- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam, moja babcia rano podpisała umowę (odnośnie włączenia VoIPu) i zauważyłem przed chwilą, że w konfiguracji routera jest napisane "Usługa telefoniczna dostępna". Mam FunBoxa 2.0.
(na zdjęciu jest podany numer, tylko go zamazałem)
Podłączyłem klasyczny telefon stacjonarny ze słuchawką na kablu do routera (wcześniej w pełni sprawny). W słuchawce słychać sygnał. Nie da się na niego dodzwonić ani z niego zadzwonić. Pomyślałem, że może usługa nie jest jeszcze w pełni aktywna.
Potem podłączyłem inny telefon, bezprzewodowy Philipsa i dalej nie można się na niego dodzwonić, ale już dzwoniąc z niego, można się z kimś połączyć. Na telefon, który dzwoniłem, wyświetla się "numer prywatny".
Przy próbie dzwoniena na numer VoIP na smartfonie wyświetla mi się komunikat "Połączenie zakończono", brak sygnału, od razu rozłącza.
Tak więc pytanie, czy usługa może jeszcze w pełni nie działa, a może telefony, które posiadam, nie są z nią kompatybilne.
Pytanie numer dwa, czy to prawda, że do routera mogę podpiąć tylko jeden telefon?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@izacie333 Prawie każdy aparat analogowy będzie współpracował z VoIP-em. Jeśli masz problem z połączeniami to może to znaczyć, że usługa w pełni się nie aktywowała (jest na to 24h). Jeśli dalej będzie problem zgłoś na czacie prośbę o ponowne wysłanie pliku konfiguracyjnego VoIP na modem (tak się dokładnie to nazywa). Gdybyś chciał to na początek możesz wrócić modem do ustawień fabrycznych z poziomu menu lub przyciskiem w dziurce z tyłu obudowy naciskając i trzymając 8 sekund). Po 5 minutach modem wstanie sam i pobierze wszystkie ustawienia automatycznie-z plikiem VoIP razem...Więc możesz i sam coś zrobić bez problemu
Do modemu równolegle możesz podłączyć do 3 aparatów dobrej jakości (Philips, Siemens, Panasonic)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@izacie333 Prawie każdy aparat analogowy będzie współpracował z VoIP-em. Jeśli masz problem z połączeniami to może to znaczyć, że usługa w pełni się nie aktywowała (jest na to 24h). Jeśli dalej będzie problem zgłoś na czacie prośbę o ponowne wysłanie pliku konfiguracyjnego VoIP na modem (tak się dokładnie to nazywa). Gdybyś chciał to na początek możesz wrócić modem do ustawień fabrycznych z poziomu menu lub przyciskiem w dziurce z tyłu obudowy naciskając i trzymając 8 sekund). Po 5 minutach modem wstanie sam i pobierze wszystkie ustawienia automatycznie-z plikiem VoIP razem...Więc możesz i sam coś zrobić bez problemu
Do modemu równolegle możesz podłączyć do 3 aparatów dobrej jakości (Philips, Siemens, Panasonic)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czy do VoIPu wymagany jest jakiś specjalny telefon stacjonarny?
Dziękuje za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie. Wcześniej miałem telefon analogowy i po przejściu z ADSL na VDSL Internet działał beznadziejnie (rozłączanie co chwilę, spadki prędkości, raz pobieranie 30Mb/s, a raz 50Mb/s itd).
Wtedy zobaczyłem, ze powinienem mieć spliter VDSL (taki jak na zdjęciu). Po kilku perturbacjach sam go kupiłem gdzieś w sieci, i podłączyłem. Od tamtego momentu mam go podłączonego, i Internet działał przez ten okres w porządku, nie przerywał i synchronizował się na około 80Mb/s.
I teraz pytanie, czy jeśli nie posiadam już telefonu analogowego, tylko VoIP to nadal muszę go posiadać, czy może lepiej go odłączyć?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czy do VoIPu wymagany jest jakiś specjalny telefon stacjonarny?
