Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 1
  • 0

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

Pozdrawiam wszystkich 🙂 Zastanawiam się jak wyglądają dalsze kroki po zakupie Internetu domowego z telewizją? W mieszkaniu jest gniazdko telefoniczne - 10 lat temu był tu telefon stacjonarny i neostrada 128 kb 🙂 Czy przyjdzie jakiś technik z funboxem i dekoderem i po prostu podłączy do gniazdka? Czy będę musiał sam pofatygować się do salonu po te 2 urządzenia?

9 ODPOW. 9

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

Przyjdzie technik i podłączy, tylko najpierw sprawdzi czy zepnie się VDSL.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18408
  • 52636
  • 709

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

@tomo86 żeby osiągnąć prędkości na poziomie 80 Mbit/s, musisz być blisko centrali. Kolejny warunek, to muszą być wolne porty na centrali, żeby dokonać podłączenia. Technik sprawdzi możliwości linii, centrali i jeżeli będzie możliwość, to dokona podłączenia. Osobiście brałbym tylko internet. Z telewizją nawet jak technik podłączy, to mogą być problemy. Internet na miedzi jest starą technologią, a jakość linii i central ma wiele do życzenia.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12925
  • 53114
  • 616

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

@tomo86 Przy VDSL technik powinien przyjść po weryfikacji możliwości technicznych podłączenia usługi i wykonać pomiar miernikiem AXS ( przynajmniej w moim rejonie mają takie mierniki) który kwalifikuje łącze do usługi. Ważny jest pomiar, gdyż ujawnia stan łącza i pokazuje jego długość, parametry dynamiczne i odczepy , czyli równolegle gniazda na instalacji. Podlaczy później modem i sprawdzi net. Jeśli dekoder będzie stał w tym samym miejscu co modem to podlączy krótkim kablem i odpali usługę na tv. Jeśli dalej, będzie miał kabel ethernet i powinien ułożyć pomiędzy sprzętami. Może też uruchomić net po wifi na urządzeniu klienta. Powinien sprawdzić zasięg i transfer usługi. To taka idealna wizja instalacji według procedury 

Jest też druga opcja: samoinstalacja.

Tu sprzęt przychodzi kurierem i całą instalację wykonujesz sam. Jeśli nie wychodzi, zamawiasz asystę płatną, bądź składasz reklamację. I tak przyjeżdża technik i uruchamia. Jeśli dostaniesz opcję druga, pomożemy przejść ten proces

 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5418
  • 17801
  • 186

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

@agat13  no z tą samoinstalacją to chyba popłynąłeś, przecież, skoro technik musi kabel z domu klienta wpiąć do portu vdsl na centrali... to i chyba sprawdzić czy usługa jest u klienta... to co opisałeś w pierwszej części "podłączy modem, sprawdzi net".


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12925
  • 53114
  • 616

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

@Misiek62 może masz o rację, ale zestawienie łącza to jedno, a instalacja sprzętu to drugie. 


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 7
  • 0

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

A jak to wygląda gdy w mieszkaniu nie ma gniazdka?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5418
  • 17801
  • 186

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

@borgir w takiej sytuacji bez sprawdzenia możliwości technicznych - wizyty technika - się nie obędzie... Najprościej zamówić usługę, wtedy się wszystko wyjaśni.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 7
  • 0

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

To zrozumiałe. Internet zamówiony, tylko z tą instalacją to jakoś nie bardzo. Już dwa terminy były i jakoś nic się nie wydarzyło. Próby kontaktu:

Max: (ułomny mikrobi testujący cierpliwość) pominę więc.

Chat: Piotr Jakiśtam "Niestety, ta sprawa jest poza zakresem moich kompetencji. Wszelkie informacje na ten temat uzyska Pan pod numerem telefonu 510 100 100"

Po kolejnej szarpaninie z Maxem i konsultantką od usługi na kartę (pomysł Maxa) jest żywy osobnik który "sprawdza" , "konsultuje" i po kilku minutach oddzwania że takiej oferty nie ma, ale moje zamówienie JEST.

Nikt nie ogarnia. Nikt się nie kontaktuje że coś nie gra.

Reasumując: oferta na stronie jest, zamówiona też tylko nikt się nie kwapi żeby dostarczyć, wiec o co chodzi? 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5418
  • 17801
  • 186

Internet domowy 80 Mb/s - jak wygląda instalacja po zakupie?

@borgir  technicy też się nie kontaktowali?  Status zamówienia nie został zmieniony? Jeśli tak, to zostaje uzbroić się w cierpliwość.