Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 20
  • 0
  • 0

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

Witam. Korzystam z Neostrady do 10Mb/s. Od około trzech tygodni parametry linii są znacznie gorsze i modem traci synchronizację co jakiś krótki okres czasu (najdłuzsza ciągła sesja na jaką mogę sobie pozwolić to 1h i to rzadko). Modem wcześniej synchronizował na modulacji ADSL2+, teraz G.DMT.

Problem zgłaszałem trzy razy, za kazdym razem "naprawiony". Kable w domu wymienione, nowy modem, z resztą sprawdzane na dwóch innych.

Co ciekawe internet czasami działa bardzo dobrze, czasami błędy CRC rosną o kilkaset na sekundę, co sprawia, ze modem nie moze zsynchronizować na nawet 5 sekund. SNR Margin spada z 14db do około 4 i zrywa połączenie.

Jedyny ruch ze strony Orange to limitowanie transferu do 4096/320kbps, teraz gdy ten internet juz działa to i tak nieprzyjemnie się z niego korzysta.

Co w tej sytuacji robić?

 

55 ODPOW. 55

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

Masz długa linie więc ciężko zlokalizować problem. Pewnie coś z kablem stało się po drodze. Możesz próbować wystosować prośbę o przełączenie do bliższej centrali.

Może to rozwiąże problemy, jak ominie popsuty odcinek, a prędkość też potencjalnie z racji mniejszej odległości wzrośnie. Też jest ważne gdzie mieszkasz, by taka centralka byla w okolicy.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 20
  • 0
  • 0

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

Do centrali mam maksymalnie 3 km, a z danych Orange powinno to wyglądać tak:
3.0km = 41.4dB = 8Mbit.

Ale dobrze, skoro tak, to będę zgłaszał tę sprawę dopóki nie zostanie coś z tym zrobione. Dziwne, ze przez 10 lat działało to bez zarzutów.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 78
  • 21
  • 0

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

Zgłaszaj aż do skutku jak zrywa synchronizacje to muszą naprawić a jak nie to pisz reklamacje i żądaj upustu co miesiąc na abonament lub rozwiązania umowy bez naliczenia kary.Ja miałem podobną sytuację i po roku naprawili w sumie było ok 20 zgłoszeń.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 20
  • 0
  • 0

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

W końcu za czwartym razem przyjechał jakiś kompetentny technik i powiedział, ze jest uszkodzenie, są duze szumy i sprawa nie zostanie "rozwiązana".


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 78
  • 21
  • 0

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

Poproś o reset DLM po zakończeniu naprawy i jak  technik zgodzi niech weźmie łącze pod obserwacje. 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 20
  • 0
  • 0

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

Technik zadzwonił, ze szuka słupka. Na razie wszystko jest tak samo, synchronizację zrywa co 10 minut lub mniej...


Bez tytułu.png

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 78
  • 21
  • 0

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

Niech szuka jak nie naprawi a wystawi zrealizowane to zgłaszać jeszcze raz albo pisać reklamacje. 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 20
  • 0
  • 0

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

No to kolejny tydzień bez normalnego internetu 🙂


59339761_989581921230372_7580630085032476672_n.jpg

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 78
  • 21
  • 0

Tysiące błędów CRC, zrywanie połączenia

Być może właśnie wzięli pod obserwacje albo zostawili na po weekendzie majowym.A poprawiło  się coś ?