- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
Witam, od niedawna mam poważny problem jeśli chodzi o ping.
Podstawowe informacje
- orange funbox 2.0
- Neostrada do 10mbps
- z laptopem łączę się poprzez kabel Ethernet
A teraz odrobina historii, z neostrady korzystam od kilku ładnych lat, z racji mojej lokalizacji nigdy jakaś konkretna prędkość neta nie była dostępna, ale nie narzekałem zbytnio na pingi(zazwyczaj wynosiły od 50 do 80, co było wartością akceptowalną dla większości gier), przez jakiś czas nie miałem potrzeby korzystać z domowego internetu(około 3 miesiące), jednak gdy go znowu używam opóźnienia znacznie się pogorszyły(110-170). Zacząłem od podstawowych rzeczy jak reset routera, sprawdzenie na wyłączonym wifi(tak żeby tylko mój laptop miał połączenia z internetem),, format komputera, jednak to nic nie pomogło.
Skontaktowałem się z infolinią, dostałem informację, że wszystko ze strony orange wygląda w porządku, niby cośtam zresetowali, ale to nic nie zmieniło. Skontaktowałem się z supportem gry, powysyłałem tracerty i logi z winmtr, i wyszło, że wina leży raczej po stronie dostawcy. Zdaję sobie sprawę, że nie ma jakiejś wartości pingu gwarantowanej w umowie, ale przez długi czas(kilka lat), działało to sporo lepiej, nawet te "aferki" odnośnie Telii mnie ominęły,a tu taka niespodzianka. Zauwazyłem, że pojawia się też trochę(a może dużo?) ES i SES, choć nie wiem, jak te wartości wyglądały wcześniej.
Kilka informacji
dwa logi z winmtr, pierwszy wp, drugi trace-tibia.eu (niemcy)
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| funbox.home - 0 | 1225 | 1225 | 0 | 0 | 7 | 1 |
| lodz-bng1.tpnet.pl - 0 | 1225 | 1225 | 33 | 37 | 110 | 51 |
| lodz-r1.tpnet.pl - 0 | 1225 | 1225 | 33 | 36 | 156 | 38 |
| war-r1.tpnet.pl - 0 | 1225 | 1225 | 36 | 38 | 73 | 37 |
| No response from host - 100 | 249 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| www.wp.pl - 0 | 1225 | 1225 | 55 | 56 | 60 | 57 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| funbox.home - 0 | 1989 | 1989 | 0 | 0 | 14 | 0 |
| lodz-bng1.tpnet.pl - 0 | 1990 | 1990 | 33 | 38 | 112 | 34 |
| lodz-r1.tpnet.pl - 0 | 1990 | 1990 | 33 | 36 | 164 | 35 |
| war-r1.tpnet.pl - 0 | 1990 | 1990 | 36 | 38 | 86 | 37 |
| war-b2-link.telia.net - 0 | 1990 | 1990 | 59 | 61 | 112 | 60 |
| ffm-bb3-link.telia.net - 0 | 1990 | 1990 | 60 | 61 | 86 | 61 |
| ffm-b12-link.telia.net - 0 | 1989 | 1989 | 53 | 56 | 83 | 56 |
| amazon-ic-331705-ffm-b12.c.telia.net - 0 | 1990 | 1990 | 54 | 56 | 95 | 56 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 54.239.5.134 - 0 | 1989 | 1989 | 54 | 56 | 81 | 55 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 404 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
Spotkałem się też gdzieś ze stwierdzeniem, że winą takiej sytuacji może być problem z którymś kablem(co rzekomo miałoby tłumaczyć skąd wartości synchronizacji i marginesu szumu są rzekomo ok, a ping już nie)
W każdym razie teraz pytanie, czy na podstawie tych informacji da się stwierdzić, że są jakieś perspektywy na poprawę czy też powrót do poprzednich wartości pingu? Z góry dzięki za pomoc.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
Ping masz stabilny jakby patrzeć na "średni" ping z wyniku MTR. Za to masz spory ping na wyjściu już z centralki, co oznacza, że zadziałał DLM i zwiększył się przeplot. Ilość błędów zdecydowanie za duża, ale to może być efekt, że Ci zrestartowali "DLM", jak sam pisałeś, że coś tam Ci zrestartowali. Na razie poczekaj z tydzień i nie wyłączaj routera w tym czasie.
