Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

ROZWIĄZANE

Poziom 18, Komentator
  • 101
  • 123
  • 0

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Podniesie ale będzie to trwało.  Proponuje o info o restart DLM.  I potem fotka z paramatrów. 

 

A kolega nie ma  czegoś takiego jak zakładka Informacje potem w niej Statystyki i DLS?  Tak jest info o tłumieniu i błędach.  Bo jak będzie dużo błędów to DLM i tak utnie. NIestety kabe też się starzeją.  Zapytam jaką kolega ma odległość do centrali głównej? orientacyjnie 1 km moze wiecej?


Poziom 18, Komentator
  • 23
  • 32
  • 1

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Dzwoniłem dziś na infolinię, bez rezultatu, nie wiem czy trafiłem na takiego konsultanta, ale stwierdził że nic się nie da już u mnie zrobić, kazał mi porobić speed test na Orange potem na okla i na tym koniec, chciał mi wcisnąć internet mobilny, skoro ten nie daje rady...

Nie wiem, chyba po prostu będę czekał i już. Na tym ruterze nie rozłącza mnie bynajmniej, ale prędkość niska, córka ma problemy bo dalej na czacie na lekcjach potrafi jej przycinać itd...

Odległość od centrali to będzie ze 2km... Ja mam wrażenie że coś jest nie tak po prostu z kablem od słupa który idzie pod ziemią do puszki pośredniej... 


Poziom 18, Komentator
  • 101
  • 123
  • 0

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

2 km od centrali to nie tak daleko.  MOim zdaniem zrób zwarcie na 5-6 sekund i sprawdź. Jak się zapnie.  MOim zdaniem moze pełnej 10 nie złapie ale powinno na wysyłaniu zapisać się na 1Mb/s co do pobierania 7Mb realnie   Teraz masz niecałe 2,5Mb/s pobieranie.  Pisz na chacie że prosisz o restart DLM. Dostaniesz zgłoszenie. do 24 godzin średnio to robią. Niestety technik musi pojawić się w centrali aby to zrobić. Na chacie jedynie co mogą zrobić to zrestartować błędy ale to nie spowoduje podniesienia widełek.   Napisz że prosisz o restart DLM w celu podniesienia synchronizacji bo spadła. I musi ci podać numer zlecenia. 

 

Chciał wcisnąć ci mobilny bo za to mu płacą ma z tego profit.  Ty zaś nową dodatkową umowę płacisz za dwie usługi zamiast za jedną.  To właśnie wciskanie usług na sile bo koleś dostanie premie. 

Powiedz że masz trzaski w słuchawce technik przy restarcie w centrali dlm  sprawdzi też połączenia w puszkach. Lub zamieni linie z innym abonentem o lepszych parametrach. 


Poziom 18, Komentator
  • 23
  • 32
  • 1

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Nie wiem czy o to chodziło:

 


Screenshot_20210217-173948.jpg

Poziom 20, Pasjonat
  • 177
  • 280
  • 4

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Z tego co widać to wychodzących też jest bardzo mało 408. 


Poziom 18, Komentator
  • 101
  • 123
  • 0

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Niestety nie. Poprosiłem kolegę o przesłanie mi swojego zrzutu ekranu z jego modemu. Odległość od centrali 8,5km w kablu. Kable kładzione w latach 1988-1991. Neostrada do 10 Mb. Realnie ma jak widzisz 7128 max ale realne pobieranie 6Mb/s (6144)  wysyłanie 1Mb/s(1202).

 

Bywa że po restarcie ma max 8680 a realnie ma ok 8Mb/s i wysyłanie  standard 1mb/s

Poniżej plik od niego i ilość błędów.  Ma rowne 6mb/s pobierania na speed testach. Może też masz gdzieś taki bilans.a.jpg


Poziom 18, Komentator
  • 23
  • 32
  • 1

5Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Poprzeglądam jeszcze te ustawienia.

No właśnie jak było wszystko ok, to tak to u mnie podobnie działało, download 8Mb/s a upload 1Mb/s...

