internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

ROZWIĄZANE

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8678
  • 35104
  • 293

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Widzę że zadajesz pytania kompetentnie więc odpowiadam skrotowo. W kontekście zmiany APN chodziło mi o to żeby obsługiwał IPv4. Nazwa jest rzeczą drugorzędną.

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 29
  • 0

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Aaaa... tak, zmieniałam oczywiście wszystkie ustawienia APN, nie tylko nazwę. W sumie testowałam wszystkie kombinacje parametrów dla APN jakie znalazłam w internecie.

Tak jak więcej czytam na różnych forach to może faktycznie to coś w tym obszarze - wydaje się że niedawno Orange zaczął narzucać gdzie się da IPv6. Może mają gdzieś jakieś translacje IPv6/IPv4 które nie do końca poprawnie działają. 

Takie korporacyjne VPNy jak ten z którym próbuje się łączyć nie lubią się z IPv6.

Zgłosiłam problem na infolinii, może dział techniczny coś wymyśli. Widziałam że ktoś kilka wątków niżej miał problem ze stronami bankowymi. U mnie taki problem nie występuje ale może jest jakiś związek...

 

 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 29
  • 0

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Kolejny test - T-Mobile na kartę, łączący się dokładnie z tym samym BTS co Orange również działa 🙂

Także błąd musi być gdzies centralnie w Orange.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 33092
  • 40645
  • 1403

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Obie sieci daje publiczny ip na prepaid a Orange nie


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2844
  • 12106
  • 74

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Czy dobrze rozumiem? Klient na mobilnym necie od Orange, nie może się połączyć do VPN korpo (cisco)?


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 29
  • 0

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Prawie:)

To ja nie mogę się połączyć z siecią VPN mojego klienta (korporacja). A w zasadzie mogę się połączyć ale dziwnie to działa - jestem częściowo niezautentykowana. Klient w swojej sieci VPN używa rozwiązania Cisco Secure Connect.

Problem występuje na internecie mobilnym Orange od ok tygodnia. Internet mobilny Play i T-Mobile działa ok.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2844
  • 12106
  • 74

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Masz błąd autoryzacji, czy połączenia? Czy łączy się, ale nie masz dostępu do sieci?  Sorki, że tak dopytuje, ale podejrzewam na problem z trasą. 

Możliwe, że będziesz musiał na kompie ustawiać ręcznie routing, jeżeli moje obawy się spełnią.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 29
  • 0

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

VPN client (Cisco Secure Connect) twierdzi że połączenie jest. Tylko że niektóre rzeczy nie działają (zwracają jakiś błąd autentykacji) albo działają nieskończenie wolno - to jest bezpośredni objaw. Jak się bliżej przyjrzeć to VPN nie łączy się poprawnie z serwerem autentykacji/autoryzacji (windowsowe AD). Niestety nie mam dostępu do żadnych szczegółowych logów tych błędów, co pewnie wyjaśniłoby sprawę.

 

Dodam że komputer z którego się łącze to komputer klienta, wiec tam wszystko jest ok.

Routery które testuje działają ok z Play i T-Mobile - tylko Orange powoduje te błędy i to dopiero od ok tygodnia - wcześniej wszystko działało.

 

 

 


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2844
  • 12106
  • 74

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Jutro będę miał dostęp do kompa to sobie przeklikam Any Connect'a. Może na coś trafię. Ale hmm, wygląda jakby ci adresów nie rozwiązywało, czyli problem z DNS. Ale to takie gdybanie... Podpytam ITików, może ktoś mi, coś podpowie.

Nawet spróbuję się przełączyć na mój net mobilny od Orange Flex i zobaczę, czy mnie połączy do svn'a.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2844
  • 12106
  • 74

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

W AnyConnect nie masz dostępów do logów?

Czyli klik na około zębate:

atlas_cudow_0-1748241995699.png

Potem: 

atlas_cudow_1-1748242056824.png