Jeszcze podstawowa sprawa jeżeli chodzi o gry, w loginie neostrady masz dopisek /ipv6 na końcu? Jak tak, to go usuń.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
Napisałem długiego posta, i nie dodało mi odpowiedzi, magia. Skracając nieco, nie mam ipv6, sprawdzałem wcześniej. Od pierwszej rozmowy z infolinią minął ponad tydzień, nie zmieniło to nic(zostało wykonane bodajże coś określone jako "odświeżenie łącza", hah), zadzwoniłem drugi raz to nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi, poza propozycją wymiany routera. W jednym i drugim przypadku gdy mówiłem o tym jak wyglądają logi z winmtr i ogólne opóźnienia oraz o podjętych przeze mnie krokach pokroju formatu komputera i kontaktu z supportem gry zostałem zbywany gadką o tym, że nie ma granicznej wartości ping zagwarantowanej w umowie no i ogólnie ciesz się, że masz internet w ogóle. Cóż, po częsci to prawda jednak staram się coś z tym zrobić, bo wiem że dało się(da się?), żeby to działało poprawniej. Stan na ten moment wygląda tak, że przy czasie połączenia 1 dzień 13 godzin mam 2800 es i 230 SES. Spotkałem się też ze stwierdzeniem, że tak naprawdę konsultanci niewiele mogą jeśli chodzi o kwestie techniczne, toteż wątpię, żeby był zrobiony reset dlm. W każdym razie wychodzi na to, że w prawie 2019 roku neostrada na kablu oferuje pingi na poziomie podrzędnej radiówki z 2010.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
Błędów jest stanowczo za dużo w tak krótkim czasie, przy prawidłowych połączeniach na linii to błędów SES nie powinno być lub znikoma ilość. Tu nie ma się, nad czym zastanawiać, linia do przeglądu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
No dobrze, ale czy jest jakieś wyjaśnienie na to, czemu te błędy sprawiają, że ping jest do bani, natomiast sam internet działa względnie dobrze? Przynajmniej jeśli chodzi o stabilność - chyba nie zdarzyło się ostatnio żeby zrywało połączenie. Według speedtestów upload i download też jest około górnej granicy.
I jak wyegzekwować w takim wypadku przyjazd techników? Zakładam, że muszę skontaktować się z infolinią, ale nie spodziewałbym się wiele, bo po ostatnich telefonach do nich otrzymałem informację, że wszystko jest super przecież według nich. Obawiam się po prostu, że deklarując jako główny powód problem z pingiem i błędy SES będzie to za mało. Zauważyłem też, że puszka, do której idą kable z mojego gniazdka telefonicznego od jakiegoś czasu ma uszkodzoną pokrywkę, może tam coś nie gra?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
Jak Ci proponowali wymianę Funboxa, to zrób to, jedno wyeliminujesz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
Błędy SES łączna liczba sekund zawierających 10 lub więcej błędów.
Błędy ES łączna liczba „sekund z błędami, czyli sekund, w trakcie których wystąpił przynajmniej jeden błąd.
Jak nie widzą problemu, to można samemu parę razy po odłączać linię i powiedzieć w zgłoszeniu, że zrywa synchronizacje. Później trzeba przypilnować technika, co by poprawił złącza. Co tu radzić trzeba linię przejrzeć i tyle.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
W poniedziałek wymienię router, nic się pewnie nie zmieni i wieczorem będę próbował załatwić wizytę techników.
btw błędów robi się coraz więcej(w sensie wcześniej przy podobnym czasie połączenia było mniej)
Dziękuję na ten moment za wszelakie odpowiedzi, dam znać jak rozwinęła się sytuacja(o ile się w ogóle jakoś rozwinie)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
Dobra, wymieniono mi router na funbox, tym razem 2.0. Zgodnie z tym co się spodziewałem, poprawy nie ma żadnej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Wzrost wartości ping
Wybaczcie multipost, ale nie mam możliwości edytowania poprzedniego posta. Nowy router pokazuje, że rzekomo nie ma już błędów SES, a jedynie 180 ES w przeciągu 10 godzin od synchronizacji. Rozmowa z doradcami potwierdziła jedynie to, że przecież wszystko jest w porządku, internet działa i go nie rozłącza no i czego ja niby oczekuję, a i dostałem informację, że ping nie jest dla nich zbytnio istotny. "no ja mogę wysłać zgłoszenie do technika, ale nikt tego nie przyjmie bo internet działa".także na ten moment pozostaje czekać na koniec umowy, coby nigdy więcej nie decydować się na orange. Wypowiadającym się wcześniej w temacie dzięki za chęć pomocy.
- « Poprzedni
- Następny »