Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
  • Nasz Orange
  • /
  • Pomysły
  • /
  • Powiadomienie abonentów Orange za pomocą SMS lub e-mail o gotowości do świadczenia usług FTTH
Nie dotyczy

Powiadomienie abonentów Orange za pomocą SMS lub e-mail o gotowości do świadczenia usług FTTH

Może dobrym pomysłem jest powiadomienie czynnych abonentów Orange o gotowości do świadczenia usług za pomocą FTTH. Można to zrobić za pomocą SMS albo np. e-mail. Wielu abonentów sieci komórkowej Orange ma usługę dostępu do Internetu od innych operatorów lub jeszcze nie znajdują się w zasięgu sieci FTTH Orange. Ale przecież to się dynamicznie zmienia. Może warto poinformować swoich abonentów o tym fakcie, ze znaleźli się w zasięgu sieci FTTH? Ja bym sobie tego życzył, zwłaszcza, że Orange tak czy inaczej wysyła mi SMS-y (np. z promocjami lub ofertami sprzętu). Adresy są w bazie Operatora, numery telefonów również, adresy e-mail niemal na pewno... Coś stoi na przeszkodzie, żebym nie musiał sam zaglądać na stronę Orange i co 2 dni klikać sprawdzając czy już mam w pobliżu światłowód ?

29-05-2021 w Pomysły

  • 1

    Otwarty

  • 2

    Realizowany

  • 3

    Zrealizowany

Komentarze
Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny

@Anonim  Ciekawy pomysł, jestem za 👍

29-05-2021

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny

@Anonim również pomysł popieram 👍

29-05-2021

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

@Anonim Zdecydowanie popieram. Powiadamianie można z pewnością zautomatyzować.

30-05-2021

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

Zbędny, istniejący klienci dostają dziennie po 5 telefonów od telemarketerów, że mogą się przełączyć.

30-05-2021

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

@Arti_Kn_Pl Hmm, zaskakujące stwierdzenie. Osobiście, aby otrzymać FTTH skorzystałem z informacji w sieci. Absolutnie żaden telemarketer/konsultant do mnie nie dzwonił z ofertą FTTH mimo, że już od długiego czasu byłem abonentem Orange w kontekście telefonii komórkowej.

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Pomysł dobry, ale nie realny pod kątem prawnym. Weszło RODO, wysyłanie informacji handlowych bez zgody nie jest możliwe.

30-05-2021

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

@Piotrekk85 Ustawa RODO działa od maja 2018 roku. Jeżeli informowanie abonenta o dostępności w jego miejscu zamieszkania konkretnej usługi jest informacją handlową, to informacja/oferta dotycząca kolejnego urządzenia, skierowana do mnie przez telemarketera/konsultanta Orange niespełna dwa miesiące temu również nią jest. A jednak takową otrzymałem...

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Widocznie wyraziłeś zgodę na otrzymywanie ofert od Orange bezpośrednio lub od innych brokerów danych.

30-05-2021

Nie dotyczy

Ja również otrzymuję za pomocą SMS informacje od Orange na temat usług i promocji. Dodatkowo przecież w ten sposób wielu abonentów innych sieci jest informowanych o tym, że została wystawiona im faktura za usługi. Usługa informująca, że znalazłeś się w zasiągu sieci optycznej (FTTH) nie jest żadną ofertą w myśl przepisów handlowych, tylko poinformowaniem o możliwości zmiany technologii świadczenia usług. Abonent decyduje co z tym zrobi. Ja bym chciał dostać od Orange tylko jeden taki SMS. Wystarczy. Dalej będę wiedział co z nim zrobić... 🙂

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Jeśli masz zgodę na marketing od Orange, to zwykle Orange wysyła telemarketerów i co widać po wpisach na tym i innych forach - większość ludzi narzeka, że kontaktu jest za dużo. Nie widzę sensu tego pomysłu. 

30-05-2021

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny

Awykonalne organizacyjnie. Jak powiązać abonentów z rejonem adresowym?? Normalnie nie idzie się niczego dowiedzieć oo inwestycjach, a co dopiero wychodząc naprzeciw popytowi?

