Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Gwarancja


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 2
  • 0

Gwarancja

Witam.

Mam do Was pytanie odnosnie gwarancji. Kilka miesiecy temu kupilem telefon on dziewczyny, ktora przedluzala umowe z Orange. Telefon byl zaplombowany, a w zestawie otrzymalem fakture Vat (jedna kartka) na ktorej jest numer IMEI urzadzenia. Jest to oryginal, lecz bez zadnej pieczatki, gdyz przedluzenie nastapilo przez internet. Spisalem takze umowe kupna-sprzedazy telefonu. Czy wobec tego przysluguje mi gwarancja na telefon na podstawie otrzymanej faktury? Pozdrawiam

10 ODPOW. 10

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Gwarancja

Tu musisz zadać pytanie do producenta danego telefonu. To on odpowiada za gwarancję. Tu nie ma zastosowania rękojmi wobec Orange bo telefon jest "z drugiej ręki" i Orange wobec Ciebie nie musi już świadczyć rękojmi.

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Gwarancja

Oczywiście że tak. Ważny jest tylko dokument zakupu. 

 

Edit: @Piotrekk85, czy na pewno? 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Gwarancja

Tak. Kodeks cywilny reguluje kwestię rękojmi. Przy odsprzedaży to ostatni sprzedawca ją świadczy a nie pierwszy sprzedawca. Oczywiście autor wątku może na chwilę zwrócić telefon dziewczynie i ona może wystąpić do Orange z rękojmią, ale autor wątku nie jest kupującym wobec Orange. Gwarancja to producent (chyba że telefon jest marki Orange). Ostatnio część producentów nie chce już faktur czy dowodów zakupu. Wystarczy odczytanie numeru imei. Ale to już do producenta z tym.

Poziom 35, Ekspert Galaktyczny
  • 2850
  • 4793
  • 122

Gwarancja

Ok, ale dla mnie to prawny absurd. Gwarancja wg mnie to jest na urządzenie, a nie na kupującego. Ehh, te nasze prawo...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Gwarancja

To jest wg mnie rozsądne. To inaczej wygląda rękojmia dla osób fizycznych a inaczej dla firm. Oczywiście dla konsumentów jest bardziej korzystna. Poza tym kazda odsprzedaż powoduje ze 2 lata rekojmi liczy się od nowa bo wazna jest data zakupu. Byłoby to nie fair.


A gwarancja to zawsze dobrowolne zobowiązanie producenta.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 2
  • 0

Gwarancja

Dziekuje za wyczerpujące odpowiedzi. Niemniej jednak dalej nie wiem czy ta gwarancja mi przysluguje czy nie.... Mam nadzieje, ze nie bede musial tego sprawdzac, bo telefon jest sprawny, natomiast wole byc przygotowany na taka ewentualnosc. 

Ktos powiedzial mi, kto (rzekomo) pracuje w Orange kilkanascie lat, ze wraz z faktura powinienem otrzymac jakas gwarancje. A jesli tego nie otrzymalem to powinienem wystąpić o wystawienie jej duplikatu. Wtedy juz zadnych watpliwosci co do gwarancji byc nie powinno. 

Im wiecej osob pytam - tym mniej wiem, mam wrazenie....

Chyba najlepiej byloby to zweryfikowac, gdybym podjechal do jakiegos salonu Orange lub zapytal konsultanta na infolini. Czy wtedy uzyskal bym jednoznacza i wiarygodna odpowiedz?

Pozdrawiam


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 2
  • 0

Gwarancja

PS: napisalem maila do producenta. Zobaczymy jak on sie zapatruje na cala te sytuacje. Biorac pod uwage okres swiateczny zapewne dluzsza chwile bede musial poczekac na odpowiedz.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Gwarancja

Odroznij gwarancję od rękojmi. Orange nie jest przy odsprzedaży stroną. Do gwarancji odpowiada producent, do rekojmii sprzedający (w tym wypadku osoba od której kupiłeś telefon).