Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

ROZWIĄZANE

Poziom 15, Komentator
  • 16
  • 51
  • 0

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

Tez mam taki problem. Internet rozłącza się kilka razy w ciągu dnia. Przerwy trwają zwykle 2-3 min ( na FuNboxie dioda @ miga na czerwono.) Problem pojawiał sie juz na Liveboxie, którego wymieniłem, a problem pozostał. Teraz dostałem FunBoxa i nadal to samo. 

 

 

 

______________

*Post wydzielony z tematu "Rozłączanie internetu" - moderator Wojciech.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 33, Ekspert
  • 3643
  • 6903
  • 102

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

@macky1985  będzie miał potrzebny jeszcze raz taki screen, ale zrobiony za jakąś godzinę. Na pierwszy rzut oka problem z wyposażeniem na centrali. Dlaczego? Bo synchronizację masz od 23 godzin , a tracisz tylko sesję. Synchronizacja na bardzo dobrych parametrach prędkości jak na Neo do 10Mb/ sek i SNR nawet dobry. Zero błędów( dlatego poproszę o to samo za godzinę, aby sprawdzić czy błędów nie przybędzie). Musisz to zgłosić na czacie z podejrzeniem uszkodzonego portu na centrali, bo linia to raczej nie jest powodem do utraty sesji...

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

34 ODPOW. 34

Poziom 33, Ekspert
  • 3643
  • 6903
  • 102

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

@macky1985 którego Funboxa dostałeś? Podaj więcej szczegółów jaką prędkość, czy korzystasz z telefony stacjonarnego czy VoIP, czy i ile masz gniazdek telefonicznych w domu, czy miga tylko dioda sesji (@) czy i synchronizacji?  Zrób screena parametrów linii z menu modemu , coś pomyślimy

 


Poziom 15, Komentator
  • 16
  • 51
  • 0

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

Jest to FunBox 2.0. Prędkość neostrady do 10Mb/s. 

"Status telefonu VoIP: aktywny"  - tak jest ustawione w panelu FunBoxa.

Mam jedno gniazdko telefoniczne w domu. 

Miga dioda sesji @ i gaśnie dioda od telefonu.

modem.pngmodem voip.png


Poziom 33, Ekspert
  • 3643
  • 6903
  • 102

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

@macky1985 ok, pokaż zakładkę DSL ( po lewej obok tej)


Poziom 15, Komentator
  • 16
  • 51
  • 0

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

Właśnie przed chwilą mnie rozłączyło. To screen zrobiony chwilę potemWłaśnie przed chwilą mnie rozłączyło. To screen zrobiony chwilę potem


Poziom 33, Ekspert
  • 3643
  • 6903
  • 102

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

@macky1985  będzie miał potrzebny jeszcze raz taki screen, ale zrobiony za jakąś godzinę. Na pierwszy rzut oka problem z wyposażeniem na centrali. Dlaczego? Bo synchronizację masz od 23 godzin , a tracisz tylko sesję. Synchronizacja na bardzo dobrych parametrach prędkości jak na Neo do 10Mb/ sek i SNR nawet dobry. Zero błędów( dlatego poproszę o to samo za godzinę, aby sprawdzić czy błędów nie przybędzie). Musisz to zgłosić na czacie z podejrzeniem uszkodzonego portu na centrali, bo linia to raczej nie jest powodem do utraty sesji...

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście


Poziom 15, Komentator
  • 16
  • 51
  • 0

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

Tak to wygląda po godzinie. Narazie nic się nie działo. 

Zgłosiłem problem na czacie - bot przyjął zlecenie. Podobno w 36 godzin maja naprawić.

dsl 1h.png


Poziom 33, Ekspert
  • 3643
  • 6903
  • 102

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

@macky1985 teraz wiem na pewno, że powinienes zgłosić awarie po stronie centrali. Tak powiedz monterowi z argumentacją przeze mnie przytoczoną. 

 


Poziom 15, Komentator
  • 16
  • 51
  • 0

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

Bot na czacie sprawdził linię i niby widział jakiś problem. Zgłoszenie przyjęte. Co konkretnie powiedzieć monterowi?


Poziom 33, Ekspert
  • 3643
  • 6903
  • 102

Kilka razy w ciągu dnia rozłącza się internet

@macky1985Zerknij jeszcze przed monterami jaki masz login neo

Jeśli masz z dopiskiem /ipv6 to skasuj to i zobaczysz jak wtedy działa.

Problemu na linii nie ma, ale mógł w systemie znaleźć niestabilną pracę (właśnie utratę sesji) i dał monterowi do weryfikacji, bo zdalnie tego nie sprawdzi. Koniecznie porozmawiaj z monterem (o ile zadzwoni) i zasugeruj wymianę portu