Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP


Poziom 11, Recenzent
  • 8
  • 31
  • 0

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

Witam.

Od jakiegoś czasu straciłem możliwość podglądu online z kamer zainstalowanych w domu. Przychodzą mi powiadomienia o alarmach ale nie mogę podglądać nagrań w czasie rzeczywistym oraz podglądać nagrać zapisanych na karcie pamięci kamery. 
Powyższe nie działają we wskazany sposób spoza sieci domowej czyli przez transmisję danych w telefonie. Jeżeli telefon zalogowany jest do sieci domowej WI-FI wszystko hula.
Próbowałem zmienić ustawienia zapory sieciowej - przy zaporze niskiej i średniej działa jak wyżej. Próbowałem ustawień użytkownika ale wówczas straciłem też powiadomienia. 

Z tego co się dokopałem z danych kamery pracują one na wskazanych portach:
ONVIF 2.0 Port 8899; Port RTSP 554; Port HTTP 80; Port mediów 34567

Co powinienem ustawić w zaporze aby zaczęło działać?
Ze wskazanych powyżej portów w zaporze orange w regułach użytkownika jest HTTP TCP 80. Pozostałe nie występują.

Co zrobić?

11 ODPOW. 11

Poziom 37, Guru **
  • 8443
  • 28138
  • 373

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

@100mphBL  zobacz jaki masz adres IP publiczny I wymuś na początek IPV4  kasując/ipv6 w loginie usługi w menu modemu. 192.168.1.1. Login admin, hasło 8 znaków klucza WPA. Zakładka połączenie z internetem 


Poziom 26, Specjalista
  • 1011
  • 6278
  • 32

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

@100mphBL  skoro wcześniej wszystko było ok, to zabezpieczenia na średni poziom wystarczą, zgaduję że port komunikacyjny z wizją jest zamknięty, można zgłoszenie zrobić poprzez czat, by pootwierali porty, zrobią to zdalnie 😉


Poziom 31, Ekspert
  • 2901
  • 8743
  • 83

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

@100mphBL 

Ale to kiedyś działało dobrze? Czy były zmiany konfiguracji FB w międzyczasie? Dobrze jest taką sprawdzoną konfigurację zapisać albo przynajmniej zapamiętać.

Jeśli chcesz mieć dostęp z zewnątrz do sieci wewnętrznej (LAN) to na FB musisz ustawić przekierowania odpowiednich portów, samo przestawienie zapory w tryb bardziej permisywny nie wystarczy, bo FB nie będzie wiedział gdzie ma posłać przychodzące do kamer zapytania z zewnątrz.

 

To jest zawsze niezbędne, chyba że jest możliwy dostęp do kamer przez jakąś usługę chmurową, gdyby tak było warto się tym zainteresować ponieważ taki dostęp jest mniej wrażliwy na zmiany konfiguracji Twojego rutera (FB) i powszechnie uważany za bezpieczniejszy (choć to kwestia względna).

 

Jest też możliwość, że kamery same proszą FB o otwarcie i przekierowanie odpowiednich portów ale to zależy zarówno od kamery jak i od FB. Gdyby jedno i drugie wspierało UPnP (do sprawdzenia w dokumentacji i opcjach), to niczego nie trzeba by otwierać, co najwyżej uaktywnić opcję UPnP.

 

Dodatkową komplikację stanowi nie-do-końca-jasna zależność między otwieranymi portami a ustawieniem zapory. Aby arbitralnie zdefiniowane porty do otwarcia/przekierowania (w zakładce NAT/PAT) faktycznie były dostępne z zewnątrz, zapora musi być w trybie co najwyżej niskim, w domyślnym trybie wszystkie połączenia przychodzące są ignorowane. Ale z zaporą chyba już się zapoznałeś więc pewnie to wiesz.

 

PS. BOK może to wszytko zrobić za ciebie (i więcej, jeśli będzie potrzeba), więc jeśli nie czujesz się na siłach to śmiało uderzaj do nich, tak jak radzi @irek6311 


Poziom 11, Recenzent
  • 8
  • 31
  • 0

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

wymusiłem IPV4 już wcześniej, nic to nie zmieniło 😉

 

Wcześniej działało bez problemu. Możliwe, że aktualizował mi się router. Dziękuję, będę atakował BOK na czacie.

