- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@demo , ja też mam 68 lat i w wielu kwestiach trzeba takiemu laikowi, jak np. ja, czy nawet dużo młodszym klientom Orange przedstawić takie rozwiązania, które wyeliminują naciąganie. Niestety, praktyka pokazuje słabość zabezpieczeń i co nam pozostaje? Na bieżąco monitorować konto, czy aplikację MO, bo na przestrzeni ostatnich kilku lat zmieniły się zapisy w zgodach. W blokadach nie jestem już tego pewien, bo jest ich multum. Chyba że skorzysta się z Flexa, gdzie, jak pisze @IreneuszCD , bez doładowania nie dasz się oskubać😊. Tak, czy siak, jest bezpłatna infolinia i czat, oraz Twój monitoring na koncie MO i w aplikacji MO co najmniej raz w cyklu, jeśli korzystasz z rabatu😊
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@IreneuszCDnapisał(-a)@demo też nie jestem nastolatkiem, mam 60 lat, uświadomiłem sporo ludzi, o zagrożeniach w internecie i na telefonach.
Jestem Informatykiem z zawodu, pasjonatem telefonów od początku istnienia GSM, kiedy Prepaid w Era był bardzo drogi i połączenie głosowe prawie 3 zł za minutę kosztowało.
Nie doszedłem do wiedzy łatwo, jak to jest dziś, bo w internecie jest wszystko i poradników masa, nawet filmiki są, kwestia motywacji i podszkolenia się przynajmniej podstawowego.
Co do blokad usług o podwyższonych płatnościach, tego na start operator nie blokuje, bo liczy na dodatkowe zyski, trzeba to samemu zablokować, lub poprosić konsultanta, teraz połączenia z BOK Orange za darmo, więc można z tego skorzystać, jak raz ustawią ci blokady, to będzie spokój, nie musisz co tydzień czy co miesiąc dzwonić, inna sprawa że jest to forum, jest też FB i tam też pomagają, tylko trzeba zapytać. Tak poza tym starałem się pomóc, nie pitolę, co widzę klasyfikuje/szufladkuje, nie takie jak oczekujesz porady, nie jestem pracownikiem Orange, tylko użytkownikiem takim jak ty, ale co tam, możesz mnie zbluzgać, jak ci to poprawi humor.
Nie chce ci nabluzgać ale twoje podejście do tematu jest dla mnie denerwujące i nieakceptowalne.
Wyłączyć co się da to nie jest idealne rozwiązanie! O ile pamiętam podobnie pomagałeś w temacie niechcianych telefonów - odrzucać wszystkie połączenia z numerów, których nie mamy już zapisanych w telefonie i będzie spokój. To jest wylewanie dziecka z kąpielą a nie rozwiązanie problemu.
Ja czasami mam potrzebę skorzystania z sms-ów na numery premium co wymaga odblokowania pewnych zgód ale chcę z tego korzystać w sposób cywilizowany i bez podstępnych działań obiektów współpracujących z Orange! Nawet taki "okropny" piracki serwis jak chomikuj robi to w sposób przejrzysty i cywilizowany, żadnych ukrytych przycisków, żadnych domyślnych zgód - wysyłasz sms z własnej inicjatywy i nie ma innej zakamuflowanej opcji.
Natomiast opisane przez kolegę @demo a także w kilku innych wątkach na przestrzeni ostatnich lat przypadki to dla mnie ewidentne wprowadzanie w błąd klienta na które Orange przyzwala!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@bluesmanniaki tak w tamtym wątku dałem swoje rozwiązanie, jak i tu, nie musi to wszystkim pasować i nawet tego nie oczekiwałem.
Co do zabezpieczeń przed usługami Premium, nie ma co oczekiwać, że będą zablokowane, trzeba to samemu zrobić, moim zdaniem jak Prenumerata jest zablokowana, to już jest w miarę bezpiecznie.
Tak na koniec, lubię krytykę, ale daj w zamian rozwiązanie problemu.
Bo inaczej to nie widzę sensu takiego posta, jak twój.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@IreneuszCDnapisał(-a)Tak na koniec, lubię krytykę, ale daj w zamian rozwiązanie problemu.
Bo inaczej to nie widzę sensu takiego posta, jak twój.
My tu rozwiążemy jakiś problem.
Trzeba pisać ile się da o tych nieuczciwych praktykach i je piętnować. Może w końcu dojdzie gdzie trzeba do osób decyzyjnych i zacznie się uczciwe traktowanie klienta.
No, takie mam marzenie. 😕
_______
* Wpis poddany edycji - Bartłomiej
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
Dwa razy pisałem w tej sprawie do URE. Za każdym razem Orange przesyłał żałosną odpowiedź, której nikt przy zdrowych zmysłach by nie zaakceptował. Poza oczywiście urzędnikami z URE.
W skrócie - ja piszę, że Orange nie chroni przed usługami premium, bo przysyła od razu po wejściu na taką stronę SMS z kodem do aktywacji, Orange odpisuje, że oni chronią użytkownika, bo przesyłają SMS i to jest ostrzeżenie, URE to akceptuje, ja piszę, że to nie jest ostrzeżenie tylko zachęcania do wykupienia usługi wraz kodem, Orange odpisuje jakieś ogólne ble ble ble, URE to akceptuje ... i tak można się bawić w kółko. Dno i beczka mułu. Zarówno w wykonaniu Orange jak i URE! Takie jest moje zdanie.
