Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 30, Ekspert

Prefiks z plusem czy zerem?

Proponuję w aplikacji MO zmienić przed prefiksem zero na plus.

+48.jpg

04-01-2018 w Pomysły

  • 1

    Otwarty

  • 2

    Zamknięty

Komentarze
Poziom 36, Guru *

a co to zmienia @burebusek

05-01-2018

Poziom 40, Guru *****

A to jest przy stacjonarnym czy komórce?

05-01-2018

Poziom 36, Guru *

IMHO to jest po prostu informacja, na jakim numerze jest się zalogowanym w mobilnej appce Mój Orange.

05-01-2018

Poziom 30, Ekspert

@Piotrekk85, upewniałem się dzisiaj. To jest numer komórki (współdzielona-dawny Smart Plan LTE)) poza pakietem Orange Love, który tam widać pod linią stacjonarną (zaznaczoną usługą).

05-01-2018

Poziom 40, Guru *****

To jest zatem bardzo do poprawy, i nie jako pomysł, ale poważny bug. Prefiks 0 nie powinien być. Albo + albo 00 (dwa zera).

 

edit: naszło mnie, że to nie wynik błędnego działa Mój Orange, ale "na zapleczu" masz źle wpisane.

05-01-2018

Poziom 30, Ekspert

@Piotrekk85, na zapleczu jest wszystko ok, więc jeżeli to bug, moderatorzy wiedzą, co zrobić. W każdym bądź razie razi.

05-01-2018

Poziom 40, Guru *****

To są jakieś stare śmieci, krążące po systemach Orange. Jeśli numer masz wpisany poprawnie, to na komórce zwykle nie ma żadnego prefiksu. Podejrzewam, że te pole (które jest wyświetlane w tym miejscu) służyło kiedyś by ukrywać numery klientów na życzenie (nie wiem czy każdy wie że kiedyś można było mieć X lub gwiazdki np. na fakturze zamiast całego numeru  np. 510XXX345). Z tej usługi zrezygnowano i podejrzewam w odpowiednie pole masz wpisany numer z takim prefiksem.

 

IMG_20180105_094500.jpg

05-01-2018

Poziom 36, Guru *

@burebusek sprawdziłbym jak masz zapisany swój numer w telefonie, w kontaktach... czy przypadkiem nie masz go tam z zerem?

05-01-2018

Zespół Nasz Orange

@burebusek opisuje sytuację na koncie usługi stacjonarnej. Sam przed chwilą w apce wszedłem na swoje konto usługi stacjonarnej i również mam w tym miejscu nr z początkiem 048 (oddzielony od pozostałej części spacją)... Oczywiście jest on tam podany jako nr kontaktowy - tak na to wskazywałaby logika ;-). Widać go również w takim formacie w sekcji 'Adresy'. Sprawdzisz to u siebie @Misiek62?

 

Hm... W sumie apka mogłaby informować już na tym ekranie, że to nr kontaktowy. Format tego nru (kontaktowego) jest - co tu dużo mów... pisać ;-) - dość niefortunny, ale w żaden sposób nie wpływa na funkcjonalność apki. Jeśli komuś jednak taki zapis by przeszkadzał, powinien zagłosować na ten pomysł Emotikon: Bardzo szczęśliwy.

Ja zagłosuję na TAK, choć on mi nie przeszkadza. Zrobię to, bo jest on po prostu nielogiczny.

05-01-2018

Poziom 36, Guru *

u mnie jest bez zera, bo tak mam zapisane w kontaktach i swój numer i ten drugi, którego używa żona Emotikon: Szczęśliwy  zaraz zrobię zrzuty, zamażę co trzeba, więc muszę przenieść prze apkę w kompie i wstawię.

 

dwa zrzuty - zwróćcie uwagę, że różnią się opisem - Orange Komórkowy - 1, Orange Love Telefon Komórkowy - 2... więc dotyczy dwóch numerów.

Screenshot_20180105-112653.pngScreenshot_20180105-112512.png

 

 

05-01-2018

Zespół Nasz Orange

Ekran - miejsce o którym mowa w tym pomyśle - raczej nie zaciąga nru z 'Kontaktów' (na komórce), tylko z systemów Orange. Może u Ciebie jest właśnie tak - że "zaciąga" nr kontaktowy w poprawnym formacie?

Tak to wygląda u mnie:

widok nru kontatkowego na koncie stacjonarnym j.jpgekran 'Twoje konto' [usługa stacjonarna]

05-01-2018

Poziom 36, Guru *

@Wiktor  moja opinia, że zaciąga z kontaktów bierze się z tego, że w u mnie pojawiają się fotki przypisane do moich numerów, właśnie w kontaktach... czyli foto mojej szanownej małżonki, dla jednego numeru i foto moje, dla drugiego Emotikon: Mrugający a co mam, to przypisałem.

