Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

iPhone SE - VoLTE działa a WiFi Calling nie

ROZWIĄZANE

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38813
  • 1388

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

a nie masz jakiś usług wykluczających? jak dodatkowa karta sim czy Orange extra numer?

Poziom 5, Obserwator Przestworzy
  • 2
  • 0
  • 0

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie


Piotrekk85 napisał(-a):
a nie masz jakiś usług wykluczających? jak dodatkowa karta sim czy Orange extra numer?

Żadnej z wyżej wymienionych. Jedyne, co może mieć wpływ (jednak na infolinii konsultankta powiedziała, że to nie ma znaczenia), to to, że mam numer tymczasowy. Tzn. jestem w trakcie przenosin z innej sieci.

Anonim

Nie dotyczy

Poziom 14, Tropiciel Przestworzy
  • 36
  • 26
  • 0

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie


Pathfinder napisał(-a):

 

Co do operatora to poza Orange właściwie nie ma sensowej alterantywy patrząc na całość tego co oferuje operator (nie tylko cena). Zieloni w ogóle brak VoLTE i VoWiFi natywnie, a tym badziej na sprzęcie z iOS. Różowi z cyrkami (właściwie pratycznie z brakiem dostępu) jeśli chodzi o VoLTE i VoWiFi i to w sporej ilości taryf (prepaid, starszy pospaid, pospaid biznes). Fioletowi to już nie ma co wspominać bo VoLTE nie istnieje, a ten cały roaming krajowy jak widać czyli zawrotne 1,5 Mbps. Orange mogłoby tylko ogarnąć te SMSy w VoWiFi i przejście 3G>LTE przy aktywnej tansmisji danych.


strasznie się obużyliście bo napisałem, że w orange wszystko jest tylko nie działa, chciałem dopytać czy już działa ??? bo po ciszy w temacie sądzę, że nie bardzo 

 

Mój post oczywiście skasowali bo nic nie wnosił za to powyżej zacytowane pochwały i opluwanie konkurencji bardzo dużo wniosły


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 330
  • 368
  • 6

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

@marecki1, najpierw tobie odpiszę, a potem wrócę do głównego wątku podzielić się kilkoma informacjami. Opinia na temat usług (niezależnie u jakiego operatora), a właściwie fakty, to nie jest opluwanie, ale możesz mieć inne spojrzenie na te kwestie. Orange nie jest idealne, ale akurat mi osobiście najbardziej odpowiada jako całokształt (taka indywidualna analiza SWAT jeśli wiesz co mam na myśli), a przerabiałem wszystkich operatorów MNO i kilku MVNO.

 

Do meritum.

 

@Ron, @Artur, @ld1, restarty nic nie dały, ale od początku.

 

Od strony oprogramowania w SE jest wszystko prawidłowo - opcje są widoczne i można je włączyć. Od strony, nawet starej taryfy, również jest wszystko w najlepszym porządku i potwierdzeniem jest fakt, że działa VoLTE.

 

Problem jest techniczny na koncie Orange, ale opiszę dokładnie o co chodzi, przynajmniej tak jak to przedstawił mi Pan Paweł z obsługi technicznej (swoją drogą bardzo rzeczowy człowiek).

 

Pierwotnie użytkowałem model 5s - brak na nim VoLTE i VoWiFi w Orange, ale mimo to zleciłem aktywację VoLTE i VoWiFi na koncie abonenckim (argumentując zmianę urządzenia w przyszłości). Po czasie okazało się, że telefon trzyma się LTE i przy wybieraniu połączenia nie przechodzi na 3G, coś się zawieszało. Zleciłem wyłączenie usług i chyba tutaj zaczął się problem, ale niżej o co chodzi dokładnie.

Teraz dotarł do mnie SE. Skontaktowałem się przez czat z obsługą z prośbą o aktywację VoLTE i VoWiFi. Okazało się, że VoLTE nie było aktywne, a VoWiFi aktywne więc konsultantka zleciła włączenie VoLTE. VoLTE zaczęło działać, ale VoWiFi niestety nie. Tym razem kontakt telefoniczny z działem technicznym i okazało się, że aktywacja VoWiFi (nie VoLTE) nie przetworzyła się w systemie. Reset, czekamy. Niestety ponownie VoWiFi się nie aktywowało, dziś jeszcze raz telefon do Orange. Znów aktywacja VoWiFi nie przeszła (przypominam VoLTE cały czas działa). Ponowne zlecenie czyszczenia zleceń i informacja, że nadal jest problem, a wspomniany wyżej Pan Paweł, skontaktuje się ze mną za kilka godzin z wyjaśnieniem o co chodzi (podejrzewaliśmy, że stara taryfa może coś blokować). Istotnie po kilku godzinach odebrałem telefon z Orange i dostałem obszerną informację co się porobiło.

