Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ktoś doładowuje na mój koszt

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 17
  • 0

Ktoś doładowuje na mój koszt

Dzień dobry, pisze bo może ktoś miał podobna sytuację i wie jak należy postąpić albo mógłby mi poradzić. Jakiś czas temu dostałem wraz z żona wiadomości z Orange, że nasz wniosek o doładowanie numeru i tutaj był poddany konkretny numer został przyjęty i ze możemy je anulować w przeciągu 15 minut, wysyłając wiadomość zwrotna na podany nr w smsesie. Oczywiście żadne z nas nie wysyłało takiego wniosku, także pomyśleliśmy, że to jakieś oszustwo. Jednak podjąłem próbę anulowania lecz w informacji zwrotnej dowiedziałam się, że są problemy z wysłaniem wiadomości. Także po 15 minutach dowiedzieliśmy się, że jakiś nr został doładowany rzekomo na mój wniosek na kwotę 75 zł natomiast mojej żony na 10 zł. Po zaistniałej sytuacji zadzwoniłem na infolinie Orange, gdzie poinformowałem o zaistniałym incydencie. Konsultant sprawdził do kogo należy numer, który został doładowany oraz zablokował możliwość doładowywania w taki sposób. Sytuacja została zgłoszona jako reklamacja, którą odrzucono ze względu na poprawne wykonanie usługi. Oczywiście odwołaliśmy się od decyzji Orange podkreślając, że to nie my wykonywaliśmy te doładowania oraz, że nie znamy tej osoby, która je dokonywała. Zdarzenie powtórzyło się jakoś ok po 2 tygodniach. Razem z żona wysłaliśmy smsa anuluj na podany w wiadomości nr. Ktoś próbował jeszcze kilka razy doładować sobie na nasz koszt telefon. Zalogowałem się na Mój Orange, gdzie zauważyłem że opcja doładowywania poprzez wniosek jest dalej możliwa. Zablokowałem ją ręcznie po czym znowu dostałem smsa informującego o próbie doładowania telefonu. Okazało się, że ktoś włamał mi się na Mój Orange i sam zgłasza swój nr do doładowania. Podjęłam próby zmiany hasła do platformy Mój Orange co okazało się nie być łatwym zadaniem, gdyż każdy link do zmiany hasła okazywał się już być nieaktywny.  W końcu udało mi się zmienić hasło i sytuacja się już nie powtórzyła.  Na koniec miesiąca rozliczeniowego dostałem fakturę do której doliczona została kwota za owe usługi . Gdzie to zgłosić? Nie mam zamiaru płacić za te usługi.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14435
  • 59276
  • 722

Ktoś doładowuje na mój koszt

@LukaszielonkaTo poważna sprawa, a więc warto zgłosić pisemnie do Orange na adres korespondencyjny w Skierniewicach załączając wszystkie dane i opis zdarzeń z dokładnym wykazem terminów doładowań. Wydaje mi się, że samo zgłaszanie na infolinię nie wystarczy.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

16 ODPOW. 16

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14435
  • 59276
  • 722

Ktoś doładowuje na mój koszt

@LukaszielonkaTo poważna sprawa, a więc warto zgłosić pisemnie do Orange na adres korespondencyjny w Skierniewicach załączając wszystkie dane i opis zdarzeń z dokładnym wykazem terminów doładowań. Wydaje mi się, że samo zgłaszanie na infolinię nie wystarczy.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6612
  • 27094
  • 217

Ktoś doładowuje na mój koszt

@Lukaszielonka 

Zareagowałeś trochę zbyt opieszale i nie do końca właściwie. Po pierwszym SMSie należało zadzwonić na infolinię (NIE wysyłać żadnych SMSów) i podnieść larum, zażądać zresetowania hasła do MO i zablokowania usługi doładowywania arbitralnych numerów przez MO. Wtedy pewnie nie byłoby problemu. A tak trzeba liczyć na przychylność operatora, co jednak jest dość dużym optymizmem biorąc pod uwagę Twoją opieszałość i niefrasobliwość.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 17
  • 0

Ktoś doładowuje na mój koszt

Rozumiem ze chciałeś żebym poczuł się winny za to ze mnie ktoś oszukał. tak? Dziękuje za dobre rady.

 

Przecież zadzwoniłem od razu po zaistniałej sytuacji i złożyłem reklamację. Konsultant Orange wyłączyl opcję doładowania. Nie wiedziałem ze samemu można włączyć/wyłączyć tę funkcje. Dopiero przy drugim ataku pokapowałem się ze ktoś mi się włamał na konto. Jaka opieszałość i niefrasobliwość????


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6612
  • 27094
  • 217

Ktoś doładowuje na mój koszt

@Lukaszielonka 

Przepraszam jeśli poczułeś się urażony. Nie miałem intencji Ciebie urażać. Odnoszę się tylko do tego co napisałeś.

IMHO po pierwszym SMSie zareagowałeś źle i to jest po prostu moja opinia, nic więcej. Żadnych Smsów sugerowanych bym nie wysyłał i na pewno nie zgodziłbym się zapłacić za nieautoryzowaną transakcję. Z Twojego posta wynika, że się zgodziłeś. Rada na dziś jest taka żeby próbować to reklamować, a na przyszłość lepiej dbać o zabezpieczenie konta.


Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 1817
  • 6394
  • 71

Ktoś doładowuje na mój koszt

@Lukaszielonka  tym co się zdarzyło powinno zająć się Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości. 

Jedyną przesłanką, że jeszcze nie powiadomiłeś policji jest obawa, że przestępstwa dokonał ktoś bliski.


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 3334
  • 8032
  • 150

Ktoś doładowuje na mój koszt

@Lukaszielonka 

Poczytaj https://cert.orange.pl/, może coś będziesz mógł zgłosić.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2127
  • 6051
  • 199

Ktoś doładowuje na mój koszt

Znasz numer który był doładowywany? Nie przypomina Ci jakiegoś znajomego, rodziny ? Zadzwoń na ten numer, ale z innego numeru. Może rozpoznasz osobę.
W jakiś sposób ktoś wszedł w posiadanie hasła do MO, a to nie takie łatwe dla laika. Przemyśl na jakich komputerach się logowałeś i czy nie zapisane (zapamiętane) zostało na nich hasło do MO. Małe śledztwo nie zaszkodzi.


Poziom 32, Pasjonat Galaktyczny
  • 2314
  • 11040
  • 92

Ktoś doładowuje na mój koszt

@Lukaszielonka Czy używałeś takiego samego hasła jak do MO w innych serwisach?


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 17
  • 0

Ktoś doładowuje na mój koszt

Trochę inne, ale podobne...+ do MO miałem jeszcze pin.