Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

ROZWIĄZANE

Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 35
  • 84
  • 0

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

Witam,


Mam problem z prędkością mojego internetu stacjonarnego. Korzystam z Neostrady w ofercie do 10 Mb/s od 2014 roku i przez ten czas średnie wyniki w speedtestach oscylowały wokół 8,5 Mb/s w przypadku downloadu i 0,8 Mb/s w przypadku uploadu.

Natomiast od około dwóch tygodni zauważyłem znaczne wydłużenie czasu wczytywania stron czy odtwarzania wideo - wykonałem test i otrzymałem 4,59 Mb/s dla pobierania i 0,54 Mb/s dla wysyłania. Wykonuję je teraz po kilka razy dziennie i prawidłowością stały się wyniki znacznie poniżej poziomu prędkości zwykle dostępnej, wynoszącej 65% prędkości maksymalnej. Zdaję sobie sprawę, że prędkość minimalna zagwarantowana przez Orange w tej ofercie to 1 Mb/s (download) i 0,1 Mb/s (upload), ale zastanawia mnie skąd nagle wziął się tak widoczny, niemal dwukrotny spadek szybkości łącza w stosunku do tego, co było wcześniej przez niemal dekadę?


Oczywiście w przeszłości następowały czy to wymiany urządzeń (Livebox) czy komputera czy kabli łączących jedno z drugim, ale po żadnej z tych zmian nie zachodziły żadne problemy. Nie mam też działającego żadnego softu, który mógłby niestandardowo obciążyć łącze, tak więc z mojej strony nie zmieniło się nic.


Kontaktowałem się z Orange i oprócz zaproponowania przywrócenia ustawień fabrycznych, resetu z poziomu centrali i poinformowania technika - problem nadal występuje. Technik powiedział, że mieli jakąś usterkę, ale już ją naprawili i powinno być OK. Ale nie jest.

 

Ktoś ma pomysł jak to dalej diagnozować? Byłbym wdzięczny za pomoc.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 2506
  • 9006
  • 45

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

@Luis coś robili na linii i wygląda na to że nie do końca im się udało. Mogli źle zamknąć złącze, uszkodzić w innym miejscu, lub wręcz przełączyć Cię na inną parę o gorszych parametrach. Automat więc dostosował prędkość do nowych okoliczności i obniżył ją. Dzwoń na infolinię i powiedz że pogorszyły się parametry, zrywa połączenie z netem. A jeśli masz telefon to warto dodać że masz trzaski, szumy i ogólnie słabo slychać. 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

8 ODPOW. 8

Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5473
  • 22036
  • 179

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

@Luis 

Wygląda na to że zareagowałeś prawidłowo. Skoro Orange przyznał że był problem, to już jest coś - nie zaszkodzi spróbować być bardziej asertywnym i zgłaszać do skutku.

Ze swojej strony możesz zrobić przegląd instalacji wewnętrznej czyli stanu kabli, gniazdek etc. ale to raczej dla spokoju sumienia niż w nadziei na poprawę. Choć mnie kiedyś w podobnej konfiguracji myszy kable faktycznie pocięły i opłaciło się to namierzyć.

W ramach ewentualnej diagnostyki możesz pokazać tu parametry łącza z menu modemu - to pomoże ustalić optymalną linię postępowania przy kontaktach z Orange.


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 2372
  • 9830
  • 84

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

Cześć @Luis 

wejdź na stronę Funboxa  http://192.168.1.1/ wpisz login i hasło Login: admin

Hasło: 8 ostatnich/pierwszych znaków klucza WPA z naklejki spod spodu routera. Następnie wejdź w zakładkę Wsparcie a później w lewym  boku otworzy się listę zakładek i wejdź w zakładkę Informacje systemowe. Później kliknij na  zakładkę DSL i zobacz parametry linii a konkretnie: ostatnią synchronizacje, i prędkość synchronizacji DSL w górę i dół, margines szumu. @Luis wrzuć screena parametrów linii DSL. To wtedy możemy Ci coś podpowiedzieć. Najczęściej powodami tymi są: puszka na słupie gdzieś nie łączy coś, problemy na centrali, problemy z portem, problem z węzłami miedzy centralami a także może być problem wewnątrz budynku sprawdzić puszki montażowe a także kabel idący od puszki montażowej do Funboxa 2.0 może jest już stary i te może być obniżony margines szumu i obniżona prędkość. 

