Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 16
  • 0

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

Witam serdecznie !

Piszę ten post w sprawie usługi "Bez limitu danych do 5 Mb/s" która została NIBY włączona (doliczono koszt 10 zł do faktury) ale internet działa z prędkością taką jak z przed wykupieniem usługi.

Jestem klientem orange ale nie mogłem oczywiście załączyć tutaj konta jako klient.

Zacznę od istotnych informacji czarno na białym:
-UMOWA: Internet domowy 4G

- data podpisania umowy: 16.12.2019 ( regulamin i cennik zatem odpowiednik to "Cennik dotyczy umów i aneksów zawieranych od 18 czerwca 2019 r."

-MAM możliwości techniczne odpowiedniej prędkości internetu (dopóki nie wykorzystam transferu 250GB internet działa w zależności od godziny  w przedziale 12-40mb/s) (2 anteny ATK-20)

-NIE MAM lejka technicznego, transfer wykorzystałem pierwszy raz przez obecną pandemię i pracę w domu. Transfer skończył się 7 dni przed kolejnym okresem rozliczeniowym. Nie pobierałem żadnych dużych plików, nie obciążałem szczególnie sieci.

-Prędkość po przekroczeniu limitu danych to do 1mb/s. Speed test po RZEKOMO włączonej usłudze wyniósł 0.96mb/s DL, 1mb/s UP (speed test wykonany w warunkach prawidłowych)

-Data włącznia usługi:

09.11.2020 9:44
sposób- BRAK możliwości włączenia w mój orange (do dziś nawet nie ma możliwości wyłączenia tej usługi tam). Usługę włączyła mi Pani z czatu orange. 

PO 24h prędkość nadal poniżej 1mb/s, a pieniązki i informacja w FAKTURACH jest, że usługa internet bez limitu do 5mb/s działa- 10 zł doliczone.

Piszę po 24 na czacie o problemie, tam pani przełącza mnie do kolejnej pani która rzekomo może pomóc. i UWAGA:
Pani pisze -CYTUJE: (mam zapis rozmowy czatu, mogę udostępnić w razie potrzeby)
"Usługa nie działa po wykorzystaniu pakietu, jeśli jest wykorzystany pakiet transmisja zostaje zawsze spowolniona do 1 mb/s."

Wyśmiewam Panią i cytuje zapis z regulaminu:

"7. Bez limitu danych do 5 Mb/s:
1) usługa pozwala na korzystanie z internetu bez limitu danych z prędkością do 5 Mb/s zarówno w Strefie Internetu domowego, jak i poza Strefą,
2) mogą Państwo aktywować usługę poprzez indywidualne konto klienta na naszej stronie internetowej; usługę aktywujemy w ciągu 24 godzin,
3) usługa włącza się po wykorzystaniu pakietów dostępnych w Strefie lub poza Strefą i wyłącza automatycznie na koniec okresu rozliczeniowego"

Pani po 5 minutach odpisuje 
"Rozumiem, w takim wypadku zrobię zgłoszenie w tej sprawie, proszę o cierpliwość oraz proszę podać telefon kontaktowy."

za 1h dostałem sms- informację z nr zgłoszenia sprawy, na tąchwile- po 52h  nie mam żadnej odpowiedzi od BOK, a w przypadku sprawdzenia statusu zgłoszenia w moj orange lub na stronie, po wpisaniu mojego nr "NIE znaleziono zlecenia"..

Od soboty transfer znów odnawia się a ja nie zdążę dokończyć tej sprawy i sprawdzić dlaczego ORANGE tak nie dba o klientów. Ludzie pracujący zarówno w salonach jak i czatach orange w więszkosci nie mają zielonego pojęcia o ofercie, którą oferuje ORANGE pomijając sprawy techniczne..

Pytanie końcowe: co robić i dlaczego ta usługa jest możliwa do włączenia skoro nie działa ?

Nie piszcie ,że nie dotyczy mojej umowy bo sprawdzałem dokładnie odpowiedni cennik i regulamin.
Nie piszcie też o lejku technicznym ani o braku możliwości technicznych bo jeśli mam transfer prędkość nigdy nie zeszła poniżej 12 mb/s


 

12 ODPOW. 12

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19712
  • 57144
  • 780

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

@gati96 jak dobrze pamiętam, to ta usługa z limitem do 5 Mbit/s działa tylko w zasięgu 4G LTE. Jeżeli przełączy się na 3G UMTS, to jest ograniczenie po wykorzystaniu pakietu, czyli 1 Mbit/s.