Po pierwsze VoLTE działa na koncie abonenckim, ale nie ma potwierdzenia jego włączenia. Z tego co zrozumiałem jakby z programu A idzie informacja o zleceniu aktywacji (i informacja o takim widnieje, że było), ale w programie B nie ma rekordu, że VoLTE jest aktywne lub że jest błąd w aktywacji. Takie VoLTE widmo - działa, ale nie działa. Problem ten rzutuje na VoWiFi, a dokładniej przez niejako powiązanie tych dwóch usług. One są zlecane do włączenia razem, przynajmniej tak to uczyniła konsultantka na czacie. Przez problem z dezaktywacją (pierwotnie nie dezaktywowało się prawidłowo VoWiFi), nastąpił problem z ponową aktywacją obydwu usług w jednym zleceniu. VoLTE zadziałało, ale nie ma informacji w systemie czy działa, a przez to VoWiFi nie jest prawidłowo aktywowane (ciągle błąd aktywacji). Nie można wyczyścić szybko i prawidłowo zlecenia aktywacji VoWiFi bo VoLTE nie jest widoczne w systemie jako aktywne. Musi najpierw pojawić się wzmianka dotycząca VoLTE, że ono działa; następnie w przypadku VoWiFi musi być możliwość wyczyszczenia zlecenia aktywacji i zlecenie jej ponownie.

 

Wnioski można wyciągnąć następujące:

1. Należy zwracać uwagę przy zlecaniu aktywacji VoLTE i VoWiFi czy konsultant zleca włączenie jednej czy obydwu usług przy fakcie, że jedna działa. Jeśli jedna usługa działa, a zlecenie pójdzie na obydwie to prawdopodobnie pojawi się problem.

2. Przed ponowną aktywacją (jeśli zlecaliśmy wyłączenie) VoLTE i VoWiFi należy dopytać konsultanta czy obydwie usługi są prawidłowo dezaktywowane - czy widnieje w systemie samo zlecenie czy jest również potwierdzenie wykonania zlecenia lub błąd wykonania, a nie pusty rekord.

3. Taryfa nie ma znaczenia. VoLTE i VoWiFi działają komplementarnie, są dla siebie uzupełnieniem i od strony taryfowej nie ma przeciwwskazań jeśli działa prawidłowo przynajmniej jedna z tych usług.

 

Na razie końca tej historii jeszcze nie ma, muszę poczekać najdalej tak do 12 czerwca aż zostanie coś naprawione na koncie abonenckim (prawdopodobnie zostaną wyczyszczone ustawienia głównie jeśli chodzi o VoWiFi). Na razie VoLTE działa, ale możliwe, że zostanie zdezaktywowane, aby później aktywować VoLTE łącznie z VoWiFi. Dostanę telefon jak wygląda sytuacja, czy zostało wszystko prawidło aktywowane.

 

To na tyle obecnie, czekam. Opisałem wszystko tak jak to zrozumiałem, nie jestem człowiekiem z doświadczeniem IT, szczególnie jeśli chodzi o zawiłości wewnętrznych systemów operatorów.Emotikon: Szczęśliwy

 

Sam problem natury VoLTE i VoWiFi proponuję załatwiać na infolinii Orange po połączeniu z działem technicznym usług mobilnych. Sam łączę się przez aplikację i nie przez koszty, ale przez fakt, że łączymy się bezpośrednio z konkretnym działem nie błądzić po menu, a do tego konsultanci są bardzo szybko dostępni.

