- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
Pozdrawiam wszystkich 🙂 Zastanawiam się jak wyglądają dalsze kroki po zakupie Internetu domowego z telewizją? W mieszkaniu jest gniazdko telefoniczne - 10 lat temu był tu telefon stacjonarny i neostrada 128 kb 🙂 Czy przyjdzie jakiś technik z funboxem i dekoderem i po prostu podłączy do gniazdka? Czy będę musiał sam pofatygować się do salonu po te 2 urządzenia?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
Przyjdzie technik i podłączy, tylko najpierw sprawdzi czy zepnie się VDSL.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
@tomo86 żeby osiągnąć prędkości na poziomie 80 Mbit/s, musisz być blisko centrali. Kolejny warunek, to muszą być wolne porty na centrali, żeby dokonać podłączenia. Technik sprawdzi możliwości linii, centrali i jeżeli będzie możliwość, to dokona podłączenia. Osobiście brałbym tylko internet. Z telewizją nawet jak technik podłączy, to mogą być problemy. Internet na miedzi jest starą technologią, a jakość linii i central ma wiele do życzenia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
@tomo86 Przy VDSL technik powinien przyjść po weryfikacji możliwości technicznych podłączenia usługi i wykonać pomiar miernikiem AXS ( przynajmniej w moim rejonie mają takie mierniki) który kwalifikuje łącze do usługi. Ważny jest pomiar, gdyż ujawnia stan łącza i pokazuje jego długość, parametry dynamiczne i odczepy , czyli równolegle gniazda na instalacji. Podlaczy później modem i sprawdzi net. Jeśli dekoder będzie stał w tym samym miejscu co modem to podlączy krótkim kablem i odpali usługę na tv. Jeśli dalej, będzie miał kabel ethernet i powinien ułożyć pomiędzy sprzętami. Może też uruchomić net po wifi na urządzeniu klienta. Powinien sprawdzić zasięg i transfer usługi. To taka idealna wizja instalacji według procedury
Jest też druga opcja: samoinstalacja.
Tu sprzęt przychodzi kurierem i całą instalację wykonujesz sam. Jeśli nie wychodzi, zamawiasz asystę płatną, bądź składasz reklamację. I tak przyjeżdża technik i uruchamia. Jeśli dostaniesz opcję druga, pomożemy przejść ten proces
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
@agat13 no z tą samoinstalacją to chyba popłynąłeś, przecież, skoro technik musi kabel z domu klienta wpiąć do portu vdsl na centrali... to i chyba sprawdzić czy usługa jest u klienta... to co opisałeś w pierwszej części "podłączy modem, sprawdzi net".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
@Misiek62 może masz o rację, ale zestawienie łącza to jedno, a instalacja sprzętu to drugie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
A jak to wygląda gdy w mieszkaniu nie ma gniazdka?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
@borgir w takiej sytuacji bez sprawdzenia możliwości technicznych - wizyty technika - się nie obędzie... Najprościej zamówić usługę, wtedy się wszystko wyjaśni.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
To zrozumiałe. Internet zamówiony, tylko z tą instalacją to jakoś nie bardzo. Już dwa terminy były i jakoś nic się nie wydarzyło. Próby kontaktu:
Max: (ułomny mikrobi testujący cierpliwość) pominę więc.
Chat: Piotr Jakiśtam "Niestety, ta sprawa jest poza zakresem moich kompetencji. Wszelkie informacje na ten temat uzyska Pan pod numerem telefonu 510 100 100"
Po kolejnej szarpaninie z Maxem i konsultantką od usługi na kartę (pomysł Maxa) jest żywy osobnik który "sprawdza" , "konsultuje" i po kilku minutach oddzwania że takiej oferty nie ma, ale moje zamówienie JEST.
Nikt nie ogarnia. Nikt się nie kontaktuje że coś nie gra.
Reasumując: oferta na stronie jest, zamówiona też tylko nikt się nie kwapi żeby dostarczyć, wiec o co chodzi?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?
@borgir technicy też się nie kontaktowali? Status zamówienia nie został zmieniony? Jeśli tak, to zostaje uzbroić się w cierpliwość.