Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nagły spadek prędkości internetu LTE

ROZWIĄZANE

Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 15
  • 2
  • 1

Nagły spadek prędkości internetu LTE

Czy ktoś z Was wie lub ma informacje na temat ewentualnych problemów na BTS'ach

Orange ID: 10376
Orange ID: 10375

Orange ID: 1264


Znajdują się one w woj. Lubuskim (Sulechów)

Prędkość pobierania stoi na 50mbps, wygląda to jak lejek na 50mbps, ale lejkiem nie jest. Sprawdzałem inne karty SIM - wygląda to tak samo. Dzień wcześniej normalnie śmigało po 250mbps i nagle prędkość spadła i oscyluje przy 40-50mbps, przy czym na 50mbps jest ściana nie do przekroczenia.

 

Modem wskazuje, że agregowane są 3 pasma (2600,1800,800), mam więc dość szeroki kanał 40mhz (15mhz+15mhz+10mhz).

 

Wykluczam przycięcie transferu w lokalnej sieci, sprzęcie. Testowane na wielu niezależnych urządzeniach i na tych trzech btsach w mieście - wszędzie jest to samo.

Jakieś pomysły? 🙂

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 15
  • 2
  • 1

Nagły spadek prędkości internetu LTE

Odpowiedzieli mi, uwaga, że to wzrost ruchu na jednej z częstotliwości na stacji 1264.

Szkoda, że zapomnieli o tym, że w zgłoszeniu wspominałem, że ściana 50mbps jest na każdej częstotliwości LTE niezależnie od pory dnia (więc i ruchu na stacji). Nieważne, czy sprawdzam o 15:00 czy o 4:00 rano, ściana jest na równo 50mbps. Mało tego - podobna ściana jest obserwowana nie tylko na stacji BTS o ID 1264, ale i na pozostałych dwóch w mieście - tak, podjechałem tam o 3 w nocy 😉

 

Tak więc uważam, że to dość naciągana odpowiedź, zwłaszcza w obliczu faktu, że transfer jest caly czas w granicach 50mbps (+/- 2mbps) - nie mniej i nie więcej - niezależnie od pory dnia 😉 Dość dziwne równomierne obciążenie wszystkich btsów przez cały dzień. Nie wiedziałem, że mamy tu tylu nocnych marków 😉

 

No nic, póki co nie pozostało mi nic innego jak pogodzić się z takim stanem rzeczy, zobaczymy co przyniesie przyszłość 😉

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

29 ODPOW. 29
Anonim

Nie dotyczy

Nagły spadek prędkości internetu LTE

BTS są obciążone, stąd ograniczony transfer, modemów z agregacją pasm przybywa, jednak LTE nadal ma ograniczenia, może 5G to zmieni.Tak na koniec lekarstwa na to nie ma, trzeba pogodzić się z takim stanem na dziś.


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 15
  • 2
  • 1

Nagły spadek prędkości internetu LTE

Nie sądzę, że to kwestia obciążenia.To zawsze najczęściej stosowane wytłumaczenie, bo najprostsze 😉

Wszak gdyby to była wina obciążenia, to nie miałbym całymi dniami transferów po 200-250 mbps, tylko dużo dużo mniej. Stało się to nagle, w środku dnia, transfer z ~230mbps spadł do 50mbps i na takiej prędkości się zatrzymał.

Rasumując, 
Nie sądzę, że obciążony bts pozwalałby na transfery po 250 mbps niezależnie od pory dnia 😉

EDIT:
- skontaktowałem się z BOK, lejka nie mam

Anonim

Nie dotyczy

Nagły spadek prędkości internetu LTE


@HRBJnapisał(-a)

Nie sądzę, że to kwestia obciążenia.To zawsze najczęściej stosowane wytłumaczenie, bo najprostsze 😉

Wszak gdyby to była wina obciążenia, to nie miałbym całymi dniami transferów po 200-250 mbps, tylko dużo dużo mniej. Stało się to nagle, w środku dnia, transfer z ~230mbps spadł do 50mbps i na takiej prędkości się zatrzymał.