A ostatnio to już majstersztyk - zgodnie z ustawą każdy numer prepaid trzeba zarejestrować na konkretną osobę. Logicznym jest, że aby to zrobić powinieneś się wylegitymować dowodem osobistym. Ale nie w Orange. W Orange możesz aktywować nowe numery przy pomocy SMS. Wystarczy kogoś zmanipulować, np. dziecko i już ma się lewy numer do robienia wałków w sieci, typu sprzedawanie nieistniejących produktów czy wysyłanie linków do fałszywych stron bankowych. Zanim ktoś się zorientuje, już może mieć prokuratora na karku i będzie się musiał tłumaczyć że przestępstwa nie popełnił. Takie cuda i bezpieczeństwo jest w Orange. Oczywiście Orange nie widzi w tym problemu.
A smaczkiem jest to, że jak ja chciałem do swojej umowy dokupić wzmacniacz sygnału to musiałem z plastikowym dowodem zasuwać do punktu Orange, bo nawet e-dowodu nie akceptowali.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo swoich klientów, to Orange przebił już dawno dno, zakopał się w beczce mułu i puka od spodu ... i to wszystko w imię chwilowych zysków od dziwnych spółek i spółeczek prowadzących nieetyczne biznesy ....
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@Jad4napisał(-a)W skrócie - ja piszę, że Orange nie chroni przed usługami premium, bo przysyła od razu po wejściu na taką stronę SMS z kodem do aktywacji, Orange odpisuje, że oni chronią użytkownika, bo przesyłają SMS i to jest ostrzeżenie, URE to akceptuje, ja piszę, że to nie jest ostrzeżenie tylko zachęcania do wykupienia usługi wraz kodem, Orange odpisuje jakieś ogólne ble ble ble, URE to akceptuje ... i tak można się bawić w kółko. Dno i beczka mułu. Zarówno w wykonaniu Orange jak i URE! Takie jest moje zdanie.
Bardzo dziwne to wszystko jest.
A mnie Pani od reklamacji poinformowała że wszystko odbyło się prawidłowo, bo wysłałem jakiś kod PIN aktywacyjny smesem. Oczywiście że nic nie wysyłałem i ja na wykazie nie widzę żebym w tym dniu wysyłał jakiś sms.
Więc już teraz sam nie wiem jakim cudem to się stało. Chyba jakoś mogą się podszyć po mój numer.
Normalnie głupi jestem i już sam zbaraniałem.
No ale, sms od tych oszustów był taki że witają na ich stronie, jeden dzień za darmo a jak nie zrezygnujesz smsem o treści STOP GAMES to po dobie potrącają kasę i tyle. Co zrobili i nie było mowy o żadnym kodzie PIN.😕
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@Piotrekk85napisał(-a)
Ten PIN nie trzeba odsyłać.
Chyba nie, Pani się przejęzyczyła, czy jakoś tak.
Ale dostałem maila z informacją jak wygląda cała procedura zamawiania w tym WORLD OF GAMES.
No i to jest bardzo ciekawe, bo wynika z tego że nie ma w zasadzie żadnej możliwości by zamówić u nich coś ot tak przypadkowo przez jedno kliknięcie.
Oto treść tego pouczenia:
Zakup produktu wygląda następująco:
- wybiera Pan treść cyfrową oraz dostęp przez naszą Usługę
- następnie można się zapoznać się z regulaminem i zaakceptować zgodę na wcześniejsze świadczenie, poprzez zaznaczenie odpowiednich pól
- kolejny krok to kliknięcie w przycisk „Zamawiam i płacę” - co oznacza złożenie zamówienia
- potem otrzymuje Pan SMS-a z potwierdzeniem realizacji transakcji i zawarciem umowy
- następnie otrzymuje Pan / Pani kolejnego SMS-a z kodem PIN - zakup jest dodatkowo zabezpieczony autoryzacja kodem PIN, który należy samodzielnie wpisać w formularzu elektronicznym udostępnionym przez Dostawcę aby potwierdzić zakup subskrypcji czy produktu cyfrowego.
No i teraz już wiem na pewno że nie mogłem niczego zamówić przez przypadkowe kliknięcie, bo zobaczcie ile kroków trzeba wykonać, akceptacja regulaminu, zamawiam i płacę, potem dwa smsy, jeden z potwierdzeniem a drugi z tym PIN.
No nie ma szans żeby to zamówić jednym przypadkowym kliknięciem.
A jak oni to zrobili że jednak zamówiłem, sam nie wiem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
A może to ktoś z rodziny kupił?
Jeśli to był pierwszy zakup, to można spróbować napisacy do supportu tej gry o zwrot. Zwykle są bardzo proklienccy choć zabiorą zakupione dobra wirtualne w tej grze.
Dane kontaktowe:
+48 22 263 06 21
Lub
email: pl@pomocdcb.com
________________
* Scaliłem wpisy – moderator Michał
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dziwne i karygodne działania firm współpracujących z Orange.
@Piotrekk85napisał(-a)
A może to ktoś z rodziny kupił?
Nie, nie ma takiej fizycznej możliwości, całkowicie wykluczone.
@Piotrekk85napisał(-a)
Jeśli to był pierwszy zakup, to można spróbować napisacy do supportu tej gry o zwrot.
Tak wiem, tak też poradziła Pani od reklamacji.