Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

ROZWIĄZANE

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29458
  • 270

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Filip92  skąd pewność że mają stary soft? 


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 1457
  • 7442
  • 55

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

Czy to jest standard, że technik przyjeżdża do awarii bez sprawnego zapasowego sprzętu jak FB czy ONT?


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 18
  • 40
  • 0

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

Sam to wymyśliłem, wszystko jest podłączone ok, technik sprawdzał w sobotę wszystko ok, a FunBox się nie komunikuje z ONT to co? Na pewno nie jest uszkodzony jak twierdza technicy bo to już 2 nowy zapieczętowany z salonu. Jak sprawdzić datę produkcji tego FunBoxa i wersje oprogramowania?

 

Nie no technik ma wszystko i FunBoxy też, ale chce żebym mu zapłacił za to 130 zł i zostanie mi to doliczone do następnej faktury, no ja jednak dziękuję i nie będę płacił bo to nie moja wina. Z jakiej racji mam płacić?

 

 

_________________

*Połączenie treści z postów - moderator Wojciech.


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5370
  • 21520
  • 173

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Filip92: no to obawiam się że w zakresie działań technicznych wiecej nie doradzimy. Natomiast IMHO masz pełne prawo domagać się interwencji i uruchomienia usługi. Na twoim miejscu nie dałbym się zastraszyć groźbami opłat. Niech przyjadą i naprawią.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Filip92Z tego co rozumiem, to jest BSA. Na sieci innego operatora masz usługę Orange? Dlatego masz ONT od dostawcy sieci (np INEA), a modem od dostawcy usługi (Orange)

Według mnie sam ONT może byś zsynchronizowany z GPON, ale jakby nie przekazywał treści. Uszkodzony modem?Uszkodzony patchcord? Może być, ale nie ma testów abonenckich do wykonania we własnym zakresie. Musi to zweryfikować monter za pomocą miernika poziomu sygnału optycznego i ewentualnie podłączenia własnego modemu w celu pokazania, że od ONT do modemu jest ok, usługa działa poprawnie. To powinien zrobić monter. Samo obejrzenie modemu nic nie wnosi...Jeśli uruchomi i pokaże  na swoim sprzęcie, że działa poprawnie, to nic nie zapłacisz, bo przecież wina leży po stronie modemu Orange


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29458
  • 270

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Samotnick  masz rację technik powinien mieć i nowego FB i ONT oraz obydwa powinien podmienić/sprawdzić.

@Filip92  bez wejścia w menu FB nie sprawdzisz wersji softu.

PS.

Technik ma sprawdzić czy wszystko u Ciebie gra, jeżeli nie ma neta, a nie jest to Twoja wina to nie ma prawa żądać zapłaty.


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5370
  • 21520
  • 173

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.


@Filip92napisał(-a)

Sam to wymyśliłem, wszystko jest podłączone ok, technik sprawdzał w sobotę wszystko ok, a FunBox się nie komunikuje z ONT to co? Na pewno nie jest uszkodzony jak twierdza technicy bo to już 2 nowy zapieczętowany z salonu. Jak sprawdzić datę produkcji tego FunBoxa i wersje oprogramowania?


Ale spokojnie. Co właściwie technik sprawdził i dlaczego nie naprawił skoro sprawdził? Wyrażasz się trochę niejasno. Z jednej strony piszesz "w sobotę wszystko ok", a w tym samym zdaniu "FunBox się nie komunikuje z ONT", po czym zadajesz (retoryczne?) pytanie "to co?". Sorry ale trochę to chaotyczne.

 

Nie bój się tej opłaty, technikowi i tak niczego płacić nie będziesz. Skoro masz wykupioną usługę to musi ona działać, inaczej masz podstawę do dochodzenia roszczeń, zgodnie z umową.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 18
  • 40
  • 0

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.


@j131napisał(-a)

@Filip92napisał(-a)

Sam to wymyśliłem, wszystko jest podłączone ok, technik sprawdzał w sobotę wszystko ok, a FunBox się nie komunikuje z ONT to co? Na pewno nie jest uszkodzony jak twierdza technicy bo to już 2 nowy zapieczętowany z salonu. Jak sprawdzić datę produkcji tego FunBoxa i wersje oprogramowania?


Ale spokojnie. Co właściwie technik sprawdził i dlaczego nie naprawił skoro sprawdził? Wyrażasz się trochę niejasno. Z jednej strony piszesz "w sobotę wszystko ok", a w tym samym zdaniu "FunBox się nie komunikuje z ONT", po czym zadajesz (retoryczne?) pytanie "to co?". Sorry ale trochę to chaotyczne.


Wszystkie kable są podłączone ok, technik też je sprawdził i były podłączone dobrze. Chaotycznie wychodzi bo jak klikam odpowiedz to nie idzie do odpowiedniego użytkownika tylko jako kolejny wątek w temacie, od teraz będę cytował do czego się odnoszę. Dlaczego nie naprawił? Bo stwierdził że modem jest uszkodzony i żebym sobie wymienił w salonie na nowy co zrobiłem.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Filip92Próbujemy tylko dojść (jedynie z Twoich wypowiedzi) czy sprawdził na swoim sprzęcie? Jeśli tak, temat uważam za zamknięty (może z wyjątkiem samej wymiany w dalekim BOK). Monter stwierdził, że u niego działa i to jest nie do podważenia. Właśnie takiej opinii się spodziewamy. Jeśli zaś nie udowodnił, że sama usługa działa poprawnie, a tylko obejrzał modem i zawyrokował, uważam, że to stanowczo za mało.MUSI udowodnić uszkodzenie modemu, bo przecież tak nakazuje praktyka, a nie tylko wydawać osąd oparty na obserwacjach organoleptycznych


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29458
  • 270

Światłowód, problemy od kwietnia, brak internetu od piątku.

@Filip92  technik jest od tego jak...(nie powiem co, od czego) aby przyjść do Ciebie i wszystko sprawdzić a skoro usługa nie działa to ma stwierdzić dlaczego i wyeliminować usterkę i nie ma prawa żądać od Ciebie opłaty.