wezłami pomiedzy centralami co rozsyłają prędkość internetu a także może być problem wewnątrz budynku sprawdzić puszki montażowe a także kabel idący od puszki montażowej do Funboxa 2.0 może jest już stary i te może być obniżony margines szumu i obniżona prędkość.
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z internetem ADSL
Synchronizacja cały czas na maxa. A prędkości szkoda gadać. Każde zgłoszenie problemu kończy się tak samo czyli proszę zresetować router a jak nie pomoże to wymienić na nowy...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z internetem ADSL
@kameleon2131zrób screena i wrzuć tutaj z parametrami linii DSL i zobaczymy co się dzieje 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z internetem ADSL
@kameleon2131 piszesz, że masz tylko jedno urządzenie podłączone. W jaki sposób: WiFi, czy kabelek?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z internetem ADSL
Po kablu. Prędkości po wifi i po kablu mam wręcz identycznie tragiczne
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z internetem ADSL
Zdefiniuj "tragiczne". Albo lepiej pokaż wyniki pomiaru z pro.speedtest.pl.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problem z internetem ADSL
Widze że masz zapas marginesu szumu. Spadek prędkości może być związany ze wzrostem tłumienia linii. kiepskie złącze czy spadek jakości kabla może zwiększyć tłumienie linii i zmniejszyć prędkość internetu 🙂
@kameleon2131 Jeszcze możesz zrobić test certyfikowany pomiar prędkości na komputerze tylko musisz zarejestrować się na stronie https://pro.speedtest.pl/. Pobrać program Pro speed test. Uruchomić go i podać token. Przed uruchomieniem testu musisz wyłączyć Wi-Fi w modemie i odłączyć pozostałe kable ethernet, zostawiając tylko podłączony kabel ethernet łączący modem z komputerem. Test skłąda się z 6 etapów po 30 minut lub 20 minut teraz już nie pamietam ale coś w tym przedziale Taki test pozwoli działowi informatycznemu, technicznemu na zweryfikowanie problemu co się dzieje z twoją linią. Tutaj masz instrukcje przeprowadzenia testu pro speed test https://pro.speedtest.pl/pomiar_certyfikowany_i_niecertyfikowany.
- « Poprzedni
- Następny »