Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Recenzent
  • 18
  • 40
  • 0

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

Cześć,

Dostałem ofertę zamiany domowego LTE na światłowód, z której skorzystałem i to był błąd. Światłowód to tragedia w kwietniu rozłączał mi się internet co najmniej raz dziennie na 10-30 minut, musiałem resetować router. Zgłosiłem na czacie polecono mi wymienić router. W piątek 7 maja przyniosłem nowy router z salonu podłączyłem i lipa:

IMG_20210508_135714099.jpg

Zgłosiłem na czacie Pan z czatu poprosił o nr telefonu, oddzwonił z 40 minut przepinałem kable według jego poleceń, resetowałem router spinaczem biurowym - tylnym przyciskiem i stwierdził że nic tu po nas, zgłosi technikowi dał mi 10 GB internetu mobilnego. Dodał że tak długo mnie męczył żebym nie zapłacił 129zł za nieuzasadnione wezwania technika. W Sobotę 9 rano przyjechał technik, podłączył laptopa, zobaczył ten komunikat co ja, zresetował router 2x przyciskiem z tyłu tak jak robiłem to z Panem na infolinii i stwierdził po minucie diagnozy że router uszkodzony wymienić w salonie na nowy, odjechał.

 

Od razu zgłosiłem na czacie że technik kazał wymienić router, pojeździłem po pobliskich salonach w Jaworze nie było już tych FunBoxów 3 gdzie ostatnio wymieniałem, w Legnicy też nie (Pani z salonu w Jaworze dzwoniła żebym nie jechał na darmo) i pojechałem do Środy Śląskiej, 100zł na paliwo poszło dziękuję bardzo. O 13 byłem w domu w ręku trzymałem nowiutki router z Środy Śląskiej i podłączyłem zgadnijcie co? To samo.

 

Zgłosiłem na czacie, Pani zgłosiła technikowi, no i dziś o 9 technik dzwoni i mówi że on nawet tu nie jedzie bo wie że ten router jest uszkodzony i że jak chce to on przyjedzie i da mi nowy router za 130zł, albo wymieniam w salonie. Powiedziałem że nic nie wymieniam, nic nie płace i dziękuję bardzo. No to on zgłasza że odmawiam zapłaty i dziękuję. Zgłosiłem na czacie że nie mam Internetu od piątku, a technik chce ode mnie 130zł za wymianę dopiero co wymienionego routera. Pan z czatu oddał sprawę do weryfikacji technikom...

 

Znów do mnie jutro o 9 zadzwonią Ci sami i powiedzą że, albo płace, albo wymieniam w salonie... a jak będę się ich słuchał i wymieniał routery tak jak chcą to wybiorę do czerwca wszystkie routery z salonów na dolnym śląsku i może ktoś zauważy że dostają sprawne routery na reklamacje i się w końcu zainteresuje.

 

Dlaczego tak się dzieje z tymi nowymi routerami? Trzeba im wgrać aktualizacje przez USB czy jak? Podpięte to jest u mnie z tego urządzenia jak na zdjęciu:IMG_20210508_135937573.jpg

Skrętką do ETH 1, w ETH 2 mam podłączoną skrętkę która idzie do PC. Na routerze świeci się Power i Wi Fi komunikat po wpisaniu 192.168.1.1 jak dałem na zdjęciu wyżej. Nic nie można zrobić poza wciśnięciem tam reset, zmiany języka itp. brak możliwości wejścia w ustawienia routera.

IMG_20210508_135947092.jpg

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 27, Specjalista
  • 2287
  • 3177
  • 46

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

Rozwiązanie jest proste, wzywasz technika przez infolinię by ci wymienił FB 3.0, bo te co dostajesz w salonach mają stare oprogramowanie i nie ma możliwości wyboru opcji z zewnętrznym ONT, a bez połączenia internetowego FB 3.0 się nie zaktualizuje i tak można sobie wymieniać w kółko. Ewentualnie niech wymienią Ci na Funboxa 2.0 albo Kup sobie router z opcją PPPoE i olej ich sprzęt i tam skonfigurujesz sobie połączenie bez problemu.

