- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
Trzeba dzwonić na biuro obsługi powiadsz. A jak często?, co kilka dni?, żeby się dowiedzieć czy nie wymyślili jakiejś nowej metody okradana klientów?
21 wiek nie jest żadnym uzasadnieniem do tego żeby wszystko stawiać na głowie.
Firma taka jak Orange nigdy nie powinna wchodzić w układy z ludźmi które tak ustawiają swoje usługi.
________
* Wpis poddany edycji - Bartłomiej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
Cześć @demo
Przesyłam Ci linka do strony Orange na temat Usługi Premium https://www.orange.pl/omnibook/uslugi-premium#
W tym linku masz punkt 3 Jak zarządzać prenumeratami SMS/MMS MT? W tym punkcie jest jak sprawdzić, jak wyłączyć usługę Premium?
Także przesyłam Ci linka do Poradnika Orange Czym są SMS-y Premium i jak je zablokować? https://www.orange.pl/poradnik/siec-komorkowa/czym-sa-sms-y-premium-i-jak-je-zablokowac/
Pozdrawiam 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
No i to jest rozsądna wypowiedź.
No dzięki za radę, ale są już zablokowane. Ale co z tego, bo kto wie czy za chwilę nie wymyślą nowego sposobu na ściągnięcie kasy.
A podobno w tym kraju istnieją różne instytucje konsumenckie, dbające o ich dobro.
Nic nie dawałem, nawet nie wiem jak to się stało, a jednak się stało.
Dziwnie działa to forum, normalnie powinno być "cytuj" i moja odpowiedź. A tu moje odpowiedzi pojawiają się na końcu i nie wiadomo do jakiej wypowiedzi się odnoszą.
Tu chyba wszystko działa tak jak w przypadku ściągania kasy o klientów - na kliknięcie, albo raczej przypadkowe dotknięcie.
__________________
*Scaliłem wpisy - moderator Wojciech.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@demo zrozum że to era usług elektronicznych i doszkol się, bo niewiedza kosztuje, to coś oznaczył jako rozwiązanie to jakiś żart ☹️
W aplikacji Mój Orange łatwo się blokuje te usługi co wcześniej wymieniłem.
@Samotnick ty tak na poważnie piszesz, te usługi są jasno opisane, co blokują i prościej się nie da😎
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@demonapisał(-a)...
Dziwnie działa to forum, normalnie powinno być "cytuj" i moja odpowiedź. A tu moje odpowiedzi pojawiają się na końcu i nie wiadomo do jakiej wypowiedzi się odnoszą.
Tu chyba wszystko działa tak jak w przypadku ściągania kasy o klientów - na kliknięcie, albo raczej przypadkowe dotknięcie.
"Cytuj" jest pod cudzysłowem:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
Zamiast jednego kill switcha musiałem przeklikać w MO:
- Blokada *7xxx
- Blokada otrzymywania MMSów Specjalnych MT
- Blokada otrzymywania SMSów Specjalnych MT
- Blokada Połączeń 0700 i 0701
- Blokada Streaming
- Blokada usług elektronicznych firm zewnętrznych
- Blokada usług Premium
- Blokada wysyłania MMSów Specjalnych
- Blokada wysyłania SMSów Specjalnych
- DCB - blokada Content
- DCB - blokada Erotyka
- DCB - blokada Stref Premium
- Kontrola Rodzicielska
- Limit na usługi Premium
Mam nadzieję, że to wystarczy aby nie dać się naciągnąć na dodatkowe koszty. Najsłabsze opisy mają blokady DCB (oczywiście trzeba się doszkolić co to znaczy). Do tej pory nie wiem co blokuje „Blokada Streaming”. IMHO większość z nich powinna być standardowo włączona. Można wprowadzić mechanizm, że przy pierwszej próbie użycia zablokowanej standardowo usługi przychodzi powiadomienie, że jest blokada i co zrobić aby odblokować daną usługę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
Jeśli do tej aktywacji w tym roku, to na pewno nie jest to usługa płacenia za smsy przychodzące tzw. SMSy MT bo ich aktywacja od chyba ponad półtora roku nie jest dostępna. Może z niej korzystać osoba, która miała aktywowana ją kilka lat temu - to już bardzo rzadkie.
Jeśli to ma być usługa elektroniczna firm zewnętrznych, to smsy służą najpierw weryfikacji a potem potwierdzeniu aktywacji. Ktoś musiał przepisać na dedykowany formularz PIN z smsa. Ew. jakaś aplikacja do sczytywania treści sms mogła w tym pomóc.