Pozdrawiam 🙂


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12923
  • 53103
  • 616

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

@Luis  łączą miedziane się "zużywają" kable po prostu tracą swoje parametry pod wpływem czynników atmosferycznych. Do tego dochodzą krosowania i punkty łączenia linii od centrali poprzez szafę kablową i słup/słupek do domu i instalacja wewnętrzna. Zerknij na autentyczną synchronizację modemu z centralą tak jak podpowiedzieli moi poprzednicy. Jeśli tam jest prędkość rzędu 8-10Mb/sek, to problemu szukaj w sieci lub modemie. Jeśli faktycznie masz synchro rzędu 4-6Mb/ sek, a było lepiej, to zacznij od analizy własnej sieci domowej, a jeśli tu będzie ok, zgłoś to jako awarie i obniżony transfer.

Co możesz zobaczyć w sieci domowej? Jak linia wchodzi do domu, ile masz gniazdek telefonicznych, czy masz filtry do telefonu i jakim kablem to wszystko jest zrobione. 

Parametry z modemu mogą wskazywać na źródło problemu..warto, abyśmy je zobaczyli. Bez danych wrażliwych.

Powiemy co robić, ale musisz nam dostarczyć więcej danych


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 35
  • 84
  • 0

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

Tak się to prezentuje:

 

dsl.png


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 2372
  • 9830
  • 84

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

@Luiswidzę ze masz synchronizacje do 6Mb/ sek, a było lepiej, to zacznij od weryfikacji swoje sieci domowej sprawdź gniazdko telefoniczne mogą być zaśniedziałe styki gniazda ( @Luis jakbyś mógł wrzucić screena środka gniazdka telefonicznego i kabli w nim)  i  sprawdź kabel idący od gniazdka telefonicznego do modemu Funbox. Widzę także, że masz niski margines szumu w dół 8dB powinien być on wyższy. Wątpliwości budzi jakoś linii dużo błedów ESów czyli 956 oraz błedów SESów które jest 8. Tak jak pisałem wyżej zweryfikuj swoja sieć wewnętrzną w budynku jeśli uznasz że twoje sieć  jest  dobra, to wtedy zgłoś to jako awarie i obniżony transfer na Orange czacie lub na infolinii  *100 lub 510 100 100 

Pozdrawiam 🙂


Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 2506
  • 9006
  • 45

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

@Luis coś robili na linii i wygląda na to że nie do końca im się udało. Mogli źle zamknąć złącze, uszkodzić w innym miejscu, lub wręcz przełączyć Cię na inną parę o gorszych parametrach. Automat więc dostosował prędkość do nowych okoliczności i obniżył ją. Dzwoń na infolinię i powiedz że pogorszyły się parametry, zrywa połączenie z netem. A jeśli masz telefon to warto dodać że masz trzaski, szumy i ogólnie słabo slychać. 


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5473
  • 22036
  • 179

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

@Luis 

Wygląda dość pesymistycznie.

Ale skoro było lepiej to nie zaszkodzi zgłaszać.

Gdybyś nie zauważył to podlinkuję temat w którym widać jakich cudów można doświadczyć przy odrobinie cierpliwości.

https://nasz.orange.pl/t5/Sie%C4%87-i-dost%C4%99pno%C5%9B%C4%87-us%C5%82ug/Naprawa-s%C5%82upka-telek...

 


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12923
  • 53103
  • 616

Niska prędkość Neostrady do 10 Mb/s

@Luis  prawie tysiąc błędów liniowych na dwa dni, to za dużo..

SNR jednak prawidłowy. Wnioskuję, że to musi wynikać z błędów zestawienia łącza. Warto to zweryfikować, bo. DLM jeszcze Ci obniży prędkość właśnie że względu na te błędy. Będzie schodził z synchronizacją w dół, aż się przestaną pojawiać..zapamięta to i kiszka..odpowiedź infolinii będzie, że usługa działa ok....

Teraz jest dobry czas na naprawę, póki są błędy