Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nowe zwroty z poleceń

ROZWIĄZANE

Poziom 40, Guru *****
  • 30393
  • 24013
  • 1303

Nowe zwroty z poleceń

Wiem, że na forum są osoby od flexa, więc chciałbym podzielić się kilkoma uwagami:

 

1) wymuszanie zwrotu na konto zniechęci wielu klientów

2) flex byl reklamowany z wieloma operatorami kart a nie bankami więc osoby nie mające konta bankowego nie mogą dokonać zwrotu

3) jeśli przyszłe zmiany będą robione ciągle pod blika, to niestety dużo nowych klientów nie będzie 🤷‍♂️

4) nie będę upubliczniał swojego nazwiska, ale to jest trochę chore, że nie umożliwiono pisowni nazwisk z literami spoza alfabetu łacińskiego

 

@Mariya_FLEX 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Ekspert AMA
  • 171
  • 388
  • 120

Nowe zwroty z poleceń

Cześć dawno mnie tu nie było, ale dobry moment widzę.

 

Słuchajcie z tymi zwrotami to nie jest tak do końca, że sobie tutaj jakieś wymyślamy nowości 😉

Acquire który współpracuje z naszym providerem płatności musi stosować się do pewnych regulacji na tym rynku - PSD2 itd.

 

I teraz okazało się, że nie mogą ze względów regulacyjnych obsługiwać zwrotów na kartę niepowiązanych z transakcją - taki zwrot środków za polecenie właśnie należy do tego rodzaju zwrotu.

Środki pochodzą od nas, więc nie jesteśmy w stanie wskazać transakcji płatniczej z karty żeby taki zwrot dokonać - stąd konieczność wprowadzenia przelewu bankowego.

 

Ale uwaga, to co się zadziało nie jest do końca takie złe - bo mamy też dużą grupę klientów którzy korzystają z BLIKa. Dla nich ogromną barierą jest podawanie danych karty - do tej pory żeby otrzymać zwrot środków Flex (niezależnie czy z polecenia, czy po prostu jakiś nadpłaconych) trzeba było podawać numer karty itd. co akurat dla nich było uciążliwe i nie chcieli tego robić również dając wyrazy swojej frustracji.

 

Ale podsumowując teraz będzie tak:

1. Wpłaciłem 50 zł blikiem, użyłem załóżmy 30 zł na opłatę Planu i zostało mi 20 zł. Klikam wypłać środki -> my tą płatność automatycznie systemowo znamy i wiemy skąd środki przyszły, więc zwracamy je już następnego dnia na to konto. Klient nie musi nic wpisywać.

2. Doładowałem środki Premium z karty. Coś mi zostało, robię zwrot. I tu jest zmiana, środki lecą najpierw na środki Flex, a potem wypłacam na konto. Ale analogicznie jak w pkt. 1 pod spodem wiemy skąd przyszły i klient nie musi nic podawać.

Zostają skrajne przypadki:

3. środki z Polecenia - trzeba wpisać numer konta

4. Doładowywałem środki Premium raz z karty raz ze srodków Flex - system troche wariuje, nie moze połączyć tej płatności z wpłatą, poprosimy o podanie numeru konta.

 

@Piotrekk85 podeślesz screena z tą notyfikacją za 14 dni?? środki wracają już następnego dnia, max do kilku dni, ale nie 14

 

Co do braku polskich znaków, znamy to, jest bug zgłoszony i poprawka ma wejść lada moment.

 

 

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

22 ODPOW. 22

Poziom 22, Pasjonat
  • 264
  • 280
  • 11

Nowe zwroty z poleceń

Aleeeee o co chodzi?

 

Zmieniły się zasady promocji "Polecaj i zarabiaj"? 🤔


Poziom 40, Guru *****
  • 30393
  • 24013
  • 1303

Nowe zwroty z poleceń

Zasady promocji się nie zmieniły. Tylko jeśli ktoś podpiął wirtualną kartę bez polskiego numeru bankowego, to obecnie nie wypłaci na kartę. Zwroty są na konto bankowe. Tego w regulaminie nie ma przecież.

Druga sprawa. Nie wiem czy ktoś weryfikuje dane, ale ja w nazwisku mam literę "ę" która nie jest przyjmowana w nowym formularzu zwrotu. Trzeba wpisać tylko znaki z alfabetu łacińskiego.

