internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 29
  • 0

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Korzystam z Internetu mobilnego domowego.

 

Od ok. tygodnia mam problem z połączeniem z VPN-em klienta (wcześniej wszystko było ok) - tzn. niby połączenie jest nawiązane ale częściowo nie działa, występuje jakiś problem z autentykacją lub/i nawiązaniem bezpiecznego połączenia. Klient używa VPNa Cisco Secure Connect.

 

Wiem że nie brzmi to jak problem z internetem Orange, ale po tygodniu różnych testów dokładnie to się okazuje. Używając dokładnie tego samego sprzętu (routerow/hotspota z telefonu) każda karta SIM Orange powoduje ww. problemy a połączenie przez karty Play działa poprawnie.

 

Wygląda jakby Orange blokował jakiś specyficzny typ połączeń.

 

Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem i udało mu się go rozwiązać?

 

________________
* Przeniosłem z działu Internet domowy – moderator Michał

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 45, Pionier Misji
  • 33092
  • 40645
  • 1403

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Musisz najprawdopodobniej wykupić usługę Orange VPN dostępną dla abonamentu

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

22 ODPOW. 22

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8678
  • 35106
  • 293

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Może chodzi o adresację? Orange domyślnie daje APN działający (nie zawsze w każdym aspekcie poprawnie) tylko w IPv6, inni dają uniwersalny (czyli bardziej "kompatybilny).
Można to zmienić, choćby po to żeby sprawdzić czy to w tym problem.

IMHO nie chodzi o jakieś umyślne blokowanie czegoś, raczej problem z nieujawnianiem klientowi niezbędnych informacji technicznych.

 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 29
  • 0

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

sprawdzałam na obu APN (internet i internetipv6) i różnych urządzeniach - nie ma różnicy


Poziom 45, Pionier Misji
  • 33092
  • 40645
  • 1403

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Musisz najprawdopodobniej wykupić usługę Orange VPN dostępną dla abonamentu

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 29
  • 0

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Hm... Ale czy w innych sieciach publiczny adres IP nie jest też opcją dodatkowa? W Playu wszystko mi działa ok.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 33092
  • 40645
  • 1403

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Zależy od taryfy. W Orange publicznego nie masz.

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8678
  • 35106
  • 293

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Ale rozumiesz że nie o nazwę APNa chodziło?

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 29
  • 0

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Na zwykłym Play na kartę działa - nie podejrzewam żeby dawali tam publiczne IP.

To moje połączenie do VPN klienta nie wymaga żadnego specjalnego połączenia - powinno działać również na hotspocie z telefonu.

Tak czy inaczej chętnie bym przetestowała ta hipotezę ale obie moje karty Orange nie mają tej opcji ( mam internet mobilny dla firm i również zwykły Orange na kartę)


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 29
  • 0

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN


@j131 napisał(-a)
Ale rozumiesz że nie o nazwę APNa chodziło?

 

To jak po mojej stronie mogę to przetestować jeśli nie zmieniając APN? 

 

________________
* Poprawiłem czytelność wpisu – Wiktor


Poziom 45, Pionier Misji
  • 33092
  • 40645
  • 1403

internet mobilny domowy - problem z połączeniem z VPN

Internet mobilny dla firm ma możliwość uruchomienia usługi dodatkowej. W ofercie na kartę można czasem przejść na taryfę iot na kartę, ale straci się niezgodne usługi i różnie działa nowy apn iot.