Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

Anonim

Nie dotyczy

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

Problem masz nie tak łatwy do diagnozy, ale operator monitoruje sieć, jaki taki podgląd sytuacji ma, jak to wykorzysta, to już inna sprawa, testy netu, możesz też w aplikacji Mój FunBox zrobić. 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 15
  • 0

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

Ten certyfikowany pomiar podał mi wartość 287Mb/s download, gdzie na pewno tyle nie ma, patrząc nawet chociażby po pobieraniu plików, więc coś ten program zwyczajnie ściemnia


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12908
  • 53066
  • 607

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

@dashek zerknij na wątek. Masz po prostu przeciążony węzeł

https://nasz.orange.pl/t5/Internet-domowy/%C5%9Awiat%C5%82ow%C3%B3d-Orange-Wieczorna-tragedia/td-p/2...

Napisz gdzie mieszkasz, pomożemy....


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)


@dasheknapisał(-a)

Ten certyfikowany pomiar podał mi wartość 287Mb/s download, gdzie na pewno tyle nie ma, patrząc nawet chociażby po pobieraniu plików, więc coś ten program zwyczajnie ściemnia


Wystarczy kilka złapać odchyleń od normy, bo prędkość minimalna musi być zachowana w całym dniu, natomiast zwykle dostępna musi być przez chyba 80% dnia.

W teście certyfikowanym Orange się wycwaniło i zrobiło bezpośredni styk, ale jeżeli jest źle jak piszesz, to tu nawet bezpośredni styk nie pomoże i w godzinach np. 18-20 uda ci się złapać te spadki.


Pracuję w Orange
  • 60
  • 44
  • 6

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

I co, był już ten technik?

 

W Orange mamy wgląd do testów wykonanych przez speedtest.pl, ALE tylko poglądowo.

Do podjęcia działań na podstawie zgłoszenia klienta wymagany jest ten certyfikowany przez UKE test PRO speedtest. Wyłap taki moment i prześlij wynik jako załącznik podczas czatu z konsultantem.

 

Godziny o których piszesz są typowe dla największego obłożenia sieci, co wskazuje na jej przeciążenie, co przy FTTH jest rzadkością. Jednak z drugiej strony w łatwy sposób złapiesz ten moment. Jeżeli będziesz miał takie potwierdzenie, to wtedy nawet w przypadku naliczenia opłaty za "niezasadne wezwanie technika" będziesz miał podstawę do reklamacji tej opłaty.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 15
  • 0

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

Technik miał być między 12-14, nie przyjechał, o 13:22 dostałem sms, że z powodu dodatkowych prac usuną uszkodzenie do godziny 20:00, na tę chwilę czyli 19:40 internet nadal chodzi jak nie powiem co. Po naprawie mam dostać sms, więc czekam...

 

Mieszkam w Radomsku, woj. Łódzkie. Dopiero teraz mogłem odpisać bo nawet nie da się tutaj zalogować 😕

 

W załączniku pomiary, oczywiście te, które mają po ponad 300Mb/s, na stronach typu speedtest.net, speedtest.pl czy speedtest od orange czy na 1000 innych dawały wartości max 20Mb/s, a często mniej, niż 1Mb/s.


Bez tytułu.png

Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 2504
  • 8999
  • 45

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

Wejdź sobie w ustawienia modemu i sprawdź jakie masz tłumienie na linii kiedy jest Ok i kiedy prędkość drastycznie spada. Teoretycznie nie powinno być aż takiego obciążenia. Może coś być na linii ale to już określi monter. Jak masz Funbox 3.0 to adres do logowania i hasło znajdują się na naklejce modemu.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 15
  • 0

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

W systemie orange mają wpisane, że technik był i naprawił i, że wszystko jest prawidłowo i tak jak powinno. Mimo, że nie był u mnie (może był w centrali, albo na klatce), ale jest 0 poprawy, nadal jest tak samo słabo jak było, do tego pro speed test pokazuje fałszywe pomiary, ale udało mi się wyłapać kilka tych, które są tak niskie:

 

raportpng.png

 

Co do sprawdzenia tłumienia, jakieś wskazówki jak to wykonać? 😕


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

Zgłaszaj jeszcze raz. Złóż tym razem reklamację, niech podadzą Ci numer reklamacji i zażądaj naprawy i odpowiedzi w ciągu 30 dni. Wtedy będziesz miał podstawę do dalszych roszczeń. Oczywiście uwzględnij, że masz testy z certyfikacją, ukazujące problem.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 15
  • 0

Drastyczny spadek prędkości internetu (światłowód)

Zgłosiłem, niby jest rozszerzone zgłoszenie i jutro, albo w poniedziałek będzie sprawdzane. Jak to nic nie da to zgłaszam reklamację i wtedy na pewno ktoś się w końcu zjawi...