- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
Witam od trzech tygodni zauważyłem, znaczny spadek prędkości internetu zawsze miałem w okolicach prędkość 10,20 Mb a teraz mam około 6 mb, od czego to zależy że tak prędkość znacznie spadła,na routerze szumy ocelują w okolicach 15 db ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
@Jakub4711napisał(-a)Witam od trzech tygodni zauważyłem, znaczny spadek prędkości internetu zawsze miałem w okolicach prędkość 10,20 Mb a teraz mam około 6 mb, od czego to zależy że tak prędkość znacznie spadła,na routerze szumy ocelują w okolicach 15 db ?
To dość częsty temat.
Na początek proponuję lekturę np. tego wątku:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
@Jakub4711 wrzuć screena z parametrami linii.
Czasami wystarczy poprosić konsultanta, infolinią, czat, aby wykonał reset portów. Jeżeli nie pomoże, to trzeba będzie wezwać technika, aby zweryfikował stan linii, centrali do której jesteś podłączony.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
@Jakub4711 prędkość połączenia z centralą zależy od kilku elementów. Od długości, jakości i stanu łączą. Od sąsiadów na trasie kablowej, stanu i pracy wyposażenia na centrali, czy chociażby samego modemu. Skoro SNR masz wysoki to i błędów zapewne nie masz... Wszystko możesz sprawdzić w menu modemu wchodząc na 192.168.1.1 i wpisując admin i 8 znaków klucza WPA ( teoretycznie powinni być to na naklejce modemu). W zakładce DSL będziesz widział czas synchro i błędy. Niewiele tam tej info, ale zawsze. Tam zobaczysz prędkość synchro modemu. Taką techniczną, co czasem się nie przekłada na pomiary SpeedTest. Napisz jak mierzyles prędkość ( proponuję www.pro.speedtest.pl) i wrzuć screena z menu zakrywając dane usługi. Warto przyjrzeć się linii w domu. Opisz jak wchodzi do budynku/mieszkania ( czy podwieszona czy kabel podziemny) i ile masz gniazdek telefonicznych.
Na początek zrób restart modemu i powiedz czy parametry przed i po są takie same.
Popatrzymy...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
Właśnie wstawiam i mniej więcej tak to teraz u mnie wygląda 14 db oraz wyniki ostatniej testu prędkości
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
Czyli bez niespodzianek. A przegląd instalacji zrobiłeś, tak jak sugerował @agat13 ?
Niby możesz sytuację zgłosić jako usterkę w BOK ale osobiście wątpię żeby to coś pomogło.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
Zgłaszałem na BOK, resetowali coś na centrali ale niestety nie pomogło po tej zmianie już trzeci raz zgłaszałem, również Max na chacie również nie zgłaszał żadnych problemów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
@Jakub4711 Masz Neo do 10Mb/sek zapięte na prawie 7,5Mb/sek
Niby wszystko ok, ale patrząc na speedtesty można mniemać, że ta synchro nie jest stała, czyli skacze. Wynik ponad 10Mb./sek w speedtescie mówi, że modem musiał być zapięty na 11, a pogorszenie nastąpiło w ciągu ostatniego miesiąca. Tyle z pobieżnej analizy. Warto, aby konsultant, który ma dostęp do systemów zerknął na to okiem...czyli warto zgłosić niestabilną prace łącza. I tu musisz się wykazać uporem, bo na podstawie pomiarów automatycznych Twoja reklamacja będzie zamykana jako niesłuszna. Masz ok, bo w widełkach tolerancji dla tej usługi. Dlatego wspomniałem o przeglądzie instalacji i wyszukiwaniu miejsc w których zyskasz kilka dB tłumienia i przez to wyższą prędkość...
P.S. dopiero przeczytałem Twój ostatni wpis i powiem tylko :a nie mówiłem??
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
Rozumiem to od czego bym musiał zrobić przegląd instalacji od kostki telefonicznej czy od czegoś innego zacząć ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Słaba prędkość Internetu
@Jakub4711 Od początku, czyli od momentu przyjścia linii do domu. Trzeba znaleźć pierwszy punkt styku. Sprawdzić jakim kablem wchodzi sygnał i jakim dalej biegnie do gniazda..
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »