Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Huawei p8 lite - gwarancja


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Huawei p8 lite - gwarancja

@Misiek62

Klauzulą abuzywną jest przerzucanie "wszystkich" kosztów na kupującego. Orange tego nie robi. Tylko taka klauzula została uznana za niedopuszczalną. Tu jej nie ma.

Informacje na stronie UOKIK są aktualne, ale wyrywanie pół zdania z kontekstu jest na poziomie tabloidów. Trzeba niestety cały tekst od początku do końca.

Przepisy kc:

Art. 561. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.

§ 2. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.

§ 3. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

Art. 561(2- mała). § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie — do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.

§ 2. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez kupującego byłoby nadmiernie utrudnione, kupujący obowiązany jest udostępnić rzecz sprzedawcy w miejscu, w którym rzecz się znajduje.

§ 3. Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.

Mam nadzieję, że lektura dwóch paragrafów dostarczy jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli kupujący jest konsumentem, jest mowa o nadmiernych kosztach. W przypadku gdy kupującym jest przedsiębiorca, do ceny sprzedaży (co ma znaczenie przy telefonach za złotówkę).

Sugerujesz w swoich wpisach, że ktoś utrudnia skorzystanie z rękojmi. W stopce masz link Warunki zakupów https://www.orange.pl/warunki-zakupow.phtml


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

Huawei p8 lite - gwarancja

Co tu się...? 😄

 

Panowie, na moje oko już w pierwszym komentarzu potrzebne informacje przekazał @Piotrekk85, a uzupełnił je @Anonim.

@Pawel96, potwierdzisz, że to Ci wystarczy i oznaczysz najbardziej przydatną odpowiedź jako rozwiązanie?

 

W takiej sytuacji dalsza dyskusja będzie zbędna, ale, @Piotrekk85 i @Misiek62, jeśli będziecie chcieli prowadzić ją dalej to droga wolna, tylko pamiętajcie o uścisku ręki na koniec 🙂


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5496
  • 18581
  • 186

Huawei p8 lite - gwarancja

Ja już odstępuję od udowadniania Piotrkowi że w sumie piszemy o tym samym, tylko chciałem uzupełnić jego informacje w kwestiach kosztu dostarczenia telefonu. Cóż, Piotrek nie chce tego zauważyć, woli zarzucać mi manipulowanie informacjami, a ja podawałem istotne według mnie treści, pomijając takie, które w danym przypadku nie mają zastosowania. 

 

Dodam tylko, że nigdzie nie sugerowałem o utrudnianiu przez kogokolwiek korzystania z rękojmi. Przypomnę też, że wspominałem o potrzebie kontaktowania się z Orange co do sposobu dostarczenia telefonu, biorąc pod uwagę możliwość znacznego oddalenia.

Wklejone przez Piotrka przepisy (które wcześniej też sobie poczytałem) mówią o "dostarczeniu na koszt" przejrzałem także komentarze "doktryny" - nigdzie też nie udowadniałem iż te koszty mogą przewyższać wartość telefonu.

Anonim

Nie dotyczy

Huawei p8 lite - gwarancja

To też zaczyna mi się tutaj nie podobać. Że jeden użytkownik za wszelką cenę chce pokazać drugiemu że ten nie ma racji. Też już parę razy dostało mi się że piszę dla samego pisania, ostatnio bardzo się ograniczyłem - czytam komentarze, uwagi i je analizuje. Ale ostatnia analiza Naszych zachowań wymaga zastanowienia się nad sensem Nasz Orange - Panowie albo tworzymy tutaj zgraną drużynę albo robimy z siebie pośmiewisko. Uważam że ranga Orange Heros zobowiązuje do pewnych dojrzałych zachowań - mamy wiadomości prywatne, możemy w nich podyskutować między sobą a nie tak "przepychać" się na publicznym forum. Panowie to nie przedszkole - lubię wchodzić, czytać i pisać tutaj, ale są w życiu piękniejsze rzeczy niż grzanie fotela przed komputerem całe dnie. Widzę że atmosfera się między nami bardzo popsuła, wiosna musi przyjść chyba jak najszybciej i musimy się spotkać, myślę że wspólnie wypity "browar" bardzo nas połączy - piszę to z doświadczenia - na Blogach Orange też się czasem przepychaliśmy - po spotkaniach blogowych gdy się spotkaliśmy na żywo, gdy poznaliśmy nasze charaktery, gdy coś więcej dowiedzieliśmy się o sobie to atmosfera na Blogach Orange bardzo się odmieniła, polepszyła. To jest chyba "recepta" na wirusa który się tutaj zadomowił. Pozdrawiam 🙂


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Huawei p8 lite - gwarancja

Wrzucę screen póki nie został edytowany, od czego zaczęła się dyskusja.

 

2016.12.28_17h26m33s_001.png

 

1) Czy na prawdę w XXI wieku mamy wysyłać list do kogoś by uzyskać link do strony internetowej?

2) Dałem przepisy prawne kiedy można domagać się wysłania towaru na koszt sprzedawcy.

3) prywatnych wycieczek nie będę komentował, mam nadzieję, że @Artur je usunie jak ocenzurował mój wpis

 

Przeczytajcie proszę co oczekiwał autor tego wątku. Uniknięcie wysyłania. Więc odpowiedź podam jeszcze raz: tak można na gwarancji zanieść do dowolnego salonu, także partnerskiego.

Anonim

Nie dotyczy

Huawei p8 lite - gwarancja

Dobrze @Piotrekk85  ale też czasem możesz "odpuścić". Szanujmy się. Owszem nie ma co wprowadzać ludzi w błąd ale......ostatnio źle się miedzy nami dzieje i podobnie jak @Artur  uważam że nasi czytelnicy nie powinni być świadmaki takich zachowań. 
Co do tematu uważam że Orange powinno podpisywać takie umowy ze swoimi partnerami że przy sprzedaży Internetowej zapewnia klientowi gwarancję na sprzęt doot to door i tyle w temacie. Jeśli telefon kupiony był w salonie tam powinien być przyjmowany do serwisu. Tyle w temacie. Numer 1 w moim odczuciu zobowiązuje do takich praktyk, w z opini klientów widzę że różnie z tym bywa.

Anonim

Nie dotyczy

Huawei p8 lite - gwarancja

@ArturTez uważam, że nasi czytelnicy nie powinni, być świadkami takich zachowań gdzie działamy na zły wizerunek Orange.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Huawei p8 lite - gwarancja

Jeśli coś ranga powinna znaczyć, to przekazywanie poprawnych informacji. Nie wyrwanych z kontekstu zdań ze stron UOKIKu czy innych stron.

Huawei dla modeli z serii P oferuje bezpłatny serwis D2D http://consumer.huawei.com/pl/support/express-repair/index.htm

Zespół Nasz Orange
  • 1125
  • 8181
  • 81

Huawei p8 lite - gwarancja

Dyskusja poszła w stronę offtopa, więc zakończmy ją merytorycznie.

Panów zapraszam na priv jeżeli chcą kontynuować dyskusję. Pomysł wspólnego spotkania zaproponowanego przez @Anonim na pewno przedyskutujemy :).

@Pawel96 , tak jak wspominał @Artur daj nam proszę znać, czy temat jest wyczerpany, czy wymaga dalszego wyjaśnienia :). W pierwszym przypadku, oznacz proszę najbardziej przydatną odpowiedź jako rozwiązanie.

 

 

Anonim

Nie dotyczy

Huawei p8 lite - gwarancja

O proszę, jednak Huawei oferuje serwis door to door 🙂 Tak więc chyba mamy rozwiązanie problemu. Pozdrawiam.