Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 44
  • 0

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Witam,

We wrzesniu miała mi się kończyć umowa na usługi orange także co chwilę miałem telefony w ramach jej przedłużenia, początkowo nie byłem zainteresowany ale pojawił się w ofercie telefon Iphone 15 pro w kolorze bialym który chciałem dla Żony. Zdecydowałem się przedłużyć umowy wraz z telefonem. Otrzymałem paczkę 1 sierpnia wszyscy szczęśliwi jednak telefon jak się okazało ma wadę (na wyświetlaczu szara kropka o średnicy około 1mm, nie wyczuwalna tak jakby była od spodu). Niefart był także że akurat 1 sierpnia wyjeżdżaliśmy do Gdańska i nie byłem w stanie podjechać od razu do salonu. Zgłosiłem sytuację telefonicznie poprzez infolinię z pytaniem czy muszę jam najszybciej udać się do salonu czy zrobić to po powrocie gdyż niechcial bym sytuacji że będę wracał do Gdanska po telefon lub w kwestjk jakiś formalności. Pani na infolini zapewniła mnie ze nie powinno być problemów w takiej sytuacji i mogę udać się spokojnie do salonu po powrocie tj po 6 dniach a obecnie proszę cieszyć się wakacjami. Uczyniłem jak mnie poinstruowano, po powrocie żona udała się do najbliższego salonu, dwie Panie przyjmowały telefon po ogledzjnach same stwierdziły że kropka jest jakby od spodu, wyswietlacz z zewnątrz nie jest wyszczerbiony. Jako jedyna drogę zaproponowała odesłanie telefonu do serwisu na co żona się zgodziła. Po około 10 dniach telefon wrócił z zaktualizowanym oprogramowaniem oraz informacja iż jest sprawny, wszystkie funkcje działają a wada kosmetyczna jest uszkodzeniem mechanicznym. Pani w salonie proponuję ponowne odesłanie i tak telefon wraca 3 razy. Przy 4 propozycji odesłania widząc że jest to bez rezultatów sam pozwoliłem sobie zadzwonić do serwisu Imad gdzie trafiał telefon. Pan w serwisie wyjaśnił mi że oni odpowiadają za sprawne działanie telefonu i dla niego on dziala a wada która posiada aparat jest wada kosmetyczna i on nic z tym nie zrobi. Stwierdził także że rzadko ale zdarzają się takie wadliwe/uszkodzone nowe urządzenia ale to muszę reklamować z tytułu rękojmi u sprzedawcy o czym często pracownicy salonów nie wiedzą jak sam stwierdzil. Po tym rozmawiałem jeszcze z 2 osobami na infolini orange które także stwierdziły że serwis nic w takim przypadku nie zrobi tylko musi to rozpatrzyć salon orange. Po przekazaniu moich ustaleń Panj z salonu po konsultacji z kierowniczka proponuję mi ponowne odesłanie telefonu do serwisu co według mnie jest bezsensowne nawet nie skontaktowali się z tym serwisem, tak odsyłać możemy sobie w nieskończoność. W dniu wczorajszym napisałem pismo iż w ramach rękojmi oczekuje wymiany aparatu na nowy wolny od wad lub rozwiązanie umowy w przypadku braku takiej możliwości, Pani podpisała mj odbiór powyższego pisma z informacja i.z odsyła telefon do serwisu Imad w ramach rękojmi. W dniu wczorajszym rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumenta i narazie czekamy na odpowiedź orange jednak może ktoś miał podobny przypadek i podpowie co robić dalej, przez infolinie jestem zbywany do salonu salon bezskutecznie swoje a ja czekam. Minął miesiac, za telefon płace raty a z niego nie korzystam, gwarancja biegnie a on jest przepychany pomiedzy salonem a serwisem bezskutecznie. Żona miała się cieszyć z obecnie najnowszego modelu iphona a on nie daje nam spać od miesiąca, za tydzień premiera nowego modelu, nawet dzień się nie cieszyliśmy z posiadania obecnie najnowszego modelu. Nigdy niepomyślał bym że mogę trafic na taki problem, rozumiem że zdarzają się wadliwe urządzenia jednak żeby przez ponad miesiąc być przepychanym przez firmę orange w czasie tego się nie spodziewalem.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź być może ktoś już to przechodził i coś podpowie.

 

 

 

______________________

*Doprecyzowałem nazwę tematu - moderator Wojciech.

42 ODPOW. 42

Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 2379
  • 13127
  • 63

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

@Pawel_1986_tom trzeba było od razu skorzystać z rękojmi, innej opcji w tym wypadku nie ma, odsyłanie do serwisu sprawnego telefonu nic nie daje, co zresztą doświadczyłeś sam.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 44
  • 0

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Według Pań z salonu tylko taka opcja istnieje, nie znam szczegółów współpracy pomiędzy orange a serwisem iphone także nie dyskutowałem na początku skoro obsługa zapewniała mnie ze tak to ma być rozwiązane. Nawet w dniu wczorajszym sugerowałem Panią że być może nie są odpowiednio przeszkolone, nie mają wiedzy na co się lekko oburzyly i nadal twierdziły że jedynie odesłanie do serwisu wchodzi w grę a to serwis się miga przed odpowiedzialnością. 

