Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Konkretne wymagania dla ViLTE

ROZWIĄZANE

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 124
  • 1

Konkretne wymagania dla ViLTE

Pojawiła się informacja na stronie https://biuroprasowe.orange.pl/blog/uruchomilismy-polaczenia-wideo-vilte/ że "ViLTE działa niezależnie od sieci Internet, nie musimy mieć nawet włączonej transmisji danych, a więc nie zmniejsza pakietu danych internetowych."

Niestety, dziś doradca stwierdził, że ma być włączona transmisja danych.

Jest więc pierwsza rozbieżność podawania informacji.

 

Jest też lista telefonów z oferty Orange, które wspierają VoLTE i ViLTE, na której są oba moje telefony.

W obu telefonach mam umieszczone karty SIM z pre-paid i w ustawieniach włączony tryb pracy LTE/3G/2G i zaznaczone "Połączenia VoLTE dla SIM". W ustawieniach stanu karty SIM jest

Typ głosowej sieci komórkowej
LTE
Typ sieci danych komórkowych
LTE

Oba telefony leżą obok siebie. Mimo to, nie dochodzi do połączenia wideo i wyświetlany jest komunikat "Nie można zrealizować połączeń wideo z tym numerem telefonu".

 

Zadaję więc pytanie.

 

Jakie dodatkowe, konkretne warunki muszą być spełnione, abym mógł uzyskać połączenie ViLTE między telefonami?

 

Z góry dziękuję wszystkim za rzeczową dyskusję.

 

____________

* W temacie doprecyzowałem kategorię - Wiktor

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 124
  • 1

Konkretne wymagania dla ViLTE

Zakończyłem testy i znam odpowiedź, która mi wystarczy.

Jeśli telefon nie wyświetli na pasku górnym ikony Vo))LTE

 Ikona Vo))LTE.png

to nie dojdzie do zestawienia połączenia w tym trybie i nie ma co liczyć na ViLTE (wideo przez LTE).

 

W różnych kombinacjach testowałem 4 telefony

  • Samsung Galaxy Note10 Lite (CSC: PLS), 
  • Samsung Galaxy XCover 4s (CSC: PLS, Android 11),
  • Samsung Galaxy XCover 4s (CSC: PLS, Android 11),
  • Samsung Galaxy XCover 4s (CSC: XEO, Android 10),

i 5 kart SIM o różnych numerach.

  • SIM Orange (1)
  • SIM Orange (2)
  • SIM Play (1)
  • SIM Play (1)
  • SIM Plus

Jedynie karty SIM Play zestawiały prawidłowo połączenie wideo przez LTE w dowolnej konfiguracji z telefonami zgodnymi z oficjalnym zestawieniem wpieranych tu modeli.

 

Dwa warianty połączeń uzyskały wideo po 3G, ale nie o tym mowa w tym wątku.

 

Uważam, że oferta Orange, informacja o usłudze i realizacja połączeń nie jest warta zainteresowania z powodu braku wsparcia i realizacji zamierzonego celu.

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

10 ODPOW. 10

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14470
  • 59453
  • 722

Konkretne wymagania dla ViLTE

@WaszUżytkownikNie jest potrzebna transmisja danych. Konsultant sie myli.

W pierwszym linku pod wideo z Orange Experta są wyliczone uwarunkowania dodatkowe: aktywne VoLTE https://www.orange.pl/omnibook/volte-voice-over-lte#

 

"Dodam jeszcze, że są sytuacje, gdy ViLTE nie będzie działać. Jeśli w telefonie nie działa VoLTE, nie będzie działać również ViLTE. Na naszej stronie znajdziecie usługi wykluczające VoLTE. Nie zadzwonimy też z opcją wideo na numery alarmowe, specjalne, jak infolinie oraz na numery stacjonarne. Połączenia przychodzące ViLTE nie działają na urządzeniach w ramach usługi Ekstra karta eSIM. Nie można także wykonać połączenia wideo za granicę. Tutaj z pomocą przychodzi nam ViWiFi."

 
Zobacz czy masz aktywne VoLTE w Ustawieniach telefonu =>Połączenia =>Sieci komórkowe

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 124
  • 1

Konkretne wymagania dla ViLTE

Jestem po długiej sesji pomocy ze strony Specjalisty, pana Karola z numeru 510100100.

Nie obeszło się bez zresetowania usługi VoLTE po stronie Orange.

Dodałem także APN dla IMS w telefonie, z którym próbowałem nawiązać rozmowę wideo, ale to też nie pomogło.

Ostatecznie zostało utworzone zgłoszenie techniczne. Jak dowiem się więcej, to tu napiszę, ku wiedzy wszystkich.

 

p.s.

@Wiktor 

"W temacie doprecyzowałem kategorię - Wiktor" - W tej sprawie należałoby stworzyć odrębny TAG dla ViLTE, ponieważ z VoLTE nie mam najmniejszego problemu i jak widać z tego postu, VoLTE nie jest powodem problemów z ViLTE.


Zespół Nasz Orange
  • 2994
  • 12714
  • 151

Konkretne wymagania dla ViLTE


@WaszUżytkownik napisał:

"* W temacie doprecyzowałem kategorię - Wiktor" - W tej sprawie należałoby stworzyć odrębny TAG dla ViLTE, ponieważ z VoLTE nie mam najmniejszego problemu i jak widać z tego postu, VoLTE nie jest powodem problemów z ViLTE.