Równie dobrze mogła by być to inna usługa - np. własna Orange, oficjalnych partnerów Orange, w sklepie z aplikacjami. Tam niekiedy PIN nie jest potrzebny.
Warto też pamiętać, że nie zależnie od sposoby aktywacji - przysługuje prawo do odstąpienia w ciągu 14 dni o ile nie wyrażona zgody na tzw. wcześniejsze aktywowanie usług.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@Piotrekk85 Zapewne masz rację. Ale większość nie posiada tak szczegółowej wiedzy co do sposobu działania usług premium. I dlatego powinni być przed nimi automatycznie chronieni. Te usługi które wymieniłem są do zablokowania na starterze aktywowanym dwa miesiące temu. Wszystko w kategorii „Kontrola wydatków”.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@IreneuszCDnapisał(-a)@demo zrozum że to era usług elektronicznych i doszkol się, bo niewiedza kosztuje, to coś oznaczył jako rozwiązanie to jakiś żart ☹️
W aplikacji Mój Orange łatwo się blokuje te usługi co wcześniej wymieniłem.
@Samotnick ty tak na poważnie piszesz, te usługi są jasno opisane, co blokują i prościej się nie da😎
Masz rację, szkolenie dobra sprawa, choć coraz trudniej o opanowanie tego wszystkiego gdy się ma 68 lat.
Powiem tak, mimo wieku uważam że jakoś daję sobie radę w tym świecie cyfrowym, ale jak wielu z Was uważam że ludzie którzy nie tylko że nie potrafią, ale nawet i nie chcą tego wszystkiego znać, powinni być znacznie lepiej chronieni, niż tak jak to jest teraz.
Uważam że usługi tego typu, jak już muszą niech sobie będą, ale powinny być na starcie zablokowane, a komu potrzebne to niech sobie odblokuje.
Będą dla tych co się znają na rzeczy. W końcu nie każdy na wszystkim musi się znać.
Tak jak już ktoś napisał że gdy chodzi o pieniądze, nieodpowiedzenie na sms nie może skutkować utratą kasy.
To się chyba nazywa weryfikacją pozytywną a nie negatywną. Jak coś chcę to muszę na to wyrazić jednoznaczną zgodę, a nie tak że brak odpowiedzi uznaje się za zgodę i skutkuje potrąceniem kasy.
@IreneuszCD- Tobie to chyba się wydaje że wszyscy są piękni i młodzi, a starymi ludźmi to nie warto się już przejmować i można ich łupić, bo się do niczego innego nie nadają.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@demo też nie jestem nastolatkiem, mam 60 lat, uświadomiłem sporo ludzi, o zagrożeniach w internecie i na telefonach.
Jestem Informatykiem z zawodu, pasjonatem telefonów od początku istnienia GSM, kiedy Prepaid w Era był bardzo drogi i połączenie głosowe prawie 3 zł za minutę kosztowało.
Nie doszedłem do wiedzy łatwo, jak to jest dziś, bo w internecie jest wszystko i poradników masa, nawet filmiki są, kwestia motywacji i podszkolenia się przynajmniej podstawowego.
Co do blokad usług o podwyższonych płatnościach, tego na start operator nie blokuje, bo liczy na dodatkowe zyski, trzeba to samemu zablokować, lub poprosić konsultanta, teraz połączenia z BOK Orange za darmo, więc można z tego skorzystać, jak raz ustawią ci blokady, to będzie spokój, nie musisz co tydzień czy co miesiąc dzwonić, inna sprawa że jest to forum, jest też FB i tam też pomagają, tylko trzeba zapytać. Tak poza tym starałem się pomóc, nie pitolę, co widzę klasyfikuje/szufladkuje, nie takie jak oczekujesz porady, nie jestem pracownikiem Orange, tylko użytkownikiem takim jak ty, ale co tam, możesz mnie zbluzgać, jak ci to poprawi humor.
Edit:
Co do naciągania klientów, to nie tylko starszych naciągają, mnie też przy stacjonarnym nie dawno wykiwała konsultantka, ale przeczytałem umowę i musiała nową zrobić, bo bym jej nie podpisał tej pierwszej, to już standard, jak nie czyta się tego co podpisuje, to się potem słono płaci, starsi ludzie powinni skorzystać z pomocy młodszych, bardziej obeznanych, takie czasy są i będzie tylko gorzej.