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Jeśli ktoś udział zgodę Orange na marketing, to takie kontakty są. Nie wiem co nowego miałby wnieść ten pomysł.

30-05-2021

Nie dotyczy

@Piotrekk85 Rozumiem, ze masz już światłowód w domu? Dla tego nie widzisz sensu? Pomyśl o tych, którzy bardzo by go chcieli mieć.... 😉

Jeden SMS to żaden wydatek... mało z tego, jeśli faktycznie jest to problem natury prawnej to... oczekuje takiej informacji w aplikacji na smartfona Mój Orange. Aplikację instaluję świadomie i ma mi służyć do kontaktu z Operatorem, zatem jeśli znajdę się w zasięgu sieci FTTH, to chcę o tym wiedzieć.... 🙂

 

Co do SMS też bym nie rezygnował z tego pomysłu: Orange zawsze może powiadomić swoich abonentów o tej możliwości. Jak ktoś wyrazi zgodę to informację otrzyma. Wolę 100 razy takie rozwiązanie, niż telefon od konsultanta, który pojęcia nie ma czego akurat potrzebuję i rozmowa zawsze kończy się na niczym. W moim przypadku to akurat ja chciałem zobaczyć jak jest w Orange dla tego tu jestem. Wcześniej żaden dzwoniący do mnie konsultant nie był w stanie przekonać mnie do przesiadki na usługi Orange.

30-05-2021

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

U mnie Orange spóźniło się z informacją, że są możliwości techniczne podłączenia światłowodu o jakiś miesiąc albo i trochę dłużej... Infrastruktura budowana w ramach POPC3 przez innego operatora i zanim Orange się odezwało z info. że mogę się przesiąść z miedzi na światło, to już podpisałem umowę z tą firmą na której rzecz sieć była budowana. Mimo to popieram pomysł. 

30-05-2021

Nie dotyczy

@agat13  Rozumiem, że serwery w Orange padły czy co? bo nie rozumiem...

Kwestia dopisania kawałka kodu, który zrealizuje takie powiazanie. W systemach abonent musi mieć adres zamieszkania. Coś się zmieniło w tym zakresie ?

Ja umowę podpisywałem raptem kilka miesięcy temu i... adres podawałem. Orange nie na takie pomysły kupę forsy wydaje, a to moim zdaniem rozwojowa rzecz, bo i o pakietach (czy ich zmianach) w TV można informować oraz wielu innych jeszcze rzeczach. Za chwilę może się okazać, ze będzie zmiana w przepustowości sieci i będzie przesiadka z 1Gb na 10 Gb. Nie chciałbyś o tym wiedzieć przed podpisaniem innej umowy ?

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Jeden sms może skutkować paro milionową karą.

30-05-2021

Nie dotyczy

@Piotrekk85 heheheh no tak... Ale od czego Orange ma prawników. Niech ktoś przeanalizuje to najpierw, a potem piszmy, że się nie da.

Skoro dostaję SMSy  w temacie promocji to uważam, że otrzymanie SMS z informacją o tym, że mogę mieć lepszą usługę niż mam obecnie (lub ją uruchomić) jednocześnie będąc już w klientem Orange na pewno takiego skutku nie odniesie. Natomiast może odnieść nieco inny: Orango może w ciągu dość krótkiego czasu odnotować paromilionowy zysk. 🙂 W końcu przecież po to buduje się infrastrukturę, żeby za jej pomocą świadczyć usługi i zarabiać pieniądze... Nie sztuka jest wydawać je na budowę i czekać aż ktoś przyjdzie i powie, że chce. Trzeba do niego wyjść z informacją, że ma taką możliwość. Napiszę po raz kolejny: ja bym chciał mieć taką wiedzę. Jeden krótki sms: " Od dnia dzisiejszego jesteś w zasięgu sieci FTTH Orange. Zapraszamy do kontaktu z naszym przedstawicielem" Tyle mi trzeba... 🙂

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Jeśli obecnie dostajesz smsy reklamowe od Orange, to otrzymasz info kiedy się światłowód pojawi. Nie wiem w czym problem.

