Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Skoki pingu


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 3
  • 0

Skoki pingu

Witam.
Mój problem dotyczy usługi internetu stacjonarnego o prędkości do 80mb/s. Od około trzech tygodni borykam się ze skokami opóźnień (na wszystkich urządzeniach, na kablu i wifi). Występują one w różnych odstępach czasu, pomiędzy 1-5 minut, w których opóźnienie sięga 700ms i trwa około 2-3 sekundy. Jest to dosyć irytujący problem, który przeszkadza najbardziej w grach online, wideorozmowach oraz oglądaniu transmisji na żywo. Z mojej strony został wymieniony FunBox 2.0 na nową jednostkę w salonie orange, kable ethernet, oraz kabel od splittera VDSL. Wizyta technika nie pomogła, został wymieniony splitter, jakieś złącza w skrzynce na słupie i według technika wszystko jest w porządku. Szukałem różnych rozwiązań, wymuszałem ipv4, sprawdzałem inne urządzenia bez skutku. Po sprawdzeniu ścieżki połączenia do dns Google zacząłem pingować jednocześnie 2 adresy orange w celu sprawdzenia czy tutaj też występuje problem. 330935294_577597810935496_3765743176843500047_n.png331527635_695862698888745_4275313963713683478_n.png

Wygląda to tak, jakby problem powstawał pomiędzy miejską centralą(?) a następnym adresem. Nie sądzę, aby były to przeciążenia sieci, ponieważ takie same rezultaty uzyskuję rano, wieczorem oraz w nocy. Możliwe jest też, że całkowicie źle to interpretuję, dlatego proszę o pomoc. Nie wiem w jaki sposób jeszcze mogę to zgłosić, gdyż moje dotychczasowe starania w salonie orange czy też rozmowa z technikiem nic nie dały. Dodam jeszcze, że wcześniej nie było najmniejszych problemów, internet przez wiele lat był bardzo stabilny. Pingi może nie były najniższe (30-50ms) w zależności od lokalizacji serwerów, ale za to były stałe.
Na koniec załączam zdjęcie z zakładki DSL routera:328623572_1283207678950219_5018238868807236862_n.png

8 ODPOW. 8

Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2743
  • 11336
  • 111

Skoki pingu

Hej @genggar 

Próbowałeś resetu do ustawień fabrycznych.  Zanim przywrócisz ustawienia fabryczne, upewnij się, że posiadasz nazwę użytkownika i hasło do połączenia z internetem – będziesz ich potrzebował do ponownej konfiguracji modemu. Podejrzewam, że coś się dzieje na linii. Proponuję zadzwonić do BOK:  lub napisać na Orange czacie: https://www.orange.pl/view/kontakt w celu sprawdzenia błędów i zresetowania ustawień sieciowych. Możliwe przyczyny to problemy na centrali, porty, na węzłach przesyłowych lub w puszcze na słupie.

Przyczyna pingu skaczącego to możne być większe obciążenie centrali. Od przeciążonej centrali i wadliwie działających portach na centrali jak najbardziej zależy prędkość transmisji danych i pingi. Więcej użytkowników podpiętych pod centralę też ma wpływ, jak i Twoja odległość od centrali, jakość linii między centralą a routerem Zgłaszać tego typu problemy trzeba, bo to informacja o problemach,  coś się ruszy i Orange zadziała, aby poprawić centralę.   Przeprowadź także certyfikownay test pro speed test. Przesyłam ci jak powinno wyglądać przeprowadzenie certyfikowanego testu prędkości. możesz zrobić test certyfikowany pomiar prędkości na komputerze tylko musisz zarejestrować się na stronie https://pro.speedtest.pl/. Pobrać program Pro speed test. Uruchomić  go i podać token. Przed uruchomieniem testu musisz wyłączyć Wi-Fi w modemie i odłączyć pozostałe kable ethernet, zostawiając tylko podłączony kabel ethernet łączący modem z komputerem. Test składa się z 6 etapów po 30 minut lub 20 minut teraz już nie pamiętam ale coś w tym przedziale  Taki test pozwoli działowi informatycznemu, technicznemu na zweryfikowanie problemu co się dzieje z twoją linią. Tutaj masz instrukcje przeprowadzenia testu pro speed test https://pro.speedtest.pl/pomiar_certyfikowany_i_niecertyfikowany. Pozdrawiam 🙂


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6806
  • 27892
  • 223

Skoki pingu

@genggar 

Na tych obrazkach które pokazałeś nie ma nic alarmującego. Wręcz przeciwnie, wszystko wygląda doskonale. Jeśli problem pojawia się sporadycznie, to trudno będzie go zdiagnozować a jeszcze trudniej naprawić.

Czy masz też telefon podłączony do linii telefonicznej? Pytam, bo wspomniałeś splitter, a ten jest w zasadzie zbędny jeśli nie ma telefonu.

PS. Sprzęt się starzeje, coś zaczyna szwankować, nie ma w tym nic zaskakującego. Czy problem występuje na wszystkich urządzeniach jednocześnie podłączonych do LAN? Jeśli nie, to "wina" jest u Ciebie, jeśli tak, to "wina" jest gdzieś na linii.


Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2743
  • 11336
  • 111

Skoki pingu

@genggara spróbowałeś podłączyć bez splitera,  obejść go może on też powoduje problemy z wysokim pingiem.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14541
  • 59721
  • 730

Skoki pingu

@genggar  parametry liniowe ok. Pozazdrościć. Jedno co bym zrobił, to ewentualnie porozmawiał z technikiem o weryfikacji portu na centrali i ewentualnie wymienił go na kartę IP i w miarę mało obciążoną. Na analizę ruchu na węzłach raczej przy VDSL nie masz co liczyć...


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 429
  • 1140
  • 7

Skoki pingu

Teraz robiłem

1.png


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2792
  • 10325
  • 54

Skoki pingu

@jaryn tu też nie ma niczego strasznego. Ping jest ok. Musisz podać na jakim adresie tak mocno Ci skacze ping. 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 429
  • 1140
  • 7

Skoki pingu


@mardernapisał(-a)

@jaryn tu też nie ma niczego strasznego. Ping jest ok. Musisz podać na jakim adresie tak mocno Ci skacze ping. 


1.png

Jak widać ode mnie nie skacze jak u @genggar 


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2792
  • 10325
  • 54

Skoki pingu

@jaryn a sorry pomyliło mi się. Myślałem że to Ty masz problem 😄