▬▬▬
Edit: Chciałem jeszcze dodać link do tego co kolega @chce_VoLTE@ld napisał i właściwie potwierdził to samo co u mnie: https://nasz.orange.pl/t5/Abonament/iPhone-SE-VoLTE-dzia%C5%82a-a-WiFi-Calling-nie/m-p/34834#M4033

►Powyższe zdanie przeniesiono z innego późniejszego wpisu na prośbę autora - Moderator Wiktor◄


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

iPhone SE - VoLTE działa a WiFi Calling nie

@Pathfinder, dzięki ogromne za obszerny opis, przekazujemy go do zespołu opiekującego się tymi usługami i postaramy się zmienić je tak, aby uniknąć podobnych problemów w przeszłości. Potrzebujemy zerknąć też na Twój numer, więc piszę już na PW.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 4
  • 0

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

Hej. Po wakacjach zamierzam porzucić fioletowego operatora i przenieść się tam gdzie roaming będzie darmowy - O lub T-M. Kupiłem starter O - T-M na kartę by przetestować sieć. Testy speednet wykazały że szybkość netu w mojej okolicy ma lepsze Orange. Tak samo finansowo bardziej odpowiada mi O. Jednak nie mogę przetestować voLTE ani voWiFi, na których mi zależy. Mam te same objawy, a próby restartu obu usług nic nie dały. Nie ukrywam, że trochę przeszłą mi ochota na wybór pomarańczy. Czy ktoś mógłby powiedzieć, kiedy i czy w ogóle te błędy będą naprawione? Jeśli nie będę miał pewności że po przeniesieniu abonamentu do O obie usługi nie uaktywnią się to nie zamierzam podpisać cyrografu na 24 miesiące.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6113
  • 109

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

@iGór, rozumiem, że kontaktowałeś się już z naszym BOK i były próby ponownego włączenia tych usług. Masz możliwość zrobienia testu krzyżowego - sprawdzenia karty w innym iPhonie? Który model iPhona?

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 9
  • 4
  • 0

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

Oczywiście, że się kontaktowałem. Wczoraj miały być uruchomione usługi na koncie, co miał potwierdzić sms. Do dziś nie przyszedł. Iphone 7 plus z ios. 10.3.2 i najnowszymi ustawieniami operatora przed chwilą nie działały voLTE i voWiFi. Karta przełożona do iphona 6s plus z ios. 10.3.2 i najnowszymi ustawieniami operatora również te same objawy.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 11
  • 8
  • 0

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie


Artur napisał(-a):
@iGór, rozumiem, że kontaktowałeś się już z naszym BOK i były próby ponownego włączenia tych usług. Masz możliwość zrobienia testu krzyżowego - sprawdzenia karty w innym iPhonie? Który model iPhona?

@Artur (mój wcześniejszy nick "ld", niestety straciłem do niego dostęp). Ja kontaktuje się z biurem obsługi codziennie, żadne zgłoszenie do tej pory nie dało rezultatu. Naprawdę tracę cierpliwość i zastanawiam się, co jest na rzeczy. Skoro w drugiej karcie pre-paid Orange usługi działają po włożeniu tejże karty do mojego telefonu. Przypomnę - VoLTE - usługi nie da się włączyć w telefonie, obok opcji Włącz LTE>Głosowy i danych jest kręcące się kółko i po próbie jego zaznaczenia, a następnie wyjściu z tej opcji wyświetla się zaznaczona opcja Włącz LTE>Dane. Z VoWIFI podobna sytuacja, po włączeniu tej opcji i wyjściu z niej widnieje obok niej "Wył." Przeniosłem się do Orange głównie dla tych usług, mam odpowiednią taryfę, model telefonu, żadnych usług wykluczających, wymieniłem też SIM na nową. Jest to megairytujące, że od ponad tygodnia muszę dzwonić codziennie i jedyne, co słyszę, to "zrestartujemy usługę" albo "skieruję do działu technicznego", po czym przy ponownym telefonie na infolinię po 24h dowiaduje się, że zgłoszenie zamknięte. Ledwo przeszedłem do Orange i już od początku takie problemy?

 

Jestem w pełni gotowy do współpracy, mogę podać swój nr na PW, z chęcią także odbiorę telefon od kogoś z pomocy technicznej, kto będzie próbował zmienić te usługi podczas rozmowy i jednocześnie będzie się mógł ze mną konsultować czy przyniosło to jakieś rezultaty. Ale żeby nie było już więcej sytuacji, że każdemu konsultantowi od nowa muszę tłumaczyć to samo, potem on restartuje usługę przez 24h i tak w kółko. Czy możesz zadziałać @Artur coś w tym kierunku?