Oczywiście każesz konsultantowi zapisać w zleceniu, by to była asysta bezpłatna, gdyż sam tego nie jesteś w stanie zrobić (aktualizacji oprogramowania bez połączenia internetu) i jesteś uziemiony. Dodatkowo zażądaj bonifikaty za czas, kiedy nie działa Ci ten internet.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

45 ODPOW. 45

Poziom 35, Ekspert
  • 2961
  • 7392
  • 121

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Filip92  mam pytanie, czy sprawdzane/wymieniane były kabelki ethernet ? czy technik sprawdził tego ONT ? Ja osobiście w pierwszej kolejności sprawdziłbym kabelki/podmienił na inne, jeżeli będzie dalej problem to technik niech sprawdzi ONT.


Poziom 26, Specjalista
  • 1267
  • 2573
  • 34

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Filip92: przede wszystkim (zupełnie niepotrzebne, wiem) ale jednak wyrazy współczucia.

Co do meritum to oczywiście zapytam czy koniecznie musisz mieć oddzielny ONT do FB3? Czy próbowałeś podłączyć światłowód bezpośrednio do FB3, w celach czysto testowych? Skoro był reset do ustawień fabrycznych to może FB3 zakłada bezpośrednie połączenie do światłowodu i jeśli go nie ma to dalej nie idzie?

Bo wymieniasz FB3 a może uszkodzony jest ten zewnętrzny ONT? BTW: fotka ONTa strasznie nieostra...


Poziom 27, Specjalista
  • 2287
  • 3177
  • 46

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

A nikt nie wpadł na pomysł by ci wymienić ONT i sprawdzić co się dzieje z sygnałem?


Poziom 35, Ekspert
  • 2961
  • 7392
  • 121

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@-brtk-  racja właśnie o tym pisałem, nie wierzę żeby tyle funboxów było trefnych, podejrzewam że nikomu nie chciało się sprawdzić ONT.


Poziom 12, Recenzent
  • 18
  • 40
  • 0

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

Tak w piątek bodajże na czacie trafił mi się bardzo ogarnięty gość i kazał mi przepinać przewody na inne właśnie, zaglądać czy nie są uszkodzone gniazda itp. Nie pomogło.

 

Stwierdzili że: Lampki się palą PON świeci sygnał ok, ONT jest ok. Router uszkodzony, wymień se Pan router w salonie.

 

Ja wpadłem i zapytałem się gościa ogarniętego na infolinii w piątek czy można tak zrobić, powiedział że nie bo to dzierżawiony światłowód i na pewno router nie zdekoduje tego sygnału czy cos i musi być to ONT. Nawet żebym tak nie robił, to nie robiłem, nie moje nie ruszam bo zepsuje.

 

_________________

*Scalenie treści z postów - moderator Wojciech.


Poziom 35, Ekspert
  • 2961
  • 7392
  • 121

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Filip92  masz rację ONT w Twoim przypadku musi być, światłowodu od ONT nie ruszaj.


Poziom 26, Specjalista
  • 1267
  • 2573
  • 34

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.


@Filip92napisał(-a)

Tak w piątek bodajże na czacie trafił mi się bardzo ogarnięty gość i kazał mi przepinać przewody na inne właśnie, zaglądać czy nie są uszkodzone gniazda itp. Nie pomogło.


Na 100% jesteś pewny że w tym zakresie zrobiłeś wszystko co można? Przeniosłeś FB3 w bezpośrednie sąsiedztwo ONT i połączyłeś je przez krótki firmowy patchcord do portu eth numer 1 FB3? Po czym zresetowałeś oba urządzenia?

 

 


Poziom 35, Ekspert
  • 2961
  • 7392
  • 121

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Filip92  tak jak pisałem wcześniej proponuję sprawdzić na nowym/innym kabelku ethernet.


Poziom 12, Recenzent
  • 18
  • 40
  • 0

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

Tak, kilkukrotnie to było robione. Jak dla mnie to wina softu, te FunBoxy co dostaje w salonie są stare i maja jakiś stary soft który nie ma w sobie wgranej komunikacji z tym ONT, trzeba trafić na jakieś nowe z nowym softem, albo mu wgrać aktualizacje. Ja nie będę jechał 60 km do Wrocławia z nadzieją że trafie na nowe funboxy.