Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

ROZWIĄZANE

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 154
  • 548
  • 3

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

@Sebastian1z powodów opisanych przeze mnie w innym wątku. Nie wiem co konsultant powinien a czego nie powinien, z mojej perspektywy sprzedał mi jedno a wyszło nawet nie drugie ale trzecie. W reklamacji ustaliliśmy czwarte a wyszło jak na razie takie trzy i pół.

 

Nie to jest jednak istotą tego wątku. Klu tutaj jest koszmarny poziom obsługi. I żeby nie było, jak miałem podobne przeprawy przy zamianie FB3 na FB2 i ONT, jedyną kompetentną osobą była pani z działu reklamacji o głosie sześćdziesięciolatki która po wysłuchaniu mojej historii, sprawdzeniu doliczonych przez O opłat. Powiedziała tylko: "przepraszam, to wszystko nie powinno się było zdarzyć, ma Pan rację ze to patologia i żaden klient nie powinien przez to przechodzić. Zwracam wszystkie opłaty". Więc ludzie na poziomie, odpowiednio przeszkoleni istnieją. Tylko jest ich tu zbyt mało.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 554
  • 1059
  • 4

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

@the_woocash  skoro Orange nie jest zainteresowane proponuje UOKIK bo takie rzeczy,to u nich standard, czas żeby ponieśli konsekwencje skoro mimo dobrych chęci klienta, wskazywania problemów firma ma to w głębokim poważaniu.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14440
  • 59303
  • 723

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

@gk2a6  na chwilę obecną nie ma...panuje tylko bałagan i dezinformacja...każdy interpretuje jak chce. Mi zasadniczo Lotto, bo mnie nie dotyczy, ale pisze co wiem...i to nie są rzeczy wymyślone z nudów przeze mnie 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 241
  • 331
  • 9

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange


@gk2a6napisał(-a)

@Sebastian1  z moich testów wynika że napisałeś nieprawdę w zakresie szybszego uploadu (u mnie zostaje 300) po wpieciu ont.

To po co jest oddzielną sprawą. Choćby po to aby zmitygować ryzyko związane z jakością softu fumboxa i chęcią otrzymania mimo wszystko publicznego ip na wlasnym sprzecie w razie awarii lub problemów.


Nie wiedziałem, że na ONT prędkość uploadu nie wzrośnie do 600 Mbit/s. Dzięki za info.

Nie neguję, że ONT może być przydatne (sam mam ONT) ale skoro nawet upload się nie zmienia to nie widzę korzyści z przejścia z 1000/300 z ONT na 2000/600 z ONT. 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 154
  • 548
  • 3

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

Dzięki takiemu przejściu masz prędkość minimalną pobierania 400 Mbps zamiast 200Mbps, prędkość minimalną wysyłania 40Mbps zamiast 20Mbps, podobnie z prędkościami zwykle dostępnymi. Dodatkowo dostajesz spoko router który możesz trzymać w zapasie w razie usterki ONT


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 554
  • 1059
  • 4

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

@Sebastian1  bo pomyliłeś scenariusz, są co najmniej dwa:

1. Wpinasz FB6 jako AP (wyłączone DHCP i inne) a dhcp i resztą zarządzasz na własnym sprzęcie + masz na wifi 1.7Gbps
2. FB6 idzie do szafy wpinasz własny ONT/SFP (odradzam ale paradoksalnie na własnym będzie szybciej niestety a na tym od Orange nie)

Niezależnie od pkt. 1/2 trzymasz ONT Orange w zapasie w razie nie tak mało prawdopodobnych problemów.


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 154
  • 548
  • 3

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

Mały update.

O przeprosił za błędne naliczenie kary.

O przeprosił za błędne naliczenie abonamentu za 1szy miesiąc.

O przeprosił za błędną wysokość abonamentu.

O napisał w odpowiedzi na reklamację w czasie teraźniejszym: "korygujemy notę korygującą do zera. Korygujemy fakturę do zera. Korygujemy kwotę abonamentu w przyszłych miesiącach".

 

Minął tydzień od tej odpowiedzi na reklamację. Kto zgadnie czy nota i faktura są skorygowane? 😄


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14440
  • 59303
  • 723

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

@the_woocash  korekty nalicza się z początkiem kolejnego okresu rozliczeniowego , taką jest regułą. Będziesz widział te kwoty do wystawienia kolejnej faktury 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 154
  • 548
  • 3

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

Hm. Kolejna faktura będzie 5 maja. Obecne faktury opłaca sie same poleceniem zapłaty 20 kwietnia. 
Wolałbym żeby jednak tak się nie stało i by korekty były przed tym jak polecenie zapłaty zadziała. 

Trzech różnych konsultantów w trzech różnych rozmowach zapewniło mnie, że korekta będzie w 1-2 dni. Na pewno do końca tygodnia. A już na pewno przed 20 kwietnia. 

Wszyscy się mylili? Znowu? 🙂


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6622
  • 27143
  • 217

Dramat w siedmiu aktach czyli obsługa standardowego zamówienia w Orange

@the_woocash 

Zawsze możesz polecenie zapłaty wstrzymać. Korekt do faktur poza cyklem raczej nie będzie. IMHO naturalnie.