- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam,
Mam problem z prędkością mojego internetu stacjonarnego. Korzystam z Neostrady w ofercie do 10 Mb/s od 2014 roku i przez ten czas średnie wyniki w speedtestach oscylowały wokół 8,5 Mb/s w przypadku downloadu i 0,8 Mb/s w przypadku uploadu.
Natomiast od około dwóch tygodni zauważyłem znaczne wydłużenie czasu wczytywania stron czy odtwarzania wideo - wykonałem test i otrzymałem 4,59 Mb/s dla pobierania i 0,54 Mb/s dla wysyłania. Wykonuję je teraz po kilka razy dziennie i prawidłowością stały się wyniki znacznie poniżej poziomu prędkości zwykle dostępnej, wynoszącej 65% prędkości maksymalnej. Zdaję sobie sprawę, że prędkość minimalna zagwarantowana przez Orange w tej ofercie to 1 Mb/s (download) i 0,1 Mb/s (upload), ale zastanawia mnie skąd nagle wziął się tak widoczny, niemal dwukrotny spadek szybkości łącza w stosunku do tego, co było wcześniej przez niemal dekadę?
Oczywiście w przeszłości następowały czy to wymiany urządzeń (Livebox) czy komputera czy kabli łączących jedno z drugim, ale po żadnej z tych zmian nie zachodziły żadne problemy. Nie mam też działającego żadnego softu, który mógłby niestandardowo obciążyć łącze, tak więc z mojej strony nie zmieniło się nic.
Kontaktowałem się z Orange i oprócz zaproponowania przywrócenia ustawień fabrycznych, resetu z poziomu centrali i poinformowania technika - problem nadal występuje. Technik powiedział, że mieli jakąś usterkę, ale już ją naprawili i powinno być OK. Ale nie jest.
Ktoś ma pomysł jak to dalej diagnozować? Byłbym wdzięczny za pomoc.
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Luis coś robili na linii i wygląda na to że nie do końca im się udało. Mogli źle zamknąć złącze, uszkodzić w innym miejscu, lub wręcz przełączyć Cię na inną parę o gorszych parametrach. Automat więc dostosował prędkość do nowych okoliczności i obniżył ją. Dzwoń na infolinię i powiedz że pogorszyły się parametry, zrywa połączenie z netem. A jeśli masz telefon to warto dodać że masz trzaski, szumy i ogólnie słabo slychać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s
Wygląda na to że zareagowałeś prawidłowo. Skoro Orange przyznał że był problem, to już jest coś - nie zaszkodzi spróbować być bardziej asertywnym i zgłaszać do skutku.
Ze swojej strony możesz zrobić przegląd instalacji wewnętrznej czyli stanu kabli, gniazdek etc. ale to raczej dla spokoju sumienia niż w nadziei na poprawę. Choć mnie kiedyś w podobnej konfiguracji myszy kable faktycznie pocięły i opłaciło się to namierzyć.
W ramach ewentualnej diagnostyki możesz pokazać tu parametry łącza z menu modemu - to pomoże ustalić optymalną linię postępowania przy kontaktach z Orange.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s
Cześć @Luis
wejdź na stronę Funboxa http://192.168.1.1/ wpisz login i hasło Login: admin
Hasło: 8 ostatnich/pierwszych znaków klucza WPA z naklejki spod spodu routera. Następnie wejdź w zakładkę Wsparcie a później w lewym boku otworzy się listę zakładek i wejdź w zakładkę Informacje systemowe. Później kliknij na zakładkę DSL i zobacz parametry linii a konkretnie: ostatnią synchronizacje, i prędkość synchronizacji DSL w górę i dół, margines szumu. @Luis wrzuć screena parametrów linii DSL. To wtedy możemy Ci coś podpowiedzieć. Najczęściej powodami tymi są: puszka na słupie gdzieś nie łączy coś, problemy na centrali, problemy z portem, problem z węzłami miedzy centralami a także może być problem wewnątrz budynku sprawdzić puszki montażowe a także kabel idący od puszki montażowej do Funboxa 2.0 może jest już stary i te może być obniżony margines szumu i obniżona prędkość.
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s
@Luis łączą miedziane się "zużywają" kable po prostu tracą swoje parametry pod wpływem czynników atmosferycznych. Do tego dochodzą krosowania i punkty łączenia linii od centrali poprzez szafę kablową i słup/słupek do domu i instalacja wewnętrzna. Zerknij na autentyczną synchronizację modemu z centralą tak jak podpowiedzieli moi poprzednicy. Jeśli tam jest prędkość rzędu 8-10Mb/sek, to problemu szukaj w sieci lub modemie. Jeśli faktycznie masz synchro rzędu 4-6Mb/ sek, a było lepiej, to zacznij od analizy własnej sieci domowej, a jeśli tu będzie ok, zgłoś to jako awarie i obniżony transfer.
Co możesz zobaczyć w sieci domowej? Jak linia wchodzi do domu, ile masz gniazdek telefonicznych, czy masz filtry do telefonu i jakim kablem to wszystko jest zrobione.
Parametry z modemu mogą wskazywać na źródło problemu..warto, abyśmy je zobaczyli. Bez danych wrażliwych.
Powiemy co robić, ale musisz nam dostarczyć więcej danych
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s
Tak się to prezentuje:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s
@Luiswidzę ze masz synchronizacje do 6Mb/ sek, a było lepiej, to zacznij od weryfikacji swoje sieci domowej sprawdź gniazdko telefoniczne mogą być zaśniedziałe styki gniazda ( @Luis jakbyś mógł wrzucić screena środka gniazdka telefonicznego i kabli w nim) i sprawdź kabel idący od gniazdka telefonicznego do modemu Funbox. Widzę także, że masz niski margines szumu w dół 8dB powinien być on wyższy. Wątpliwości budzi jakoś linii dużo błedów ESów czyli 956 oraz błedów SESów które jest 8. Tak jak pisałem wyżej zweryfikuj swoja sieć wewnętrzną w budynku jeśli uznasz że twoje sieć jest dobra, to wtedy zgłoś to jako awarie i obniżony transfer na Orange czacie lub na infolinii *100 lub 510 100 100
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@Luis coś robili na linii i wygląda na to że nie do końca im się udało. Mogli źle zamknąć złącze, uszkodzić w innym miejscu, lub wręcz przełączyć Cię na inną parę o gorszych parametrach. Automat więc dostosował prędkość do nowych okoliczności i obniżył ją. Dzwoń na infolinię i powiedz że pogorszyły się parametry, zrywa połączenie z netem. A jeśli masz telefon to warto dodać że masz trzaski, szumy i ogólnie słabo slychać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s
Wygląda dość pesymistycznie.
Ale skoro było lepiej to nie zaszkodzi zgłaszać.
Gdybyś nie zauważył to podlinkuję temat w którym widać jakich cudów można doświadczyć przy odrobinie cierpliwości.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s
@Luis prawie tysiąc błędów liniowych na dwa dni, to za dużo..
SNR jednak prawidłowy. Wnioskuję, że to musi wynikać z błędów zestawienia łącza. Warto to zweryfikować, bo. DLM jeszcze Ci obniży prędkość właśnie że względu na te błędy. Będzie schodził z synchronizacją w dół, aż się przestaną pojawiać..zapamięta to i kiszka..odpowiedź infolinii będzie, że usługa działa ok....
Teraz jest dobry czas na naprawę, póki są błędy