Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy z konfiguracją Funbox 6


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 42
  • 88
  • 0

Problemy z konfiguracją Funbox 6

Witam. Dziś z okazji przedluzenia umowy dostarczono mi Funboxa 6. Do tej pory miałem FB 3.0. Po podłączeniu FB6 początkowo migała powoli biała dioda od internetu, w pewnym momencie przeskoczyła na pomarańczową i router poprosił o wpisanie loginu i hasła do neostrady. Udało się zalogować. Po tym w przeglądarce wyskoczył komunikat że 'wykryto problem z twoją linią światłowodową'. Router się zrestartował a pierwsza dioda zaczęła migać na biało (powoli). Według instrukcji Orange na stronie oznaczało to "problem z konfiguracją usług", zgodnie z tamtejszymi wskazówkami zresetowałem FB6 do ustawień fabrycznych. Teraz dioda miga szybko na biało a w przeglądarce jest komunikat o Braku połączenia i konieczności sprawdzenia kabla światłowodowego. Przyznam szczerze że nie mam pojęcia, co mogło się przydarzyć ale zależy mi na jak najszybszym rozwiązaniu problemu z uwagi na to, że pracuję zdalnie. Czy jest coś jeszcze, co mógłbym spróbować zrobić czy pozostaje mi już tylko zgłoszenie problemu na infolinię?

39 ODPOW. 39

Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5447
  • 21935
  • 177

Problemy z konfiguracją Funbox 6

@Monnqx: dostarczono ale nie podłączono? Tzn. konfigurujesz FB6 od zera czy też już to było skonfigurowane, działało i przestało działać?

 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 42
  • 88
  • 0

Problemy z konfiguracją Funbox 6

Router przywiózł kurier, wcześniej miałem FB3.0, więc tak, sam go konfiguruję


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5447
  • 21935
  • 177

Problemy z konfiguracją Funbox 6

@Monnqx: sam wpinałeś/wpinałaś światłowód? Jesteś pewien/pewna że wtyczka jest wciśnięta odpowiednio? Możesz pokazać screenshota z menu konfiguracyjnego FB6 z parametrami FTTH? Wymianę miałeś uzgodnioną z BOK - czy dostałeś od nich zapewnienie że będzie działało od razu?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 42
  • 88
  • 0

Problemy z konfiguracją Funbox 6

Wtyczka 'kliknęła' jak ją wpiąłem do routera. Do menu konfiguracyjnego nie jestem w stanie się dostać, bo obecnie router utknął na komunikacie o problemie z łączem światłowodowym i wyborze wewnętrznego/zewnętrznego ONT. Pomimo że wybieram wewnętrzny to nie idzie dalej, a ilekroć próbuję wskoczyć w konfigurację poprzez 192.168.1.1 to i tak witam nie ten sam ekran 😕


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5447
  • 21935
  • 177

Problemy z konfiguracją Funbox 6

@Monnqxten sam czyli jaki?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 42
  • 88
  • 0

Problemy z konfiguracją Funbox 6

IMG_20210426_152228.jpg


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5447
  • 21935
  • 177

Problemy z konfiguracją Funbox 6

@Monnqx: tak jak jest napisane: oprócz fizycznego uszkodzenia/przerwania połączenia, możliwe że połączenie nie zostało jeszcze aktywowane (dziwne jeśli FB3 na tym samym łączu działał) - upewnij się w BOK jaki jest status.

 

Poza tym ewentualnie fotki gniazdek i patchkorda możesz zamieścić ale jeśli nic w nich podejrzanego nie ma to zdalnie będzie o pomocną poradę trudno.

 


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12873
  • 52943
  • 604

Problemy z konfiguracją Funbox 6

@Monnqx ma moje oko, to FB6 jest nie przypisany do bazy danych aktywnych modemów, a co za tym idzie ONT. Wróć do FB3 i zobacz czy działa, byle ostrożnie z wytczkami. Równo zdecydowanie do końca i delikatnie dociśnij. Jeśli n starym działa, to zgłoś to na czacie, że modem jest nieaktywny i najlepiej poproś o połączenie z konsultantem. Powiedz, że na 3 jest ok, a 6 nie działa


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29460
  • 270

Problemy z konfiguracją Funbox 6

@Monnqx  odłącz jeszcze raz kabelek światłowodowy z gniazdka i wciśnij ponownie, zarazem sprawdź czy w FB 6 jest wtyczka dobrze wciśnięta, jeżeli wykonasz powyższe a problem dalej będzie występował zresetuj FB 6 za pomocą dziurki z tyłu z napisem RESET zapałką lub wykałaczką wciśnij i przytrzymaj 15 sek. to powinno pomóc, jak nie to pisz dalej co się dzieje, spróbujemy pomóc.