Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Super Szybki Internet...

ROZWIĄZANE

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2754
  • 10112
  • 53

Super Szybki Internet...


@obywatel_lpnapisał(-a)

Sens wymiany routera jest a przynajmniej sprawdzenia, jak zachowuje się inny.

 


Oczywiście, zawsze można podpiąć inny i sprawdzić czy problem zniknął. Jest tylko jeden warunek. Trzeba go mieć pod ręką 🙂


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14215
  • 58434
  • 706

Super Szybki Internet...

Korzystając od dawna z usługi ADSL wiem jak ważna jest pierwsza diagnoza. Ta natychmiastowa, wykonana samodzielnie (dlatego będę nalegał o stworzenie krótkiej instrukcji "samonaprawy" usług w Orange). Nie to, abyśmy potrafili w 100% naprawić, ale pomóc infolinii w diagnozie naprowadzając celnymi uwagami na sedno sprawy. Info o tym, że podpinaliśmy inny modem pod łącze, czy takie, że sprawdziliśmy na ostatnim możliwym dla nas punkcie synchro oraz wszystkie połączenia i przewody w lokalu, może pomóc pokierować zleceniem reklamacyjnym w dobra stronę. Monter widząc takie info z zleceniu naprawy wie, ze nie ma do czynienia z laikiem i będzie się pilnował, aby nie popełnić błędu i odpisać głupot.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 7
  • 0

Super Szybki Internet...

Ponownie zgłosiłem awarie 🙂 Gnaizdo telefownieczne sprawdziłem czy gdzieś nie jest uszkodzone tak samo jak i kabel. Wydaje mi się błąd leży gdzieś głębiej i nich. Poza tym rozmawiając z konsultantem na infolinii i mówiąc mu o tym że synchronizacja nie jest zadowalająca i dużo błędów miałem wrażenie że pan nie wie o czym ja do niego mówię 😀 zobaczymy co tym razem zrobią o ile coś zrobią. I dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi i że starajcie się pomóc 🙂


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14215
  • 58434
  • 706

Super Szybki Internet...

Może się tak zdarzyć, że konsultant nie za bardzo wie o czym do niego mówimy. Prośmy więc o zamieszczenie wyników naszych "badań" w zleceniu do montera w zakładce info. Na 100% mogą opisać co powiedzieliśmy. Monterowi to w jakimś stopniu może pomóc w szybszej diagnozie problemu


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2754
  • 10112
  • 53

Super Szybki Internet...

Konsultantowi najlepiej mówić w sposób jasny i klarowny typu: modem mi się nie synchronizuje, często przerywa połączenie, wymieniłem modem na inny i sytuacja nie uległa poprawie. 


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4115
  • 56

Super Szybki Internet...

Przede wszystkim niech technik sprawdzi co się dzieje, on też może wziąć inny router do testu, nie trzeba kupować własnego, by potem bawić się w zwroty jak nie da efektu. Czasami zgłoszenie warto przykoloryzować, by dokładniej wzięli się za robotę. 

Kiedyś jak się miało jeszcze telefon analogowy, miało się problem z internetem, to mówiło się, że ma się trzaski w słuchawce i rozłącza rozmowy, nawet jak to nie było prawdą, wtedy rzetelniej sprawdzili linie i internet naprawiony, wcześniejsze zgłoszenia na sam internet nie dawały skutku.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 7
  • 0

Super Szybki Internet...

Witam Ponownie. Pan Technik miał pojawić się dzisiaj między 16 a 18 ale niestety nie dotarł 😕 Nie dostałem też żadnej informacji czy będzie czy nie będzie czy mam czekać czy nie. A co do wymiany Routera jaki waszym zdaniem będzie lepszy Router EDIMAX AR-7287WnA który proponował kolega wyżej czy TP-LINK TD-W8961N? 

 

Edit: Jak pisałem wyżej nikt z techników się nie pojawił...i teraz przeglądając sobie neta nagle odłączyło mnie od siedzi @ zaczęła mrugać na czerwono->Pomarańczowo i połączył się na nowo. Pomyślałem sprawdze DLS czy coś sie zmieniło bo moze zrobili coś zdalnie. I tak miałem racje zrobili tylko szkoda ze poszli na skróty. Obniżyli mi Prędkość synchronizacji...zrywa ci neta? Po co naprawiać obniżymy ci prędkość bedziesz miał gorszego neta ale stabilnego. A i błędy nadal się sypią jak szalone. 

 

 

 

 


asdas.jpg


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2754
  • 10112
  • 53

Super Szybki Internet...

Jak coś było na linii to nie musi do Ciebie przychodzić monter. Ale wypadało by przynajmniej zadzwonić że usterka usunięta i wszystko powinno by ok. Pewnie dyspozytor był zbyt "zajęty" 🙂 

Jeśli kabel po którym jesteś podłączony jest w kiepskim stanie to nic więcej monter nie zrobi. Pewnie jak całkiem siądzie i bez łączności będzie kilkunastu klientów to go wymienią. 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14215
  • 58434
  • 706

Super Szybki Internet...

Cześć,

 

Technik zamknął zlecenie reklamacyjne jakimś statusem. Opisał powód reklamacji. Zadzwoń na infolinie i sprawdź co zostało zrobione i jak teraz (według info) wygląda usługa. Jeśli uzyskasz odpowiedź, że działa poprawnie zażądaj pomiaru względem błędów na łączu. Podeprzyj się aktualnym odczytem z softu Twojego modemu. Trzeba się upierać przy swoim. Jeśli konsultant stwierdzi, ze wszystko jest ok, zażądaj ponownego sprawdzenia łącza, gdyż modem widzi błędy, które uniemożliwiają Ci pracę. Informuj na bieżąco


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 80
  • 79
  • 0

Super Szybki Internet...

@kurak 

Wypowiem się jeszcze, bo mam też wspomniany przez Ciebie router Tp-linka, ten właśnie model. Działał stabilnie, bez problemów aczkolwiek ubogie menu i konfiguracja. Niestety na mojej linii synchronizował się o ponad 2 Mbps mniej niż Edimax, mimo zapasu marginesu. Więc jest ryzyko, że na TP-linku będziesz miał jeszcze mniejszą synchronizację, a nie o to chyba chodzi.

Edimax z kolei wyczulony jest na burzę 😉 właśnie u mnie grzmi. Każde grzmot to ok 30 błędów CRC 😉

Mimo, że kabel biegnie ziemią.