Jak miałem internet domowy, to ten pakiet do 5 Mbit/s nigdy nie działał mi prawidłowo.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 16
  • 0

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

@ketrasaArtur 
W routerze ustawione na sztywno TYLKO LTE więc ta "wymówka" odpada.
Skoro nie działa to po co ORANGE ją udostępnia skoro klient nie jest winien czemu ta usługa nie działa a pobiera nam 10 zł ?

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19712
  • 57144
  • 780

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

@gati96 jak zadzwonisz na infolinię i przedstawisz sytuację, to jako odpowiedź uzyskasz obciążenie nadajnika lub jeszcze inną przyczynę.

Kiedyś w mojej okolicy trwały ze trzy miesiące prace związane z rozbudową nadajnika. Internet śmigał maksymalnie do 300 kbit/s. Zgłosiłem tą sprawę. Dostałem odpowiedź, że i internet działa. Mówię, że bardzo wolno i strony nie chcą się załadoeać, odpowiedź, to nie przeszkadza, bo transmisja danych jest pobierana, więc j internet działa i nie ma podstawy do reklamacji.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 16
  • 0

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

No ja rozumiem, że mogą być wymówki i zganianie na obciążenie nadajnika, z tym że jaka jest logiczność i trafność wymówki skoro rzekome obciążenie miałoby być tylko na okres gdy wyczerpie transfer, bo przecież na internet gdy mam jeszcze transfer niewyczerpany narzekać nie mogę bo jest ok..,  bez sensu 🙂

Nie rozumiem po co ta usługa jest dostępna, skoro ona nie działa jak powinna i tak jaki zamysł jej jest. Inni użytkownicy też o tym piszą. Czekam aż wypowie się ktoś rozeznany z orange, (nie ktoś taki jak panie z czatu:) )


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 109
  • 374
  • 1

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

I jak zakończyła się twoja sprawa?


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 16
  • 0

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

Dalej jest cyrk i usługą nie działa. 

-nie dostałem żadnej odpowiedzi na zgłoszenie a nr zgłoszenia nawet nie mogłem sprawdzić bo nie wyszukiwało

 

-wczoraj właśnie skończył mi się tranfser danych, dziś jest ostatni dzień cyklu rozliczeniowego (specjalnie wczoraj wykorzystałem resztki internetu by sprawdzić czy usługa działa)

 

-usługa nie działa, ta usługa jest totalnie beznadziejna i Orange wykorzystuje ją żeby tylko zgarnąć 10 zł. O obsłudze klienta nie wspomnę.

 

Zamierzam iść do salonu Orange i osobiscie porozmawiać z kimś stamtąd, jeśli trafię znów na jakiegoś amatora co nie wie o co biega zadzwonię prosto na infolinię. 

Jeśli to nie pomoże zmienię operatora bo może inny bardziej interesuje się sprawami klienta. (zobaccie ile kroków zrobiłem i dalej nic) 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32792
  • 38952
  • 1390

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

Nie wiem na jakiej podstawie stwierdzasz że nie masz lejka technicznego 🤔

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 16
  • 0

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

Jaki Lejek techniczny?!

 

Ledwo wykorzystałem wczoraj pakiet podstwowy 250GB a DZIŚ mam ostatni dzień cyklu rozliczeniowego. Zostało mi wczoraj 7GB danych, wykorzystałem je spqcjalnie by sprawdzić czy usługa do 5MB/s działa.

 

Jedyny Lejek jaki mi założono to owszem - ale ten do 1MB/s w strefie domowej.

 

Lejek techniczny u osoby który zużył ledwo pakiet a jutro mu się odnawia nowy cykl. Warto dodać - ja tego pakietu nie wykorzystałem w sposób obciszajacy szczególnie sieć!

Wykorzysttawalem regularnie 6-10GB na dobę. Można to przecież łatwo sprawdzić.

 

Więc tłumaczenie i szukanie przyczyny po mojej stronie jest bezzasadne - czytajcie kroki które wykonałem od 1 postu.

Winy należy szukać w orange, która nie dopracowała usługi a ja wprowadziła. 

 

Niech chociaż jedna osoba napisze tutaj, taka u której ta usługa działa, chętnie z nią zamienię parę słów 🙂

 

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 618
  • 1241
  • 2

Usługa Bez limitu danych do 5 Mb/s nie działa. Walka z wiatrakami

Ja też pytałem ostatnio o ten lejek techniczny dla mojej znajomej bo też dochodzą mnie informacje że są problemy z działaniem tej usługi do 5mbps, poza tym czytałem że że tę usługę trzeba za każdym razem aktywować w nowym okresie rozliczeniowym, mógłby ktoś z Orange wypowiedzieć się bardziej szczegółowo jak to jest i dlaczego nie można tego aktywować przez stronę www czy aplikację