Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

ROZWIĄZANE

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2759
  • 10140
  • 54

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Klienta przepina się ZAWSZE na inną wolną parę. Sytuacja o której piszesz to już ostateczny hardcore. Dotyczy sytuacji skrajnych gdy kabel jest w opłakanym stanie, brak wolnych par i ktoś korzysta tylko z samej transmisji głosowej. Wówczas można próbować przepiąć abonentów dając temu z ADSL tą teoretycznie lepszą parę sąsiada. W praktyce albo nie wiele to pomaga, albo zaczynają się problemy u tego z samym telefonem. Jedynym skutecznym sposobem jest wymiana uszkodzonego odcinka kabla, lub naprawa złączy.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 428
  • 1134
  • 7

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Pisanie o odległościach 8,5km jest bzdurą. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 101
  • 123
  • 0

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

@marder  Tak jak wspomniałem , zmiana dotyczyła tylko gdy klient był podłączony do tego samego słupa i gdy miał tylko telefon a nie korzystał z internetu. 

 

@jaryn   Nie to nie bzdura.  Kolega dziś robił restart DLM   i ma w kablu prawie 8,5km od centrali . W planach widnieje lekko ponad 8km kabla  kładzionego wieki temu.  Oto wynik z dziś po restarcie DLM.

 

Moim zdaniem to nie tylko jakość kabla, ale jego długość ,ile razy był  łączony i czy zrobiono to porządnie czy na odwal się.  Zapewne wpływ na sam  gleba  w jakiej jets kabel wilgotna sucha i czy w pobliżu nie ma innych instalacji np kabli energetycznych. Ale sam widzisz jaki wynik ma po restarcie.   

Jest świadom tego że pełnej 10 nigdy nie uzyska a o szybszym necie może pomarzyć.  Dla mnie jego wynik i tak jest imponujący w porównaniu do mojego. 

 neostrada 18.02.2021.jpg


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 428
  • 1134
  • 7

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.


@Krek151 

@jaryn   Nie to nie bzdura.  Kolega dziś robił restart DLM   i ma w kablu prawie 8,5km od centrali . W planach widnieje lekko ponad 8km kabla  kładzionego wieki temu.  Oto wynik z dziś po restarcie DLM.

 

Może i w planach ma 8,5km tego nie widać, ale realnie ma dużo mniej, nawet twórcy tej technologii nie przewidywali takiej odległości. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 101
  • 123
  • 0

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

To zostaje tylko opcja taka, że na planach jest kabel którego tam nie ma i jest gdzieś na skróty pociągnięty. Tylko dlaczego są dane słupku łączności  gdy kładli tamtędy kabel..  Czyli ukradli kabel  słupki postawili a całość poszła na skróty.      Zaś  5 lat temu  uszkodzono kabel .  Więc  gdzieś mam jeszcze foto ale muszę poszukać. Na środku rowu znad wody wystawał czarny kabel  oskubany z otuliny z niego nie wiem  50 żył przewodów  i spiętych  każdy przewodzik szybkozłączką.  Uwaga pzrez rok tak wystawał znad wody.  Deszcz na to padał i tak dalej.   Postaram się poszukać  fotki bo sam interweniowałem w tej sprawie kilka razy razem z sołtysem wsi ze to parodia aby tak zostawić kabel telekomunikacyjny. Wreszcie po roku panowie przyjechali i zrobili jak należy.  uwaga po roku.   Aby słowa nie były pic na wodę postaram sie poszukac  fotografii i może listu w tej sprawie .  Śmieszne ale prawdziwe 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 28
  • 44
  • 1

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Panowie, dziś rano coś mnie podkusiło i zmieniłem modulację na G.DMT...

Ostatni tydzień to był UP na poziomie 380 download 3800 więc bez szału... 

Teraz jest tak:

 


Screenshot_20210302-131818.jpg

Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 428
  • 1134
  • 7

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Będą błędy to spadnie DLM nie śpi. 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 28
  • 44
  • 1

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Na ten moment myślę, że sam internet działa w miarę stabilnie, błędów zdecydowanie mniej, prędkość pozwala na normalne przeglądanie stron,nie zrywa połączenia,  za to wysypała się TV, od 3 dni walczę by to uruchomić i nici z tego. Czaty, infolinie, decyzja o wymianie kpl, tj. funbox, dekoder, karta. Jest to TV w technologii satelitarnej.

 

Cały czas jest ten sam błąd:

"Lista uprawnień do kanałów TV zapisana na karcie ... jest pusta."

I na starym dekoderze i na nowym z nową kartą... 

 

Dziś znowu zgłaszałem usterkę, to sprawa została przekazana do informatyków... 

 

Wracając do głównego wątku i co było przyczyną ? Pewnie śnieg i zalegająca wilgoć, wraz z odwilżą się poprawiła sytuacja... 

 

No ale jak widać, jedno w miarę działa to drugie przestaje i taka to moja historia z tym operatorem 😛

Powiedzcie mi, czy jak nie mam uprawnień to powinno mi pokazać jakiś poziom w jakości i mocy sygnału ? Czy te uprawnienia pobierane są z sieci czy przez sygnał z satelity ? 

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 28
  • 44
  • 1

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Więc tak, już wiem, że mając TV w opcji satelitarnej uprawnienia idą nie po internecie a po sygnale TV. Ten problem rozwiązany, przewód przy konwerterze się wysunął i nie było w ogóle sygnału... złapał sygnał, parę minut i uprawnienia na karcie zapisane.

 

Co do internetu to na potwierdzenie poprzedniego posta screen:

Bez tytułu.png

Jak na 15g pracy, 19 błędów to chyba jeszcze znośnie ?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14339
  • 58926
  • 719

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

@kamilostatek ok. To niewiele