- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
Witam. Korzystam z Neostrady do 10Mb/s. Od około trzech tygodni parametry linii są znacznie gorsze i modem traci synchronizację co jakiś krótki okres czasu (najdłuzsza ciągła sesja na jaką mogę sobie pozwolić to 1h i to rzadko). Modem wcześniej synchronizował na modulacji ADSL2+, teraz G.DMT.
Problem zgłaszałem trzy razy, za kazdym razem "naprawiony". Kable w domu wymienione, nowy modem, z resztą sprawdzane na dwóch innych.
Co ciekawe internet czasami działa bardzo dobrze, czasami błędy CRC rosną o kilkaset na sekundę, co sprawia, ze modem nie moze zsynchronizować na nawet 5 sekund. SNR Margin spada z 14db do około 4 i zrywa połączenie.
Jedyny ruch ze strony Orange to limitowanie transferu do 4096/320kbps, teraz gdy ten internet juz działa to i tak nieprzyjemnie się z niego korzysta.
Co w tej sytuacji robić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
Masz długa linie więc ciężko zlokalizować problem. Pewnie coś z kablem stało się po drodze. Możesz próbować wystosować prośbę o przełączenie do bliższej centrali.
Może to rozwiąże problemy, jak ominie popsuty odcinek, a prędkość też potencjalnie z racji mniejszej odległości wzrośnie. Też jest ważne gdzie mieszkasz, by taka centralka byla w okolicy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
Do centrali mam maksymalnie 3 km, a z danych Orange powinno to wyglądać tak:
3.0km = 41.4dB = 8Mbit.
Ale dobrze, skoro tak, to będę zgłaszał tę sprawę dopóki nie zostanie coś z tym zrobione. Dziwne, ze przez 10 lat działało to bez zarzutów.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
Zgłaszaj aż do skutku jak zrywa synchronizacje to muszą naprawić a jak nie to pisz reklamacje i żądaj upustu co miesiąc na abonament lub rozwiązania umowy bez naliczenia kary.Ja miałem podobną sytuację i po roku naprawili w sumie było ok 20 zgłoszeń.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
W końcu za czwartym razem przyjechał jakiś kompetentny technik i powiedział, ze jest uszkodzenie, są duze szumy i sprawa nie zostanie "rozwiązana".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
Poproś o reset DLM po zakończeniu naprawy i jak technik zgodzi niech weźmie łącze pod obserwacje.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
Technik zadzwonił, ze szuka słupka. Na razie wszystko jest tak samo, synchronizację zrywa co 10 minut lub mniej...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
Niech szuka jak nie naprawi a wystawi zrealizowane to zgłaszać jeszcze raz albo pisać reklamacje.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
No to kolejny tydzień bez normalnego internetu 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia
Być może właśnie wzięli pod obserwacje albo zostawili na po weekendzie majowym.A poprawiło się coś ?
- « Poprzedni
- Następny »