________________
* Scalenie wpisów – moderator Kinga


Poziom 31, Ekspert
  • 2901
  • 8743
  • 83

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

@100mphBL 

Tak zrób. FB2 raczej się nie aktualizował, to jest stary sprzęt który IMHO już aktualizacji nie dostaje. Bardziej prawdopodobne, że się po prostu "zresetował ze starości". Na przyszłość dobrze zapamiętać konfigurację.


Poziom 11, Recenzent
  • 8
  • 31
  • 0

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

Niestety, zgłosiłem do serwisu porty do odblokowania. Konsultant stwierdził, że odblokował. Nie przyniosło żadnego efektu.


Poziom 31, Ekspert
  • 2901
  • 8743
  • 83

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

@100mphBL 

No dobrze, ale co właściwie "nie działa"? Bardzo zdawkowy jesteś w opisie. Jeśli chcesz się dostać z zewnątrz do tych samych urządzeń do których dostajesz się od wewnątrz, to na ruterze muszą być porty nie tylko"otwarte" ale przekierowane na określone adresy lokalne. Masz to wykonane (zakładka NAT/PAT)? Możesz pokazać jakieś zrzuty ekranu z konfiguracji? Bez tego trudno jest podpowiadać co właściwie mogło pójść nie tak. Jeśli wytłumaczyłeś konsultantowi dokładniej o co ci chodzi i nie uzyskałeś spodziewanego efektu, to ponawiaj prośby do skutku. Skoro działało wcześniej to musi działać i teraz.


Poziom 11, Recenzent
  • 8
  • 31
  • 0

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

Ok, przepraszam. 
Dostęp do podglądu online i nagrań z karty pamięci w kamerach oraz do ustawień kamer mam jedynie z urządzeń z sieci wewnętrznej. Na zewnątrz docierają do mnie tylko powiadomienia o pojawieniu się obiektu, ewentualnie mam z zewnątrz dostęp tylko do zrzutów ekranu robionych gry pojawi się obiekt.
Mam dwie kamery. Według danych Besder, korzystają one z portów: ONVIF 2.0 Port 8899; Port RTSP 554; Port HTTP 80; Port mediów 34567. Gdy łączę się z kamerami z poziomu PC z aplikacji CMS, wyświetla mi się informacja o porcie 34567 i adresy IP: 192.168.1.28 i 192.168.1.29.

Idąc wskazówkami w tym i podobnych wątkach, konsultanta poprosilem o odblokowanie powyższych portów. Stwierdził, że je odblokował.

Wymusiłem połączenie IPv4, a zaporę sieciową ustawiłem na "niski". Próbowałem odblokować porty w zaporze w ustawieniach użytkownika ale nie przynosiło to efektów albo nawet traciłem podgląd kamer z wewnątrz sieci. Podejrzewam, że zrobiłem to nieumiejętnie. W wyniku powyższego ustawiłem teraz zaporę na "niski". Nie grzebałem w NAT/PAT. Nie jestem aż tak biegły w tych tematach.

Dziwi mnie to bo w okolicach grudnia straciłem podgląd z zewnątrz a tak na prawdę nie dotykałem się niczego w konfiguracji kamer i sieci. Koledzy mają te same kamery w innych sieciach i nie mają takich problemów. Z tego co znalazłem, to w podobnym okresie innym użytkownikom orange też pojawił się ten problem z kamerami IP ale nigdzie nie ma instrukcji jak to rozwiązać.
Zrzuty ekranu w załącznikach.
Proszę o pomoc.

obraz_2022-04-23_103755332.png

 

obraz_2022-04-23_103300674.png

 

obraz_2022-04-23_103157141.png

 


Poziom 11, Recenzent
  • 8
  • 31
  • 0

Zapora FunBox 2.0 a kamery IP

Temat został rozwiązany. Dodzwoniłem się do technika orange. Po odblokowaniu portów u orange należało wrócić na IPv6. Niepotrzebnie zmieniałem na IPv4. Wszystko działa 🙂 

Dziękuję za pomoc.