30-05-2021

Nie dotyczy

@Piotrekk85 na razie dostaję tylko o tym, że jakiś smartfon jest na promocji, albo obniżono jego cenę. Czasami dostaję info, ze mam więcej GB do wykorzystania w danym miesiącu. O tym, że jestem w zasięgu Neostrady lub DSL nie dostałem... a jestem. Wiec jak to się ma do Twojej teorii ? 😉

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Nie wiem co masz na myśli pod nazwą "Neostrady" czy "DSL" - Orange stosuje różne określenia. Jeśli jesteś tylko w zasięgu sieci miedzianej, to smsów nie otrzymujesz, bo najprawdopodobniej Orange przestała się w Twojej okolicy sprzedaż takich usług. W niektórych regionach kraju Orange powoli zaprzestaje sprzedaży takich usług.

30-05-2021

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny

@Anonim jestem zdania, że trzeba samemu dbać o swoje interesy, a nie liczyć na kogoś...więcej będzie protestów o spam niż wykorzystujących te info. To MOJE zdanie. Ty możesz myśleć inaczej...i dlatego założyłeś pomysł. 

30-05-2021

Nie dotyczy

POPC z definicji jest projektem, który umożliwia podłączanie klientów za pomocą sieci innego operatora (pod warunkiem, że ma się z nim umowę). Czyli jak rozumiem nie trzeba już kupić tego operatora, żeby świadczyć po jego strukturze sieci, swoje usługi. Genialnie. Jedna umowa i mamy kilka gmin włączonych w danym obszarze, do sieci. Teraz pytanie: jak powiadomić (byle szybko!) o tym fakcie potencjalnych użytkowników. Macie lepszy pomysł od mojego? Czekam na propozycje... i liczę na dalszą dyskusję. Ja się łatwo nie poddaję !  🙂

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Zakładasz, że Orange jak buduje światłowody z POPC, to chce zarabiać na detalu. Nie zawsze i nie wszędzie. Orange też zarabia na hurcie (udostępnianiu sieci innym firmom). Wbrew pozorom dużo zarabia bo nie musi utrzymywać obsługi wtedy, a marże na terenach regulowanych są też kontrolowane przez UKE. Użytkownik końcowy się zawsze dowie. Czy to ze skrzynek na listy (tradycyjne czy elektroniczne), czy wtedy gdzie widzi z okna nową instalację.

30-05-2021

Nie dotyczy

@Piotrekk85 No dobra to teraz odwrotnie... Sieć budowana przez innego (np. małego) operatora z POPC. Gotowa do świadczenia usług. Nagle Orange podpisuje z tą firmą umowę na dostęp do infrastruktury. Na słupach, w skrzynkach, etc... wszędzie logo tej małej firmy... Skąd mam wiedzieć, że mogę również usługę wziąć od Oranżady ? Mikołaj chodzi tylko raz w roku i tego mi nie powie. No chyba, że sąsiad gdzieś wyniucha i powie... ale pytanie czy ja juz w tym czasie nie będę miał umowy z tym małym operatorem... Jak dla mnie to Orange powinien wdrożyć ten mój pomysł przynajmniej częściowo: powiadomieniem w aplikacji + e-mail. Co najmniej. Ja na ich miejscu na bank chciałbym wysyłać do swoich potencjalnych klientów jeszcze SMS. Jak pisałem dla mnie wystarczyłby tylko jeden... dalej już bym sobie sam poradził... 🙂

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Jeśli nie masz na furtce kartki "uwaga zły pies" i na bramie masz skrzynkę na listę, to lokalni przedstawiciele handlowi zwykle powinni spamować Cię ulotkami. Jak tego nie robią, to widocznie w rejonie są inne cele.

30-05-2021

Nie dotyczy

Ok @Piotrekk85 ale odbiegamy od tematu...

Mnie dalej interesuje czy to się da zrobić czy nie. Zakładam, że pracownicy Orange zaglądają tutaj i weryfikują te nasze pomysły?