05-01-2018

Zespół Nasz Orange

Misiek62 napisał:

moja opinia, że zaciąga z kontaktów bierze się z tego, że w u mnie pojawiają się fotki przypisane do moich numerów, właśnie w kontaktach... czyli foto mojej szanownej małżonki, dla jednego numeru i foto moje, dla drugiego Emotikon: Mrugający a co mam, to przypisałem.

 


Tak, rozumiem @Misiek62 - u mnie jest podobnie. A zerknąłbyś na konto usługi stacjonarnej? Mrugający robot

05-01-2018

Poziom 36, Guru *

Mówisz, masz @Wiktor zalogowałem się w MO na usługę stacjonarną - tel VoIP... i tu na stronce Twoje konto niespodzianka... pojawiam się ja (foto), pod nim numer komórki, i opisem właściwym dla stacjonarnego - VoIP, czyli Pl@n międzynarodowy... to można uznać za buga No to przełączam się na pozostałe... w Neostradzie podobnie, oczywiście z podpisem Neo do 80Mb/s, na TV Orange - tu mam bez podpisu jaka to usługa, czyli że to TV, a wyżej foto i numer komórki,  jest jeszcze "darmowe Orange WiFi... tak samo jak przy TV ... 

 

 

 

 

05-01-2018

Poziom 30, Ekspert

@Misiek62@Wiktor i @Piotrekk85, dochodzimy do sedna problemu, który został przed chwilą zgłoszony jako błąd. Pamiętam, że wszędzie, gdzie można wpisać prefiks, wstawiam zawsze z plusem. Gdzie jest za długi i ma być tylko 9 cyfr, to tak zaprogramowany formularz po prostu się "pluje". Przetestowałem to na moich zgodach, usuwając zero, oraz w drugim podejściu wstawiając plus zamiast zera. Tak więc to nie moja wina "na zapleczu", a fiks w systemie, stąd został przeniesiony na aplikację w miejscu, które jest jako numer kontaktowy na usłudze stacjonarnej. Poza tym, @Piotrekk85 spójrz na swoje cztery pozycje, a ja mam trzy. Masz też 4.1?

zakreślone w zgodach.jpg

05-01-2018

Poziom 40, Guru *****

Jeśli to numer stacjonarny, to ja wiem z czego jest zaciągany - i tu chyba bez dużych zmian się nie obejdzie. Ale wtedy głos na pomysł jak najbardziej "za".

05-01-2018

Poziom 30, Ekspert

@Piotrekk85, ponieważ konto zakładałem na stacjonarny i zgody tam podawałem, to jak sam widzisz, problem nie u mnie. Zresztą, przez przycisk Zgłoś błąd też zrzut pokazałem.

05-01-2018

Poziom 40, Guru *****

Błąd jest stary, pole z "systemów Orange" z którego jest pobierane jest pewnie z czasów wybierania zera przed kierunkowym. Może by większej modernizacji ktoś usunie ten zbędny początek.

05-01-2018

Poziom 30, Ekspert

@Piotrekk85, to w takim razie loty w kosmos też trzeba będzie zawiesić i nie porywać się z motyką na księżyc, skoro gdzieniegdzie "era kamienia łupanego" daje znać o sobie. Ładne kwiatki wychodzą z zaszłościEmotikon: Zaskoczony

05-01-2018

Zespół Nasz Orange

Podsumujmy zatem: u wszystkich nr kontaktowy na koncie usługi stacjonarnej prezentuje się w tym formacie. Tak to działa... Twórcy apki zapewne zdążyli już to zauważyć, ale - ponieważ chodzi o nr kontaktowy służący wyłącznie do odczytu i być może mają na to wpływ także inne czynniki (o czym wyżej napomknął @Piotrekk85) - pozostawili to tak jak jest. W praktyce nie wyrządza to nikomu szkody, ale - jak widać - razi swą... Yyy... Biedotą Bardzo szczęśliwy mężczyznaMrugający mężczyzna.

05-01-2018

Poziom 30, Ekspert

Zgadza się @WiktorEmotikon: Szczęśliwy Czyli kolejna rzecz...niech tak zostanie. To się nazywa realistyczne podejścieEmotikon: Szczęśliwy Jak nie zapomnę, to wrzucę kolejny, ale już błąd. Wszystko wychodzi teraz "w praniu"Emotikon: Mrugający przy okazji pomocy userom.

05-01-2018

Pracuję w Orange

Status zmieniony na: Zamknięty

Po rozmowie z zespołem aplikacji mogę tylko potwierdzić powyższe informacje i dodać, że ze względu na niewielkie znaczenie tego błędu - nie ma w planach jego poprawienia.

lutego 2018