Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2117
  • 5982
  • 198

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?


@Pawel_1986_tomnapisał(-a)

Chora sytuacja zgłaszałem to przy rozpakowaniu nowego telefonu nie widać uszkodzeń mechanicznych co sami na początku w salonie potwierdzili co mam jeszcze udowadniać? Z tego co się już zorientował w przypadku rękojmi ja im nie muszę niczego udowadniać to oni muszą mi udowodnić w  przypadku odrzucenia moich roszczeń moja wine a takiej nie ma 


Niestety udowodnili Ci, że wina nie leży po stronie sprzedawcy. Ekspertyza serwisu - uszkodzenie mechaniczne.

Jak pisze @Piotrekk85 , tylko rzecznik praw konsumenta. Pismo od rzecznika trafi do osób decyzyjnych gdzie mogą taką a nie inną decyję podjąć.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6378
  • 26089
  • 216

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?


@Pawel_1986_tomnapisał(-a)

Chora sytuacja zgłaszałem to przy rozpakowaniu nowego telefonu nie widać uszkodzeń mechanicznych co sami na początku w salonie potwierdzili co mam jeszcze udowadniać? Z tego co się już zorientował w przypadku rękojmi ja im nie muszę niczego udowadniać to oni muszą mi udowodnić w  przypadku odrzucenia moich roszczeń moja wine a takiej nie ma 

 

Zresztą może slabe zdjęcie ale czy ta kropka wygląda jak zarysowanie? Na powierzchni nie ma żadnego odprysku. Obsługa orange zerową, jeśli to ja bym realizował jako obsługa orange i twierdził ze  serwis to rozpatruje to po odesłaniu takiego telefonu nawet nie zawracam bym głowy klientowi tylko dalej meczyl serwis.

 


No ale to nie chodzi o to co tobie mówią, czy jak faktycznie wygląda ta wada, tylko o to co napisali w ekspertyzie. A napisali że to zarysowanie. Ty to kwestionujesz, więc niestety ty musisz teraz udowodnić że to wada fabryczna. Nie mam pojęcia jak się za to zabrać, i nie zazdroszczę iście kafkowskiej sytuacji, ale na pewno nie odpuściłbym, spróbuj drogi którą koledzy zasugerowali.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 44
  • 0

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Masakra już chyba kupując na allegro jest się bardziej zabezpieczonym gdybym wiedział że z orange będą takie przeboje odesłał bym telefon w przeciągu 14 dni jak teraz sugerują mj w salonie 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2117
  • 5982
  • 198

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?


@Pawel_1986_tomnapisał(-a)

Masakra już chyba kupując na allegro jest się bardziej zabezpieczonym gdybym wiedział że z orange będą takie przeboje odesłał bym telefon w przeciągu 14 dni jak teraz sugerują mj w salonie 


Tylko, że przy takiej ekspertyzie nie tylko Orange by się wypięło.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 44
  • 0

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Czyli wychodzi na to że jeśli kupuje się z dostawą do domu i towar jest z wada to już problem klienta


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32782
  • 38802
  • 1388

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Nie. Ale teraz już zostaje ścieżka poza Orange:

- mogłeś skorzystać z odstąpienia 14 dni
- pierwsze zgłoszenie mogło pójść jako rękojmia.

Jeśli jakiś pracownik Ci źle doradził, to niestety jest to mega trudne do udowodnienia - można też iść do sądu.

Szkoda, że na początku wątku nie pokazałeś zdjęcia - wg mnie taka wada nie łapie się na gwarancję a na rękojmię - może wyjątkowo na te drugie jeśli to było kilka dni po zakupie, ale zwykle do tego jest właśnie odstąpienie.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 44
  • 0

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Rozmawiałem właśnie z serwisem który wystawił ekspertyzę, pan nie rozumie problemu dla niego sytuacja jest jasna i nadal twierdzi że pracownicy salonu nie umieją czytać przynajmniej ze zrozumieniem. Nigdzie nie jest napisane że wada powstała z winy użytkownika, gdyby tak było była by zupełnie inna formuła która mi czytał mniej więcej coś takiego: po przeprowadzeniu testów diagnostycznych nie stwierdzono problemu z działaniem urządzenia, wskazywana wada jest uszkodzeniem mechanicznym spowodowanym przez użytkownika w przypadku takim serwis może dokonać naprawy jedynie odpłatnie....

W tym przypadku jak mi Pan wyjaśniał jest to wada kosmetyczna I nikt nie podważa tego że taki telefon dostałem i powinienem mieć wymieniony telefon przez orange w ciągu 14 dni. Niestety mi żadnej ekspertyzy nie wystawia bo nie jestem dla nich strona, moje tłumaczenie tego pracownikom salonu nic nie daje, wystarczyła by dobra chęć aby zadzwoniła do serwisu w celu konsultacji to twardo stoją przy swoim. 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 44
  • 0

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Mam także odpowiedź od rzecznika praw konsumenta. Widzi powody do podjęcia interwencji w mojej sprawie "powody" nie powód także muszę to tylko wysłać przez epuap i zobaczymy co dalej 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2117
  • 5982
  • 198

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?


@Pawel_1986_tomnapisał(-a)

Mam także odpowiedź od rzecznika praw konsumenta. Widzi powody do podjęcia interwencji w mojej sprawie "powody" nie powód także muszę to tylko wysłać przez epuap i zobaczymy co dalej 


Powodzenia! Mam nadzieję że się uda.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32782
  • 38802
  • 1388

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Serwis też może wymienić sprzęt - czemu z tego nie korzysta? Problem tu jest podstawowy taki, że chodzi o drogi smartfon. Gdyby urządzenie kosztowało mniej niż 1000 zł - byłoby inaczej. Salon zwala na serwis, serwis na salon. Itp itd. ktoś musi to wrzucić w straty.

Niestety takie wady są trudne pytania w jednoznacznej ocenie.