Rasumując, 
Nie sądzę, że obciążony bts pozwalałby na transfery po 250 mbps niezależnie od pory dnia 😉

EDIT:
- skontaktowałem się z BOK, lejka nie mam


To zgłoszenie zrób, może jakaś awaria na BTS, skoro upierasz się że przeciążenia tam na BTS nie ma.

Anonim

Nie dotyczy

Nagły spadek prędkości internetu LTE

Trochę za dobrze było mieć po 200 ściągania to pewnie przycięli.

 

HRBJ napisał - "Modem wskazuje, że agregowane są 3 pasma (2600,1800,800), mam więc dość szeroki kanał 40mhz (15mhz+15mhz+10mhz)."

 

Czy na pewno na 1800 MHz jest szerokość 15 MHz?


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 15
  • 2
  • 1

Nagły spadek prędkości internetu LTE


@Anonimnapisał(-a)

Trochę za dobrze było mieć po 200 ściągania to pewnie przycięli.

 

HRBJ napisał - "Modem wskazuje, że agregowane są 3 pasma (2600,1800,800), mam więc dość szeroki kanał 40mhz (15mhz+15mhz+10mhz)."

 

Czy na pewno na 1800 MHz jest szerokość 15 MHz?



kontaktowałem się z bok, lejka nie ma na żadnym z numerów, które posiadam.
Dodatkowo sprawdzałem połączenie wykorzystując inne karty SIM orange, które nie są skojarzone z firmą.
Mało tego - na różnych BTS w mieście. Wszędzie jest ściana 50mbps (niezależnie od tego czy jest agregacja pasm, czy samo 2600mhz)

A co do szerokości kanału - tak - jest 15mhz
Poniżej parametry połączenia
2600 - 15mhz
1800 - 15mhz
800 - 10mhz
CRd2ok6


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 15
  • 2
  • 1

Nagły spadek prędkości internetu LTE

 

To zgłoszenie zrób, może jakaś awaria na BTS, skoro upierasz się że przeciążenia tam na BTS nie ma.


 


Próbowałem, nie mam jak tego zgłosić.
Konsultant bez sprawdzania czegokolwiek po sekundzie od razu odpala standardową śpiewkę "obciążenie BTSa" i pomija większość informacji, które przekazuję 😉

Anonim

Nie dotyczy

Nagły spadek prędkości internetu LTE


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 15
  • 2
  • 1

Nagły spadek prędkości internetu LTE


@Anonimnapisał(-a)

@HRBJ  https://biuroprasowe.orange.pl/informacje-prasowe/orange-polska-przeznaczy-wiecej-pasma-lte-4g/

 

Aż zobaczę ile mam T-Mobile.


Mój BTS ma 3 pasma LTE. Jeszcze nie doczekał się refarmingu.
Być może przez to, że nie ma takiej potrzeby. On nigdy nie był obciążony i pozwalał na wiele - 300mbps nocami to był standard. Lokalizacja tego BTS'a jest w środku osiedla, gdzie każdy korzysta z internetu światłowodowego UPC więc pewnie mało kto ciągnie internet po LTE.

No w każdym razie, te ściana 50mbps na wszystkich btsach w mieście jest zastanawiająca.
Może jakaś radiolinia padła? Nie wiem, gdybam 😉

Anonim

Nie dotyczy

Nagły spadek prędkości internetu LTE

@HRBJ  to może krótko >masz problem z LTE zgłoszenie zrób poprzez telefon, miałem taki problem z LTE, zgłosiłem i na drugi dzień było ok, tu na Forum tego nie rozwiążemy, sam też tu nie pisałem, problem poprzez BOK Orange rozwiązałem. To może dodam, powiedz że zrzuca cię do 3G pomimo dobrego zasięgu na LTE 😉