Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

iPhone SE - VoLTE działa a WiFi Calling nie

ROZWIĄZANE

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 296
  • 6

iPhone SE - VoLTE działa a WiFi Calling nie

Dwa pytania.

 

Dlaczego na iPhonie SE 32 z Orange nie ma opcji Rozmowy przez WiFi? Oprogramowanie zaktualizowane do 10.3.2, operator Orange 28.4, w samym Orange VoLTE i VoWiFi jako usługi aktywne. Karta SIM nowa i aktywna (wymiana w ramach przedłużenia umowy). Opcja uruchomienia VoLTE jest, brak VoWiFi. Jakieś pomysły?

 

Drugie pytanie - jak wygląda sprawa VoWiFi na 5s?

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 296
  • 6

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

@marecki1, najpierw tobie odpiszę, a potem wrócę do głównego wątku podzielić się kilkoma informacjami. Opinia na temat usług (niezależnie u jakiego operatora), a właściwie fakty, to nie jest opluwanie, ale możesz mieć inne spojrzenie na te kwestie. Orange nie jest idealne, ale akurat mi osobiście najbardziej odpowiada jako całokształt (taka indywidualna analiza SWAT jeśli wiesz co mam na myśli), a przerabiałem wszystkich operatorów MNO i kilku MVNO.

 

Do meritum.

 

@Ron, @Artur, @ld1, restarty nic nie dały, ale od początku.

 

Od strony oprogramowania w SE jest wszystko prawidłowo - opcje są widoczne i można je włączyć. Od strony, nawet starej taryfy, również jest wszystko w najlepszym porządku i potwierdzeniem jest fakt, że działa VoLTE.

 

Problem jest techniczny na koncie Orange, ale opiszę dokładnie o co chodzi, przynajmniej tak jak to przedstawił mi Pan Paweł z obsługi technicznej (swoją drogą bardzo rzeczowy człowiek).

 

Pierwotnie użytkowałem model 5s - brak na nim VoLTE i VoWiFi w Orange, ale mimo to zleciłem aktywację VoLTE i VoWiFi na koncie abonenckim (argumentując zmianę urządzenia w przyszłości). Po czasie okazało się, że telefon trzyma się LTE i przy wybieraniu połączenia nie przechodzi na 3G, coś się zawieszało. Zleciłem wyłączenie usług i chyba tutaj zaczął się problem, ale niżej o co chodzi dokładnie.

Teraz dotarł do mnie SE. Skontaktowałem się przez czat z obsługą z prośbą o aktywację VoLTE i VoWiFi. Okazało się, że VoLTE nie było aktywne, a VoWiFi aktywne więc konsultantka zleciła włączenie VoLTE. VoLTE zaczęło działać, ale VoWiFi niestety nie. Tym razem kontakt telefoniczny z działem technicznym i okazało się, że aktywacja VoWiFi (nie VoLTE) nie przetworzyła się w systemie. Reset, czekamy. Niestety ponownie VoWiFi się nie aktywowało, dziś jeszcze raz telefon do Orange. Znów aktywacja VoWiFi nie przeszła (przypominam VoLTE cały czas działa). Ponowne zlecenie czyszczenia zleceń i informacja, że nadal jest problem, a wspomniany wyżej Pan Paweł, skontaktuje się ze mną za kilka godzin z wyjaśnieniem o co chodzi (podejrzewaliśmy, że stara taryfa może coś blokować). Istotnie po kilku godzinach odebrałem telefon z Orange i dostałem obszerną informację co się porobiło.

Po pierwsze VoLTE działa na koncie abonenckim, ale nie ma potwierdzenia jego włączenia. Z tego co zrozumiałem jakby z programu A idzie informacja o zleceniu aktywacji (i informacja o takim widnieje, że było), ale w programie B nie ma rekordu, że VoLTE jest aktywne lub że jest błąd w aktywacji. Takie VoLTE widmo - działa, ale nie działa. Problem ten rzutuje na VoWiFi, a dokładniej przez niejako powiązanie tych dwóch usług. One są zlecane do włączenia razem, przynajmniej tak to uczyniła konsultantka na czacie. Przez problem z dezaktywacją (pierwotnie nie dezaktywowało się prawidłowo VoWiFi), nastąpił problem z ponową aktywacją obydwu usług w jednym zleceniu. VoLTE zadziałało, ale nie ma informacji w systemie czy działa, a przez to VoWiFi nie jest prawidłowo aktywowane (ciągle błąd aktywacji). Nie można wyczyścić szybko i prawidłowo zlecenia aktywacji VoWiFi bo VoLTE nie jest widoczne w systemie jako aktywne. Musi najpierw pojawić się wzmianka dotycząca VoLTE, że ono działa; następnie w przypadku VoWiFi musi być możliwość wyczyszczenia zlecenia aktywacji i zlecenie jej ponownie.

