Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z połączeniem za granicą

ROZWIĄZANE

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 13
  • 2
  • 0

Problem z połączeniem za granicą

Nowa, wymienilem starego SIMa na nowego w zeszle wakacje. 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Problem z połączeniem za granicą

To powinno być ok.

W ostateczności mogę zasugerować zgłoszenie do BOK np. przez Mój Orange. Ale dokładnie opisz sprawę, że nie możesz wybrać ręcznie innego operatora roamingowe, który obsługuje proste wybieranie. I jesteś przy jednym co obsługuje tylko kod *123. Podaj też dokładne daty i godziny sytuacji (albo przetestuj jeszcze raz) tak, aby było logi w sieci z nieudanych prób.

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 13
  • 2
  • 0

Problem z połączeniem za granicą

Hmmm, właśnie jestem już po konsultacji z BOK-iem. Według nich wszystko jest w porządku, Orange twierdzi, że nie może nic więcej zrobić, u nich usługa działa prawidłowo, ja mam roaming włączony i zamknęli sprawę.

Edit: Widzą, kiedy i gdzie telefon się loguje do vodafone, wisieliśmy na telefonie, pisaliśmy maile. Wszystko jest udokumentowane.

Pisałem o tym chyba na drugiej stronie tego wątku. Innymi słowy Orange negatywnie rozpatrzył reklamację i zamknął sprawę. Dlatego postanowiłem poszukac rozwiązania na swoją rękę. Bo wiem, że na pomoc "fachowców" z Orange nie mam co liczyć. Pozostają pasjonaci i znawcy tematu, jak np. Ty. I na pomoc i wskazówki od takich ludzi liczę 🙂

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Problem z połączeniem za granicą

Mnie to zastanawia czemu pozwala Ci logować się tylko do jednego operatora roamingowego.

Za czasów Idei oznaczenie preferowanych operatorów były na simce, ale masz nową - więc problemu nie będzie.

Drugi problem w Irlandii to roaming na wybrane częstotliwości np. z Meteorem na GSM 1800. Oficjalna rozpiska jest tu http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2003454/4103075077.xls
Ale z tego co pisałeś Twoje telefony wykrywają sieci roamingowe, tylko dostać się nie możesz.
Jeszcze co mogę zaproponować to wybrać zakres sieć tylko 2G/GSM i potem spróbować ręcznie wybrać operatora.

Być może któryś z operatorów z Irlandii zmienił warunki współpracy z Orange Polska. Rozpiska jest na 1.12.2016, a zwykle z nowym rokiem lista się odświeża.

A mam pytanie, czy w reklamacji poruszyłeś kwestię niedziałania prostego wybierania czy problemu logowania się do sieci roamingowych? Bo właściwie to chyba z tym drugim jest problem. Może warto poprosić jeszcze raz o przekazanie zgłoszenia do działu technicznego z oznaczeniem, że nie możesz zalogować się do podanych sieci?

Ew. może ktoś z Orange wyciągnie najnowszą rozpiskę operatorów roamingowych w Irlandii.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 13
  • 2
  • 0

Problem z połączeniem za granicą

1. Próbowałem poprzez tylko 2G, tylko 2G/3G i tylko 2G/3G/4G i ręczny wybór każdej sieci. Niestety tylko loguje się do vodafone. 

 

2. Jest wielce prawdopodobne, że nastąpiła jakaś zmiana warunków pomiędzy Orange a irlandzkimi operatorami, bo na bank w listopadzie działało. W styczniu już nie.

 

3. Nasza dyskusja (żony i moja) z Orange polegała głównie na braku możliwości wykonania połączenia. Orange nawet nie zasugerował sprawdzenia, czy można zadzwonić przez *123. Głównie poruszaliśmy problem logowania się tylko do vodafone i osoba, z którą akurat wtedy żona rozmawiała, widziała, gdzie sie telfon loguje. Podczas rozmów z konsultantami Orange nie wiedziałem, że jest możliwość dzwonienia przez *123. Tego się dowiedziałem guglując.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Problem z połączeniem za granicą

A to widzisz, może ktoś pod złym kątem analizował problem. Sugerowałbym ponowić zgłoszenie z prośba o weryfikację braku logowania się do pozostałych sieci w Irlandii. Dopisz, że w vodafone działa połączenie przez kod *123 a Tobie zależy na prostym wybieraniu, a wg rozpiski wyżej nie masz dostępów do tych operatorów lub ich Ci nie wykrywa.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32783
  • 38802
  • 1388

Problem z połączeniem za granicą

Ew. @Wiktor pisano o Tobie, że zajmujesz się sprawami "technicznymi". Jesteś w stanie zdobyć rozpiskę operatorów roamingowych w Irlandii? bo ta z www z 1.12.2016 coś chyba nie aktualna.

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 0
  • 0

Problem z połączeniem za granicą

U mnie też wciąż występuje problem nie logowania się do innych pozostałych sieci jak tylko do vodafone a w listopad grudzień wszystko było ok także to raczej operatorzy coś pokombinowali nie stawiał bym na winę telefinu.

Zespół Nasz Orange
  • 2984
  • 12560
  • 151

Problem z połączeniem za granicą


Piotrekk85 napisała:
Ew. @Wiktor pisano o Tobie, że zajmujesz się sprawami "technicznymi". Jesteś w stanie zdobyć rozpiskę operatorów roamingowych w Irlandii? bo ta z www z 1.12.2016 coś chyba nie aktualna.

Hej @Piotrekk85 - tak technicznymi, ale bardziej ze strony usług stacjonarnych Emotikon: Szczęśliwy

 

Temat poruszyłem z kolegami od usług mobilnych. Dobrze będzie @JM_, jeśli opiszesz to ponownie tak jak wyżej już zasugerował @Piotrekk85.

Sytuacja dot. umów z operatorami międzynarodowymi jest - delikatnie mówiąc - "dynamiczna". Praktycznie co nóż są jakieś zmiany. Postaram się podziałać tak, by udostepniono rozpiskę już z tego roku.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 13
  • 2
  • 0

Problem z połączeniem za granicą

Temat jeszcze raz zgłoszony do Orange. Dziś nam rano znów przysłali maila, że u nich jest wszystko ok i mam sprawdzić SIMa w innych telefonach i zresetować telefon do ustawień fabrycznych. Zalecają też ręczne wybranie operatora w telefonie. Mam wrażenie, że nikt nawet nie czytał poprzedniego maila, w którym było napisane, że SIM był w trzech różnych telefonach. Prosciej jest wkleić jakiś standardowy tekst w odpowiedzi na maila i pozbyć się klienta niż mu pomóc. 

Podany też był link do tego wątku, ale jestem niemal pewien, że nikt z BOKu tu nawet nie zajrzy. Przepiszą pewnie treśc poprzedniego maila i nam odeślą. Dlatego liczę w dalszym ciągu na Was, drodzy forumowicze 🙂