Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 22
  • 0

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

Witam!

Czy ktoś by mi mógł powiedzieć jak to wyłączyć?

(szczegoly w zalczniku)

Moja babcia nie może przez to oglądać telewizora, a gdy mam na popołudnie do roboty to już wogle nie ogląda. Kiedyś łączyło się to automatycznie z routerem a teraz za każdym razem muszę wciskać WPS i to po którymś razie dopiero złapie. Wcześniej nie było z tym problemu.

 

Informacje systemowe (modem):

Sagemcom Funbox6

Wersja firmware: SGF6-pl-03.03.11.17_20.04.21

Informacje systemowe (dekoder):

Sagemcom IWU 200


IMG_20240317_131408097.jpgIMG_20240315_124409175.jpg

 

____________

* Doprecyzowałem tytuł tematu - Wiktor

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 154
  • 795
  • 5

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

Ustaw inne nazwy sieci dla 2,4 i 5ghz bo w tej chwili masz chyba takie same. 

Co do podłączenia kabla to chodzi o aktualizację, podłącz i zaktualizuj dekoder później możesz wrócić do połączenia bezprzewodowego. 

Ja wykonałbym jeszcze dla pewności reset dekodera z poziomu menu serwisowego do którego wchodzisz przez kombinacje klawiszy DCD na pilocie.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

25 ODPOW. 25

Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2729
  • 11251
  • 110

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

Cześć @bambo523 

Jeśli masz taką możliwość spróbuj połączyć modem  Funbox 6 z dekoderem  IWU 200 za pomocą kabla Ethernet. Ja tez miałem problem z połączeniem poprzez WI-FI ( też mam ten sam sprzęt) i pomogło podłączenie za pomocą kabla Ethernet na kilka dni. Później odłączyłem kabel i połączyłem go ponownie poprzez WI-FI i znów działa poprawnie poprzez WI-FI

Spróbuj tak zrobić jak napisałem wyżej

Może to pomoże rozwiązać problem

Pozdrawiam 🙂


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 2596
  • 13917
  • 68

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@bambo523 chodzi o aktualizację oprogramowania dekodera.... Nie telewizora, takie aktualizacje są raz na jakiś czas, nie codziennie, więc po prostu nie zrobiłeś aktualizacji i co dzień dekoder to pokazuje, najlepiej było by dekoder połączyć kablem LAN z FunBox i takich problemów by nie było, wi-fi to kiepski nośnik internetu i pewnie masz też słaby sygnał wi-fi na dekoderze, dlatego ciągle parujesz go z FunBox.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14444
  • 59324
  • 723

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@bambo523Dodam tylko pytanie, jak działa ten dekoder skoro nie chce przejść aktualizacji z powodu kiepskiego połączenia wifi z modemem? Może trzeba to uzdrowić i spowodować stabilną pracę dekodera? Dodam, że wtedy się poprawia komfort oglądania treści programów TV

Dlatego rady kolegów uważam za bardzo trafione


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19951
  • 57669
  • 784

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@bambo523 dekoder zachowuje się prawidłowo nie instalując niepełnej aktualizacji. Błędne wgranie aktualizacji mógłby spowodować unieruchomienie dekodera. Dekoder próbuje pobrać nową dostępną aktualizację, ale w trakcie pobierania następuje przerwa w połączeniu dekodera z routerem. Dlatego wyskakuje błąd i przy następnej próbie znowu wyświetla informację o aktualizacji. Zapewnij dobre połączenie dekodera z routerem najlepiej na czas aktualizacji podłączenie kablem, aby aktualizacja mogła przebiec poprawnie.


Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 882
  • 3495
  • 28

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@IreneuszCD 

wi-fi nie jest kiepskim połączeniem, korzystam od kilku lat na wszystkich urządzeniach. To router jest widocznie kiepski 😉

@bambo523 

rozłącz dekoder z routerem (nie znam routera ale może tam idzie dekoder zablokować), raz na jakiś czas przenieś dekoder bliżej routera i go zaktualizuj. 


Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2729
  • 11251
  • 110

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@bambo523  a próbowałeś wyłączyć modem i dekoder a następnie włącz modem i poczekaj aż połączy się z internetem. Następnie włącz dekoder. Może to pomoże rozwiązać problem

Nigdy nie restartuj modemu i dekodera równocześnie.

Przesyłam Ci kilka przyczyn dlaczego pojawia Ci się błąd S01. Błąd S01  błąd pojawi się, jeżeli zostanie przerwane połączenie pomiędzy dekoderem a modemem lub, gdy dekoder zostanie podłączony do internetu świadczonego przez innego operatora (Orange TV działa poprawnie tylko na puli adresowej Orange).  Spróbuj wykonać te czynnosci:

Rozwiązanie:

  • Sprawdź czy dekoder ma dostęp do internetu, np. na urządzeniu, które jest podłączone do menu (przewodowo lub przez Wi-Fi) spróbuj otworzyć jaką stronę internetową
  • Sprawdź, czy przewód Ethernet nie jest uszkodzony - możesz to zrobić np. poprzez podłączając przewód do komputera; drugi sposób to sprawdzenie czy na porcie Ethernet w modemie migają diody - jeżeli tak to jest połączenie pomiedzy dekoderem a modemem,a jeżeli nie świecą to nie ma między nimi komunikacji
  • Sprawdź czy dekoder jest dobrze podłączony do modemu. Jeżeli urządzenia są połączone bezprzewodowo, spróbuj połączyć je za pomocą przewodu Ethernet.
  • Jeśli korzystasz z połączenia przewodowego z modemem Livebox 2.0, Livebox 1.1, Sagemcom Fast 3764, DGT RGW VDSL2 G - sprawdź, czy dekoder jest wpięty do dedykowanego portu w modemie.

    Livebox 1.1 - żółty port ETH 2 z włączoną TV przez ADSL

    Livebox 2.0 - żółty port

    Sagemcom Fast 3764 - czerwony port ETH3 lub żółty port ETH4 (porty domyślnie są ustawione na odbiór TV przez ADSL)

    DGT RGW VDSL2 G - żółty port ETH 2

  • Jeśli korzystasz z Liveplugów wyjmij je z gniazdka i podłącz ponownie.
  • Sprawdź czy serwer DHCP w modemie jest włączony. Możesz to sprawdzić logując się do menu konfiguracyjnego modemu.
  • Wyłącz dekoder i modem a następnie włącz modem i poczekaj aż połączy się z internetem. Następnie włącz dekoder.

Więcej informacji znajdziesz pod tym linkiem https://www.orange.pl/omnibook/dekoder-sagemcom-iwu-200# 

Najlepszym rozwiązaniem jeśli masz możliwość będzie połączenie dekodera z modemem poprzez kabel Ethernet

Pozdrawiam 🙂


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 2596
  • 13917
  • 68

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@Zeusek mam na uwadze, że autor tematu, pewnie ma ten dekoder za daleko od FunBox, niestety wi-fi ma pewnie ograniczenia i nie działa w całym domu z jednego routera, trzeba wzmacniacze wi-fi wpiąć w sieć wi-fi, ja w domu mam 2 routery i jeden wzmacniacz wi-fi co poza domem wi-fi wzmacnia, cudów nie ma i tyle, ale to moja wizja, ktoś inny może 3 kondygnacje i całą posesję/ teren poza domem, jednym routerem pokryć.... 😎


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6630
  • 27198
  • 217

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera


@bambo523napisał(-a)

...

Czy ktoś by mi mógł powiedzieć jak to wyłączyć?

...


Nie da się tego wyłączyć. Trzeba pozwolić na aktualizację. Podłącz dekoder z ruterem kablem eternetowym, tak jak koledzy napisali. To najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19951
  • 57669
  • 784

Codzienny komunikat o aktualizacji dekodera

@bambo523 przydała by się informacja zwrotna, czy podpowiedzi zamieszczane do Twojego pytania pomogły. Może masz jeszcze pytania?