Poziom 22, Pasjonat
  • 264
  • 280
  • 11

Nowe zwroty z poleceń

Co masz na myśli pisząc "karta bez polskiego numeru bankowego"?


Poziom 40, Guru *****
  • 30393
  • 24013
  • 1303

Nowe zwroty z poleceń

Revolut, goodie, z innych firm typu fintech, zagraniczne.

Poziom 22, Pasjonat
  • 264
  • 280
  • 11

Nowe zwroty z poleceń

Tak myślałem... 🙂

 

To bardzo zabawne że Flex blokuje zwroty na takie karty bez jakiejkolwiej wzmianki w regulaminie.  


Poziom 27, Specjalista
  • 1184
  • 2017
  • 40

Nowe zwroty z poleceń

Zwrot na konto pojawił się chyba z wersją 38 aplikacji.

W imieniu też nie przyjmuje polskich znaków 🤣

 

Zapraszam do wsparcia pomysłu, może ktoś to weźmie pod uwagę

https://nasz.orange.pl/t5/Pomys%C5%82y/Umo%C5%BCliwienie-wykonywanie-zwrot%C3%B3w-na-kart%C4%99/idi-...

 


Poziom 40, Guru *****
  • 30393
  • 24013
  • 1303

Nowe zwroty z poleceń

Zgodnie z nowym opisem z powiadomienia czas realizacji to 14 dni roboczych (!). Ktoś chyba doszedł do wniosku, że polecenia bez limitu nie są opłacalne.

Ekspert AMA
  • 171
  • 388
  • 120

Nowe zwroty z poleceń

Cześć dawno mnie tu nie było, ale dobry moment widzę.

 

Słuchajcie z tymi zwrotami to nie jest tak do końca, że sobie tutaj jakieś wymyślamy nowości 😉

Acquire który współpracuje z naszym providerem płatności musi stosować się do pewnych regulacji na tym rynku - PSD2 itd.

 

I teraz okazało się, że nie mogą ze względów regulacyjnych obsługiwać zwrotów na kartę niepowiązanych z transakcją - taki zwrot środków za polecenie właśnie należy do tego rodzaju zwrotu.

Środki pochodzą od nas, więc nie jesteśmy w stanie wskazać transakcji płatniczej z karty żeby taki zwrot dokonać - stąd konieczność wprowadzenia przelewu bankowego.

 

Ale uwaga, to co się zadziało nie jest do końca takie złe - bo mamy też dużą grupę klientów którzy korzystają z BLIKa. Dla nich ogromną barierą jest podawanie danych karty - do tej pory żeby otrzymać zwrot środków Flex (niezależnie czy z polecenia, czy po prostu jakiś nadpłaconych) trzeba było podawać numer karty itd. co akurat dla nich było uciążliwe i nie chcieli tego robić również dając wyrazy swojej frustracji.

 

Ale podsumowując teraz będzie tak:

1. Wpłaciłem 50 zł blikiem, użyłem załóżmy 30 zł na opłatę Planu i zostało mi 20 zł. Klikam wypłać środki -> my tą płatność automatycznie systemowo znamy i wiemy skąd środki przyszły, więc zwracamy je już następnego dnia na to konto. Klient nie musi nic wpisywać.

2. Doładowałem środki Premium z karty. Coś mi zostało, robię zwrot. I tu jest zmiana, środki lecą najpierw na środki Flex, a potem wypłacam na konto. Ale analogicznie jak w pkt. 1 pod spodem wiemy skąd przyszły i klient nie musi nic podawać.

Zostają skrajne przypadki:

3. środki z Polecenia - trzeba wpisać numer konta

4. Doładowywałem środki Premium raz z karty raz ze srodków Flex - system troche wariuje, nie moze połączyć tej płatności z wpłatą, poprosimy o podanie numeru konta.

 

@Piotrekk85 podeślesz screena z tą notyfikacją za 14 dni?? środki wracają już następnego dnia, max do kilku dni, ale nie 14

 

Co do braku polskich znaków, znamy to, jest bug zgłoszony i poprawka ma wejść lada moment.

 

 

 

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście


Poziom 27, Specjalista
  • 1184
  • 2017
  • 40

Nowe zwroty z poleceń

@Maciej_FLEX Dziękujemy za wyczerpujące wyjaśnienie.

Skoro jest jak jest, to może system pamiętałby/podpowiadal dane konta które wpisalismy tak aby przy kolejnych zwrotach bylo ciut wygodniej. Co wy na to?