Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Telefon bez gwarancji?


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 9
  • 3
  • 0

Telefon bez gwarancji?

Witam serdecznie. Piszę tutaj do Was z prośbą o pomoc czy poradę.
Jestem klientem Orange już chyba z 10 lat. W lutym 2016 roku po raz kolejny kupiłam telefon na abonament, tym razem przez internet. Telefon ALCATEL ONE TOUCH IDOL ALFA.
Urządzenie miało i nadal ma kartę gwarancyjną na 24 miesiące. Ostatnio, jakiś miesiąc temu telefon zaczął sam się podgłaśniać i w końcu całkowicie się wyłączył. Oddałam telefon do naprawy. Pan z salonu w mojej miejscowości przyjął telefon na gwarancję. Po tygodniu dostałam informację, że nie ma już gwarancji i że jest to naprawa pozagwarancyjna - koszt naprawy trochę ponad 100 zł. Zaczęłam wypytywać i dzwonić o co chodzi. Skontaktowałam się z kierowniczką salonu i dowiedziałam się, że jednak mam zapłacić 500 zł i że telefon leżał za długo na magazynie i że nie ma teraz gwarancji, gdyż skończyła się pół roku temu. Przedstawiła, że Alcatel ma gwarancję od dnia wyprodukowania telefonu a nie kupna. I powiedziała, że pierwszy raz spotyka się z taką sytuacją. Po miesiącu czekania dostałam informację, że telefon jest do odebrania naprawiony i jednak koszt jej wynosi 100 zł.. Dzisiaj odebrałam telefon. Zaczęłam wypytywać dlaczego nie mam gwarancji, dlaczego muszę płacić za naprawę. Odpowiedzi były niekonkretne. W zasadzie "musi pani skontaktować się z biurem w Katowicach, bo kupowała pani telefon przez internet, a nie w naszym salonie".... Nie rozumiem. Poprosiłam panią kierownik o maila z odpowiedzią od CCS. W mailu pisze, że: "gwarancja producenta na urządzenia marki alcatel wynosi 30 miesięcy od daty produkcji. Sprzęt powinien zostać sprzedany w ciągu 6 miesięcy od daty produkcji tak aby mógł on zachować 24 miesięczny okres gwarancji od daty sprzedaży. są to procedury ustalone przez gwaranta czyli firmę alcatel..."
 
Nie wiem co mam zrobić. Okazuje się (przynajmniej tak mi się wydaję, biorąc pod uwagę maila) że Orange w ogóle nie powinno mi tego telefonu sprzedać. Oprócz tego dostałam telefon, który leżał sobie na magazynie długi czas. Kupiłam telefon na 24 miesięcznej gwarancji, bo pisze czarno na białym na umowie i karcie gwarancyjnej, a gwarancji nie mam. Miesiąc telefon podróżował między CCS S.A. a salonem Orange w mojej miejscowości, nawet za to nie uzyskam dodatkowej gwarancji. Mam płacić abonament 60 zł! za telefon na miesiąc, którego nie mam! I tak do lutego 2018 roku!? To nie jest normalne. Towar jest niezgodny z opisem i umową, a Orange w mojej miejscowości ma to gdzieś.
 
Dzwonić do głównego (firmowego) Orange nie ma sensu, gdyż graniczy to z cudem. Skontaktowałam się z Orange w Warszawie dopiero przez Facebooka. Kazali mi napisać wiadomość z załącznikiem tego pisma od CCS na bok@orange.pl
 
Czy ktoś był w podobnej sytuacji? Czy ktoś wie co powinnam zrobić? Może ja czegoś nie rozumiem?
 
Pozdrawiam,
Ewelina.
 
 
36 ODPOW. 36
Anonim

Nie dotyczy

Telefon bez gwarancji?

Napisz wiadomość tak jak ci kazali na FB, zgłoszenie w Mój Orange też zrób, na portalu www, dołącz to co masz.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Telefon bez gwarancji?

Teraz to za późno. Gwarancje reguluje producent i może napisać wszystko. Wcześniej trzeba było zrezygnować z płatnej naprawy i skorzystać z rękojmi. Inne uprawnienie a tu masz 2 lata od zakupu.

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 9
  • 3
  • 0

Telefon bez gwarancji?

No dobrze. A co z tym, że na umowie i karcie gwarancyjnej pisze: "Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty sprzedaży"? Właśnie ta gwarancja skończy się dopiero w lutym 2018 roku.To też producent może sobie teraz zmienić?

I dlaczego założenia producenta ze sprzedażą tego telefonu została złamana? To też mogło się zdarzyć i już za późno?

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Telefon bez gwarancji?

Możesz przesłać skan lub zdjęcie fragmentu z tym zapisem zaczerniając dane osobowe?

Na umowie nigdy takich informacji nie było. Jeśli masz to na karcie gwarancyjnej, to sugerowałbym pójść do rzecznika konsumenta. Orange nie odpowiada za gwarancję. Jeśli Orange jest sprzedawcą, to tylko za rękojmię.

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 9
  • 3
  • 0

Telefon bez gwarancji?

Tak, mam to na karcie gwarancyjnej. Wysyłam zdjęcie.

 

 


Karta gwarancyjna.jpg

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 9
  • 3
  • 0

Telefon bez gwarancji?

Załączam także odpowiedź serwisu.


CCS odpowiedź.jpg

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Telefon bez gwarancji?

To możesz spróbować skontaktować się ze wsparciem Alcatela (numer +48225830081 ze strony http://www.alcatel-mobile.com/pl/infolinia-i-punkty-serwisowe ). Ale podejrzewam, że bez wsparcia rzecznika konsumenta może być trudno.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 9
  • 3
  • 0

Telefon bez gwarancji?

Dziękuję za pomoc! Jutro skontaktuję się z Alcatelem, zrobię jak zaproponowałeś. Może ktoś mi wyjaśni jak to w końcu jest. Jak na razie to napisałam do Warszawy, do bok@orange.pl i do CCS. Dodzwonienie się gdziekolwiek graniczy z cudem.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Telefon bez gwarancji?

Oki, trzymam kciuki. Daj znać jak sprawa się zakończy.