 

Próbowałem się przebić przez maxa na czacie, ale sam stwierdził, że coś nie tak i wystawił zlecenie naprawy 😅


Poziom 18, Komentator
  • 101
  • 123
  • 0

5Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

Napisz jeszcze raz o restart DLM przy okazji operator restartuje ci błędy.  Kiedyś było tak że dzwoniłem na infolinie i operator zdalnie restartował dlm. Teraz tak nie ma wysyła się technika i mimo że mają na restart 72 godziny to średnio do 24 godzin to robią.  Czasem ale tylko czasem działa opcja wyłączenia modemu na noc.   Nie wiem ja tak jak to działa ale  też tak robiłem i bywał oze rano DLM sam podniósł na nowo synchronizacje. Nie wykluczone że moze technik był i widział zęńęąółaczenia i zrestrattował.  Nie wiem.  Jak widzisz ma 8,5km w kablu i prędkośc czasem ma ok 8 a jak mam mniej  kabla ale mam ogromną ilość połączeń. Tylko w mojej miejscowości w 8 miejscach zerwano kabel o'długości 1 km.  Jak kopali zawsze ktoś zahaczył. Dlatego u mnie 3-3,5  to max. na pobieraniu. 


Poziom 36, Guru *
  • 4927
  • 10647
  • 187

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

@Krek151zwarcie na linii wykrywane jest jako uszkodzenie. Może (jak to przy zwarciu) prąd większy przepłynie i czasem łącze zareaguje dziwnie,ale wątpię, aby tego typu działania wymuszały restart DLM...tym bardziej, że algorytm działania tej opcji zapewne jest taki, że jeśli występuje uszkodzenie ma obniżać wartość down i up w kolejnym niższym profilu, a nie podnosić (to nielogiczne). urządzenia centralowe zapewne mają zabezpieczenie przeciwzwarciowe, więc i prąd nie może płynąć zbyt wielki...

Kiedyś kablarze "przepalali" takie niepewne złączki na łączach miedzianych i albo zdechło całkiem (widać wtedy było słaby punkt), albo niepewne złącze się "zespawało" i działało dobrze...W ADSL to nie ma zastosowania. Monter nie musi przyjeżdżać, może wydać telefonicznie polecenie do nadzoru o restart DLM po naprawie łącza i tyle...

Skąd ta wiedza o "podmianie" par? Jest coś takiego jak ewidencja i z tego co mówili monterzy (moi znajomi) są to działania niezbyt legalne, o ile w ogóle występują. Mogą dobrać lepszą parę rezerwową (o ile występuje), a nie zamieniać innym abonentom...to wysoce nieprofesjonalne działania

 


Poziom 18, Komentator
  • 101
  • 123
  • 0

Ciągłe problemy z internetem stacjonarnym.

1 ) To świadczyło że gdzieś na linii jest kiepskie połączenie . Najczęściej złączki na połączeniach kabli były słabymi punktami.  Bywało że  o 22:00 odłączyłem modem a rano o 8:00 włączyłem i nagle parametry i synchronizacja skoczyła na lepsze  parametry,  Wiele razy tak robiłem  i w 99,9% działało. Oczywiście każde zerwanie synchronizacji DLM odbiera jako niestabilności linii i ścina ją w dół.  Liczba błędów też zapewne wpływa na przycinanie. Ale to co napisałem wcześniej stosuje i bywa że działa. A jak nie działa to tel i prosze o restart z centrali 

 

2) Co do zamiany par. Nie zliczę osób którym to załatwiłem. Będzie ze 30 jak nie lepiej. Kolega jest 8,5km od centrali 2 razy to mu załatwiłem i prosze dostał takie kabelki że bywa że 8 mu śmiga.   Przyjechał monter albo 2 i jedne w centrali drugi na słupie. Odłączyli sąsiadowi na moment i testowali linie. Jak miała lepsze parametry  od mojej to podmieniali. Moją dawali jemu a jego mi. Aby było jasne oczywiście sąsiad miał tylko telefon. Dlatego to zrobili. Przepina się tak aby potem każdy płacił za swoją usługę i tyle.   I nie jest prawdą ze jest to nielegalne.  To norma Już wcześniej wspominałem że mam też technika w rodzinie.  Też to robił. Co prawda wtedy dbano bardziej o klienta.  Bywało że przełożony dał info to zobaczcie czy w centrali jest gdzieś wolny przewód lub podmienić z kimś kto ma tel do tego słupa i przypnijcie. 

 

Inna opcja z okolicy. Net  był wtedy max  6Mb/s Neostrada. Neo w opcji   1,2,4,6Mb/s    W jednym z budynków było 1 Mb  jak była ładna pogoda. Wystarczył deszcz i neta nie bylo , nie działało za cholerę. Więc co zrobiono. NIby DLM niby nie wolno  babka płaciła za 1Mb a ustawili jej na stałe 512. dało radę?- dało.  Może jest ewidencja ale papier wszystko przyjmie. 

 

___________

* Wpis poddany edycji - Netykieta - moderator Bartłomiej