Dajmy się wypowiedzieć komuś kompetentnemu w tym zakresie. Oczywiście nie umniejszam roli wszystkich osób biorących udział w dyskusji bo to miłe, ze ledwo się tutaj "zaokrętowałem" i sypię pomysłami z rękawa, a Wy macie cierpliwość do tego co wypisuję... to jednak nie wiem czy rzeczywiście ktokolwiek zweryfikuje praktycznie możliwość wdrożenia takiej funkcjonalności w systemach Orange. Jak to przebiega w realu? Kto decyduje o tym czy te pomysły mają jakikolwiek sens ?

 

 

30-05-2021

Poziom 45, Pionier Misji

Pomysł zostanie niebawem zamknięty jako zrealizowany. Takie kampanie są prowadzone. Naprawdę ciężko z tego wątku domyśleć się o co kaman. Ja osobiście nadal nie rozumiem.

30-05-2021

Nie dotyczy

Mi w salonie powiedzieli ze jak będzie dostępny światłowód na moim adresie to poinformują o tym.

03-07-2021

Nie dotyczy

@Anonim A powiedzieli Ci jak to zrobią ?

Tak z ciekawości pytam... 🙂

13-07-2021

Nie dotyczy

Wsumie to nie. Pewnie zadzwonią

19-07-2021

Nie dotyczy

No więc właśnie.... pytanie czy będąc akurat w pracy dasz radę z nimi o tym rozmawiać...?

Ja bym wolał otrzymać krótki sms: " od dnia dzisiejszego świadczymy nową usługę XXXXXXX w miejscu Twojego zamieszkania/świadczenia dotychczasowej usługi. Rozważ proszę czy nie potrzebujesz tej usługi i skontaktuj się z nami tu: YYYYYYYYYYYYYYYY lub tu ZZZZZZZZZZZZZZ. Możesz też wysłać krótki sms na numer: 1234567890, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ustalonym terminie. Twój Orange." Rónolegle chciałbym jeszcze otrzymać e-mail, jeśli jestem zarejestrowany w Orange razem z adresem e-mail, a jestem bo tak otrzymuję faktury... 🙂

 

Czy nie lepsze rozwiązanie? 😄

20-07-2021

Nie dotyczy

No i wrócę do swojego pomysłu, bo....

 

1. Od dobrego miesiąca jestem w zasięgu kabla optycznego Oranżady,

2. Od dłuższego czasu są w zasięgu moi sąsiedzi i... nie maja o tym bladego pojęcia,

3. Wkurzające to jest, że mogę, a nie wiem.... 

 

I co Państwo na ten temat teraz powiedzą ? 😉

 

P.S. Pytałem sąsiadów i są klientami Orange. Mają telefony w tej sieci. Ja też mam. 🙂

17-10-2021

Nie dotyczy

Nie dalej jak w dniu wczorajszym otrzymałem sms od Orange, ze jest jakieś nowe i bezpłatne wydarzenie online. Dotyczy to małych i średnich firm narażonych na cyberprzestępczość.

 

Ale nikt nie pisze, że jestem "narażony" na wiszący w pobliżu światłowód, który pewnie mógłby się u mnie znaleźć już ze 2 miesiące temu....

 

Halo... dziale sprzedaży w OPL !!!!!

Jesteście tam...??? !!!

A może już "targety" porobione, to nie ma sobie co głowy zawracać ? 

Zwłaszcza na wsi... bo kto by tam w takiej dziurze firmę lokował... ? 😉

 

Otóż jestem i czekam na Was. Tylko temat mam trochę zagmatwany i potrzebny mi sprzedawca z jajem, który lubi "desperackich" ale rozsądnych klientów... 🙂

 

20-10-2021

Nie dotyczy

Od 4 miesięcy jestem w zasięgu sieci optycznej Orange.

Konsultanci dzwonią ale z ofertą kolejnych numerów telefonów.

A światłowód wisi i się pasie.... a mógłby zarabiać. Tylko żaden z ludzi, nad których głowami wisi, nic o tym nie wie...

A ja wiem i... i też nic z tego. Ale to już inna historia...

 

Jednak jakiś plus tego jest:  wiem, że tworzenie tutaj pomysłów jest bez sensu. 🙂

20-01-2022