 

Takze albo Panie zajmujace sie moim tematem nie maja tej swiadomosci i twardo proponuja jedynie odsylanie telefonu do serwisu albo maja ta swiadomosci i spychaja temat na serwis aby samemu sie tym nie zajmowac...

 

________________
* Scaliłem wpisy – moderator Michał


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 2379
  • 13127
  • 63

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

@Pawel_1986_tom bo rękojmia to tylko kłopot dla sklepu, pewnie doskonale o niej wiedzą, ale proponują uparcie serwis, tylko co serwis iPhone ma zrobić, telefon kwalifikuje się do wymiany, lub naprawy wadliwego elementu, ale skoro telefon działa prawidłowo, nikt nie będzie prawie w 90% sprawnego elementu wymieniać, to spory koszt i serwis tego się nie podejmie. Skorzystać z rękojmi, nie dać się zbyć salonowi, pewnie nie firmowy a partnerski, to im nie na rękę jest na 100%.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2110
  • 5933
  • 197

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Każdy salon ma obowiązek przyjąć towar w ramach niezgodności towaru z umową (rękojmia). To w jaki sposób reklamujesz zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Idziesz do salonu żądasz przyjęcia towaru w ramach rękojmi grzecznie aczkolwiek stanowczo, salon przyjmuje bez gadania. Nie chcą ? Żądasz potwierdzenia odmowy przyjęcia na piśmie i idziesz do rzecznika. Salon ma ciepło.

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 44
  • 0

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Rozumiem tak też zrobiłem z opisem całej sytuacji poprosiłem o podpisanie odbioru pisma wraz z datą i czekam, tylko ile znów mam czekać minął miesiac, jeśli zrobią tak jan wpisała Pani z salonu w adnotacji ze wyślą ponownie do serwisu w ramach rękojmi to pewnie telefon wróci ponownie. Tłumaczyłem Panią że składam rękojmię do orange nie producenta na co one odpowiedziały że innej drogi nie mają tylko odesłanie do serwisu na co odpowiedziałem że ja składam reklamację z tytułu rękojmi do orange i oczekuje jej załatwienia a w jaki sposób to zrobią to mnje nie interesuje  podejrzewam że telefon odeślą i dalej będę się z nimi szarpał tracąc czas. Jak do tej pory byłem zadowolony z Orange, obecnie totalne dno jak o nowa umowę dzwonią co chwilę 3 miesiące wcześniej jednak po sprzedaży zeo zaangażowania i chęci pomocy 


Poziom 31, Pasjonat Galaktyczny
  • 2217
  • 10610
  • 89

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

@Pawel_1986_tom Możesz zdradzić jakiego działania zażądałeś z tytułu rękojmi?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2110
  • 5933
  • 197

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Czy masz jasne potwierdzenie z salony że przyjęte w ramach rękojmi ? Ciebie nie interesuje to co dalej zrobi salon. Jeśli towar był składany w ramach rękojmi i masz na to papier to czekasz 14 dni na odpowiedź od Orange - nie od serwisu bo to Cię nie interesuje - ma być odpowiedź od Orange, pisemnie sms, mailem. W przypadku braku odpowiedzi w terminie 14 dni żądasz wymiany lub zwrotu pieniędzy (rat już opłaconych i anulowanie pozostałych). Przy braku odpowiedzi warto skorzystać z usług rzecznika praw konsumenta.

W przypadku odpowiedzi negatywnej dla Ciebie na rękojmię, proponuje wizytę w serwisie własnym Iphona żeby powiedzieli co myślą o takiej wadzie i ewentualnie wydali ekspertyzę na piśmie (może być płatna).

Niestety w przypadku rękojmi to Ty musisz udowodnić że wada nie powstała po zakupie telefonu.

 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 19
  • 44
  • 0

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Napisałem pismo w którym w ramach rękojmi domagam się wymiany sprzętu na nowy bez wad lub w przypadkuvtqkiej możliwości rozwiązania umowy, zwrotu wpłaconej raty z opisem całej sytuacji od początku.

Pani w salonie podpisała mi druga wersję pisma z pieczątka oraz dopiskiem "przyjęłam i przekazuje dalej telefon do serwisu z tytułu rekojmi"


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32767
  • 38713
  • 1388

Nowy iPhone z szarą kropką na ekranie. Serwis nie naprawił. Oddałem na rękojmie. Co można zrobić?

Jeśli minęło 14 dni, to sprawę uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie.

Pytanie czy to salon własny czy partnerski?

Masz na piśmie pieczątkę?