 

Wnioski można wyciągnąć następujące:

1. Należy zwracać uwagę przy zlecaniu aktywacji VoLTE i VoWiFi czy konsultant zleca włączenie jednej czy obydwu usług przy fakcie, że jedna działa. Jeśli jedna usługa działa, a zlecenie pójdzie na obydwie to prawdopodobnie pojawi się problem.

2. Przed ponowną aktywacją (jeśli zlecaliśmy wyłączenie) VoLTE i VoWiFi należy dopytać konsultanta czy obydwie usługi są prawidłowo dezaktywowane - czy widnieje w systemie samo zlecenie czy jest również potwierdzenie wykonania zlecenia lub błąd wykonania, a nie pusty rekord.

3. Taryfa nie ma znaczenia. VoLTE i VoWiFi działają komplementarnie, są dla siebie uzupełnieniem i od strony taryfowej nie ma przeciwwskazań jeśli działa prawidłowo przynajmniej jedna z tych usług.

 

Na razie końca tej historii jeszcze nie ma, muszę poczekać najdalej tak do 12 czerwca aż zostanie coś naprawione na koncie abonenckim (prawdopodobnie zostaną wyczyszczone ustawienia głównie jeśli chodzi o VoWiFi). Na razie VoLTE działa, ale możliwe, że zostanie zdezaktywowane, aby później aktywować VoLTE łącznie z VoWiFi. Dostanę telefon jak wygląda sytuacja, czy zostało wszystko prawidło aktywowane.

 

To na tyle obecnie, czekam. Opisałem wszystko tak jak to zrozumiałem, nie jestem człowiekiem z doświadczeniem IT, szczególnie jeśli chodzi o zawiłości wewnętrznych systemów operatorów.Emotikon: Szczęśliwy

 

Sam problem natury VoLTE i VoWiFi proponuję załatwiać na infolinii Orange po połączeniu z działem technicznym usług mobilnych. Sam łączę się przez aplikację i nie przez koszty, ale przez fakt, że łączymy się bezpośrednio z konkretnym działem nie błądzić po menu, a do tego konsultanci są bardzo szybko dostępni.

▬▬▬
Edit: Chciałem jeszcze dodać link do tego co kolega @chce_VoLTE@ld napisał i właściwie potwierdził to samo co u mnie: https://nasz.orange.pl/t5/Abonament/iPhone-SE-VoLTE-dzia%C5%82a-a-WiFi-Calling-nie/m-p/34834#M4033

►Powyższe zdanie przeniesiono z innego późniejszego wpisu na prośbę autora - Moderator Wiktor◄

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

58 ODPOW. 58
Highlighted
Ron

Poziom 30, Ekspert
  • 2016
  • 1770
  • 81

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

@Pathfinder, nie wiem czy aktualne, ale:

 

Istnieje kilka przypadków, które niestety wykluczają możliwość korzystania z usługi WiFi Calling. Należą do nich:
- klienci ofert typu Mix nie mogą korzystać z usługi w całości
- klienci ofert na kartę nie mogą korzystać z WiFi Calling za granicą
- klienci poniższych usług dodatkowych, nie mogą korzystać z WiFi Calling:
- Nowa Orange Strefa
- Dodatkowa Karta SIM
- Strefa Stacjonarna
- Ekstra Strefa Firmowa
- Orange Ekstra Numer

 

Szczegóły tutaj.

Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 296
  • 6

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

Żadna z tych przesłanek nie jest spełniona. Jedyne co mi przychodzi do głowy to aktywny jeszcze stary plan taryfowy Super Smart Plan. Może jak wejdzie w życie nowy Smart Plan LTE to opcja się pojawi. Z drugiej strony czy aby na pewno to wina taryfy, że nie na w iOS odpowiedniej opcji?

Highlighted
Ron

Poziom 30, Ekspert
  • 2016
  • 1770
  • 81

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

Może to mieć jakies znaczenie aktualna taryfa. Jest jeszcze Regulamin korzystania.

 Dotyczy korzystania w kraju...

4.
Korzystanie z
Usługi jest możliwe po spełnieniu przez Abonenta następujących warunków:
1)
korzysta z taryfy z aktywowaną transmisją danych LTE...
...
...
 
Kontaktowałeś się z BOK w tej sprawie ?
Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 296
  • 6

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

LTE działało mi bez problemu. Dzwoniłem raz i VoLTE nie było aktywne, ale już jest. VoWiFi niby było nieaktywne, ale aktywowali. Idę dzwonić do nich.

Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 296
  • 6

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

Po telefonie do Orange - błąd aktywacji w systemie, coś się nie przetworzyło. Zobaczę za kilka godzin, jak się przetworzy nowa aktywacja.

 

Swoją drogą faktycznie to VoLTE ma lepszą jakość. Emotikon: Bardzo szczęśliwy Na słabym sygnale 3G kiepsko czasem się rozmawiało w tym samym miejscu. Minus taki, że nie można teraz wybierać 2G/3G/LTE, ale rekompensuje to plus, że telefon mocniej "lepi się" do LTE.Emotikon: Szczęśliwy

Highlighted

Poziom 13, Recenzent
  • 36
  • 11
  • 0

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

Błedem był wybór orange jako operatora

Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 316
  • 296
  • 6

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

W menu rozmowy po WiFi już są, zaznaczone, ale pomimo dwóch restartów niestety na wyświetlaczu brak Orange WiFi. :catsad: Widać system jeszcze mieli zmiany, zobaczymy jutro.

 

Co do operatora to poza Orange właściwie nie ma sensowej alterantywy patrząc na całość tego co oferuje operator (nie tylko cena). Zieloni w ogóle brak VoLTE i VoWiFi natywnie, a tym badziej na sprzęcie z iOS. Różowi z cyrkami (właściwie pratycznie z brakiem dostępu) jeśli chodzi o VoLTE i VoWiFi i to w sporej ilości taryf (prepaid, starszy pospaid, pospaid biznes). Fioletowi to już nie ma co wspominać bo VoLTE nie istnieje, a ten cały roaming krajowy jak widać czyli zawrotne 1,5 Mbps. Orange mogłoby tylko ogarnąć te SMSy w VoWiFi i przejście 3G>LTE przy aktywnej tansmisji danych.

Highlighted

Pracuję w Orange
  • 2061
  • 5538
  • 110

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

@Pathfinder, jakość połączeń przez VoWiFi niemal w całości zależy od łącza stacjonarnego, więc podłącz się tylko do szybkiego netu i będziesz zadowolony :cathappy:

 

I jak tam rano? Zrobiłeś restart SE? W Ustawienia > Telefon pojawiła się opcja Rozmowy przez WiFi?

 

Co do daty udostępnienia VoWiFi dla 5s to w tym przypadku raczej nie będziemy mogli ogłosić planowanej daty z góry, za to na pewno napiszemy tutaj, gdy już się pojawi.

 

Aaaa, a jeśli chodzi o brak możliwości ręcznego przestawiania trybu sieci 2G/3G/LTE to mnie też to boli, bo czasami się przydawało, ale to blokada w iOS, która pojawia się wraz z udostępnieniem VoLTE i z tego, co wiem, mimo próśb nikomu na świecie nie udało się przekonać Apple do odblokowania tej opcji.

 

 

Highlighted
ld1

Poziom 5, Obserwator
  • 2
  • 0
  • 0

VoLTE i WiFi Calling na iPhonie

Cześć wszystkim, u mnie ten sam problem, co u @dexter4 oraz @marjan. Iphone 6s ios 10.3.2, ustawienia operatora 28.4. Jeśli chodzi o VoLTE, to po wejściu w Ustawienia>Sieć komórkowa>Opcje danych kom.>Włącz LTE obok opcji "Głosowy i danych" jest kręcące się kółko i nie da się zaznaczyć tej opcji. Natomiast w przypadku VoWi-Fi po wejściu w Ustawienia>Telefon>Rozmowy przez Wi-Fi zaznaczenie suwaka na zielono i zatwierdzenie wyboru powoduje wyświetlenie loga Orange i informacji "Wprowadzone dane są poprawne, nic nie trzeba zmieniać". Na infolinię dzwoniłem kilkakrotnie, próbowano mi restartować usługi, rekomendowano wymianę karty sim (co zrobiłem) i dalej NIC. Co ciekawe, zakupiłem dla sprawdzenia inny starter Orange, poprosiłem na infolinii o włączenie VoLTE oraz VoWIFI i obie usługi po godzinie działały. Po włożeniu z powrotem mojej karty pre-paid Orange znowu objawy jak wyżej.

 

Co jeszcze mogę zrobić, skoro na infolinii konsultanci twierdzą, że usługi są uruchomione prawidłowo i za każdym razem próbują je restartować, co ma zająć do 24h, a nic nie daje. Zadzwonię ponownie, to znowu będzie to samo. A wygląda to jak poniżej.

 

VoWIFI oraz VoLTEVoWIFI oraz VoLTE