Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

FunBox 3


Poziom 18, Komentator
  • 42
  • 72
  • 0

FunBox 3

Witajcie, od rana na Funbox 3 dioda od światłowodu świeci się na czerwono,  dioda od internetu na zielono i net działa Ok. Pytanie o czerwono diodę, czym to może być spowodowane? Reset wtyczkowy nie pomaga. 

 

45 ODPOW. 45

Poziom 25, Specjalista
  • 985
  • 1965
  • 27

FunBox 3


@fenomennapisał(-a)

Witajcie, od rana na Funbox 3 dioda od światłowodu świeci się na czerwono,  dioda od internetu na zielono i net działa Ok. Pytanie o czerwono diodę, czym to może być spowodowane? Reset wtyczkowy nie pomaga. 

 


To bardzo dziwne, mozesz pokazać screenshota z tej strony:

fb-ftth.png


Poziom 36, Guru *
  • 4928
  • 10648
  • 187

FunBox 3

@fenomen czerwona dioda to znak, że przekroczone zostały parametry optyczne łącza. Jeśli nie chcesz uszkodzić modemu zgłoś to na infolinię jak najszybciej, niech zrobią testy i ewentualnie zdiagnozują problem...

 

Może to być jakiś zwis, ale to by restart czy reset do fabryki wyjaśnił dopiero. Najpierw wyłącz z prądu, później jeśli umiesz i się nie boisz, przywróć ustawienia fabryczne...to jednak może całkiem wykrzaczyć modem. Ja bym najpierw zadzwonił na infolinię lub zgłosił na czacie

Dopowiem: gdybyś nie miał netu, to by świadczyło, że całkiem światełko jest uszkodzone. Jeśli zaś działa, to (wedle mojej wiedzy) znak, że z parametrami optyki  coś nie tak...

Możesz zerknąć w parametry linii FTTH (poziom mocy optycznej odbieranej) Powinno być między -17, a -27 dBm


Poziom 18, Komentator
  • 42
  • 72
  • 0

FunBox 3

Zrzut ekranu 2021-04-21 193727(1).jpg

________________
* Zakryto dane prywatne  – moderator Kinga


Poziom 18, Komentator
  • 42
  • 72
  • 0

FunBox 3

Po resecie była przez chwilę zielona, potem na czerwonoPo resecie była przez chwilę zielona, potem na czerwonoFunBox.jpg


Poziom 21, Pasjonat
  • 405
  • 379
  • 6

FunBox 3

Masz zbyt wysoki parametr Poziom sygnału optycznego odbierania (dBm). Zgłoś to na infolinii.


Poziom 25, Specjalista
  • 985
  • 1965
  • 27

FunBox 3

@fenomen: bardzo słaba moc sygnału odbieranego. Na pewno nic się nie poluzowało?

 

https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/Sygna%C5%82-optyczny/td-p/139339

 


Poziom 36, Guru *
  • 4928
  • 10648
  • 187

FunBox 3

@fenomen jak napisałem wyżej...masz zaniżony poziom sygnału optycznego. Sprawdź gniazdo i modem, czy się nic nie odłączyło, dociśnij wtyczki. Zobacz czy patchcord nie jest złamany. I zgłoś to... Usługa działa siłą woli


Poziom 18, Komentator
  • 42
  • 72
  • 0

FunBox 3

Odpowiedź z czatu:

 

  • Mamy chwilowe problemy techniczne, które mają wpływ na Twoje usługi. Intensywnie pracujemy nad uporaniem się z tym problemem. Przepraszamy za utrudnienia!

  •  

    Czy wysłać Ci SMS-a z informacją o usunięciu awarii?

Dzięki za odpowiedzi, czekamy na SMS;-)


Poziom 36, Guru *
  • 4928
  • 10648
  • 187

FunBox 3

@fenomen co mieli innego napisać? Moja rada, podpytać sąsiadów czy u nich jest rok samo? To uwiarygodni awarię masową czyli np uszkodzenie splittera odpowiadającego za szereg usług dookoła