Słuszna uwaga. 👍
W tej sprawie odezwę się do Ciebie w Prywatnej Wiadomości. 🙂


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32809
  • 39046
  • 1391

Konkretne wymagania dla ViLTE

Na blogu prasowym jest skrót myślowy. Do ViLTE nie musi być używany standardowy punkt dostępu do internetu. Jednak w niektórych modelach włączenie bądź wyłączenie transferu lub przesyłu danych jednocześnie poza "zwykłym" internetem działa na inne podobne usługi jak mms, lokalizacja po sieci komórkowej, volte itp.

Polecam też lekturę omnibooka https://www.orange.pl/omnibook/volte-voice-over-lte

Poziom 34, Ekspert Galaktyczny
  • 2732
  • 11284
  • 110

Konkretne wymagania dla ViLTE

Cześć @WaszUżytkownik 

Przesyłam Ci linka do filmiku Orange na temat 💡 ORANGE EKSPERT - 👉 ViLTE w Orange 📱🎥  https://www.youtube.com/watch?v=ycWV0b5l-sY

W filmiku od minuty 02:51 masz jakie warunki trzeba spełnić aby ViLTE działało?

Pozdrawiam 🙂


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 124
  • 1

Konkretne wymagania dla ViLTE

2023-08-21, 09:45

Z nudnego oczekiwania na deklarowaną odpowiedź serwisu do 48 godzin (serwis pracuje w pilnych przypadkach także w niedzielę, więc moje zgłoszenie nie zostało uznane jako pilne), wstawiam link, który informuje o sprawdzonym w praktyce (nie w teorii) działaniu urządzeń z obsługą viLTE.

https://wificalling-volte.pl/vilte

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 124
  • 1

Konkretne wymagania dla ViLTE

******************

@Pablo5 

******************

Nie przeczytałeś mojego pierwszego postu tylko jego tytuł, stąd zapewne zupełnie nieprzydatna porada do bezwartościowego poradnika. Skoryguj treść swojego wpisu, bo wprowadza w błąd.

 

 

 

******************

Dla wszystkich.

******************

 

Wczoraj umieściłem SIM z Play taryfy "Rok ważności konta" do Galaxy S9 i połączenie wideo rozpoczęło wołanie numeru w Orange taryfy "Free" z widoczną ikoną VoLTE w pasku na górze ekranu. Domyślam się, że mogę uzyskać połączenie ViLTE. Nie mam na tej karcie wiele środków, więc oddzwoniłem z numeru Orange Free w Galaxy Note10 Lite do numeru w Play i otrzymałem klasyczny już komunikat "Nie można zrealizować połączeń wideo z tym numerem telefonu".

 

Pracownik działu obsługi technicznej obiecał umieścić w tym wątku odpowiedź, gdy będzie to możliwe po rozpoznaniu skali problemów.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 124
  • 1

Konkretne wymagania dla ViLTE

Nie tracąc czasu, bo nie spodziewam się odpowiedzi Orange wcześniej niż za kilka lat, wykonałem testy w sieci Play.

 

W sieci Play wszystko działa bez jakiejkolwiek ingerencji użytkownika!

 

Mając do dyspozycji dwie karty SIM z Play mogę bez problemu połączyć się między nimi przy pomocy VoLTE i ViLTE, gdy umieszczone są moich telefonach z listy Play.

Użyłem Samsung Galaxy Note10 Lite i Samsung Galaxy Xcover 4s.

Oto zrzut ekranu z Note10 Lite.

 

Screenshot_20231005-110423_Call.png

 

p.s.

Coś złego dzieje się w Orange, bo nawet zalogowanie dzisiaj do tego forum wymagało ode mnie wysłanie przypomnienia hasła,

 

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 48
  • 124
  • 1

Konkretne wymagania dla ViLTE

Dziś ponownie zgłosiłem problem do działu technicznego, gdyż na poprzednie zgłoszenie nie otrzymałem wyjaśnienia na email, a zgłoszenie zostało zamknięte. Dzisiaj na czacie uzyskałem tamtą odpowiedź na moje zgłoszenie. 

Mam wrażenie, że przed długi, długi czas niżej zacytowana w całości odpowiedź będzie dla Orange potwierdzoną metką niskiej kompetencji osób udzielających odpowiedzi w sprawie usług. Wobec tego, co napisałem w moim poprzednim poście o obsłudze ViLTE w sieci PLAY jasnym jest dla mnie, że odpowiedzi na poziomie konkretów NIGDY nie otrzymam od Orange Polska.

 

Witamy. Zebraliśmy logi z testów wskazujące, że pol. Video odrzucaja telefony z powodu zbyt starych softów. Należy pobrać aktualizacje softów do najnowszych wersji. Przykładowo dla Samsunga Galaxy Note 10 Lite posiadają Pańtwo soft SM-N770F-TK5 grudnia 2020! a najnowsza wersja to SM-N770F-WE1 która jest z 20.06.2023. Softy nalezy pobierac z oficjalnie udostępnionych aktualizacji poprzez sprawdzenie tego przy pomocy softu telefonu a nie poprzez wgrywanie poprzez "kabelek" ponieważ ta drug opcja powoduje, ze nie ma gwarancji że dany soft jaki sobie Państwo wgrają będzie udostępnionę VoLTE dla Orange. Pozdrawiamy, Orange