@izacie333 Oczywiście odłącz. On służył tylko do wydzielenia sygnału analogowego POTS i skierowania go na aparat telefoniczny. Teraz jest bezużyteczny, a i dodatkowego tłumienia nie będzie wprowadzał dla modemu. To, że net działał słabo bez niego jest zrozumiałe, bo równolegle do modemu był podłączony aparat telefoniczny i wprowadzał zakłócenia do linii.
Podeślij screen z parametrów liniowych modemu (zakładka DSL), zerkniemy...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czy do VoIPu wymagany jest jakiś specjalny telefon stacjonarny?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czy do VoIPu wymagany jest jakiś specjalny telefon stacjonarny?
@izacie333 dziwne że nie otrzymałeś takiego splittera.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czy do VoIPu wymagany jest jakiś specjalny telefon stacjonarny?
Podeślij screen z parametrów liniowych modemu (zakładka DSL), zerkniemy...
Z spliterem:
Bez splitera VDSL:
Telefon już chyba w miarę działa, ale zawsze jest jakieś ale. Mam dwa teflony. Podpięte przez rozdzielacz do routera.
Pierwszy to Philips CD130. Telefon bezprzewodowy z dwoma słuchawkami.
Drugi to MESCOMP EVA typ PH-061. Zwykły telefon na kablu.
Gdy dzwonie na telefon stacjonarny, oba dzwonią. Na obu urządzeniach mogę odebrać telefon i rozmawiać.
Niestety zadzwonić mogę tylko z Philipsa, na Mescompie wybranie numeru nic nie powoduje. Nie wiem ile ten telefon ma lat, ale strzelam że co najmniej z 20. Z tyłu ma przełącznik pulse - tone ale jego przełączenie nic nie zmienia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czy do VoIPu wymagany jest jakiś specjalny telefon stacjonarny?
@izacie333 parametry liniowe więcej niż dobre. Tu nie ma się czego czepić.
Co do mescompa...zobacz czy macisniecie klawiszy generuje dźwięk - jeśli nie, to znaczy, że się " skończył "
Może być także to, że właśnie on nie jest kompatybilny z VoIP, bo ma konieczność wyższego napięcia z linii niż podaję mu VoIP. Możesz sprawdzić na innej linii analogowej , ale skoro drugi wybiera, a ten nie chce, to usługa jest ok i to wina aparatu
Możesz sprawdzić w menu mescompa, może ma to też i programowo zmieniane?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czy do VoIPu wymagany jest jakiś specjalny telefon stacjonarny?
@mardernapisał(-a)@izacie333 dziwne że nie otrzymałeś takiego splittera.
Pewnego dnia dostałem list, że zmodernizowano linię, mogę mieć szybszy Internet wystarczy, że odbiorę nowy router w salonie Orange. Pojechałem, odebrałem, podłączyłem i tyle w zasadzie.
Podobno przy przejściu z ADSL na VDSL powinien przyjść technik i zamontować ten spliter, ale u mnie nikogo nie było. Pewnie, gdybym zadzwonił po technika z tymi problemami, to by przyjechał i zamontował, ale widząc kare tam 150 czy 180 zł za nieuzasadnione wezwanie technika, to wolałem kupić spliter za 5zł i 3 zł wysyłki.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Czy do VoIPu wymagany jest jakiś specjalny telefon stacjonarny?
@izacie333napisał(-a)...
Pytanie numer dwa, czy to prawda, że do routera mogę podpiąć tylko jeden telefon?
Tak w uzupełnieniu, do VoIP możesz też wykorzystać dowolny smartfon, niezależnie od aparatów analogowych podłączonych do modemu.
https://nasz.orange.pl/t5/Modemy-i-routery/Telefon-Stacjonarny-RJ-45/m-p/317935