- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mobilny internet dla domu - rozłącza niektóre urządzenia, reset routera 1x 2x na dobę
Zrób mały test. Wyłącz sobie DHCP np. na TV. Przydziel mu IP ręcznie, spoza puli DHCP i zobacz, czy kiedykolwiek to urządzenie rozłączy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mobilny internet dla domu - rozłącza niektóre urządzenia, reset routera 1x 2x na dobę
@alejak7 możesz zrobić zrzut oprogramowania do pliku konfiguracyjnego. Tzw backup ustawień..
Jakby co, to zawszeozesz po resecie przywrócić te same ustawienia sprzed resetu z tego pliku wgrywając go do routera
To dla bezpieczeństwa ustawień
Zapytaj o to gościa, który ustawiał router
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Mobilny internet dla domu - rozłącza niektóre urządzenia, reset routera 1x 2x na dobę
Najpierw trzeba się upewnić co właściwie jest powodem braku internetu na klientach: czy faktycznie, jak podejrzewasz tracą one połączenie z ruterem, czy też ruter traci połączenie z internetem (to to co sugerował "gość od telewizorów"). To dość łatwo pozytywnie rozstrzygnąć, wystarczy jeśli w trakcie awarii na jednym urządzeniu upewnisz się że na którymkolwiek innym jest normalny dostęp do internetu (naturalnie bez resetowania czegokolwiek). Jeśli awaria dotyczy tylko niektórych urządzeń, a nie wszystkich na raz, to masz rację, i zrywane są połączenia LAN. Ale jeśli zawsze wszystkie na raz tracą dostęp do internetu, to problemem jest stabilność połączenia rutera do internetu.
Co dalej?
W LAN zrywanie połączeń kablowych praktycznie się nie zdarza, jeśli coś takiego występuje, to kabel nie styka lub któreś z urządzeń ma uszkodzony port eternetowy. Natomiast zrywanie WiFi to inna bajka - może się zdarzać w całkowicie nieprzewidywalny i pozornie losowy sposób, szczególnie jeśli połączenie jest słabe. Jakość sygnału WiFi (jego propagację) możesz ocenić przy pomocy telefonu - np. apką WiFiAnalyzer - w tych miejscach gdzie masz klienty WiFi zlokalizowane. Jeśli sygnał jest słaby to czas pomyśleć o rozbudowie WiFi, albo jeśli to możliwe przeniesieniu klienta na kabel.
Natomiast jeśli chodzi o WAN (czyli zrywanie połączenia rutera z internetem), to trzeba ocenić jak wygląda sygnał komórkowy w tym miejscu gdzie masz ruter, i czy ewentualnie nie dałoby się go poprawić np. przestawiając ruter lub anteny; można też myśleć o antenach zewnętrznych - ale to oczywiście zależy od możliwości technicznych. Może być i tak, że to operator coś grzebie w BTSach is stąd zerwania. Jeśli tak by było, po zgłoszeniu problemu do BOK powinieneś uzyskać potwierdzenie i komentarz perspektywiczny.
Uniwersalną przyczyną może być oczywiście uszkodzenie rutera (coś powinno być widać w jego logach), lub jego niestabilne zasilanie. W tym kontekście sprawdziłbym napięcie w gniazdku sieciowym. Kiedyś przez kilka miesięcy miałem na jednej fazie ledwie 180V i miało to ogromny wpływ na (nie)stabilność gadżetów elektronicznych do tej fazy podpiętych, więc wiem że to nie jest pomysł całkiem wydumany (choć przyznaję że to niezbyt prawdopodobne).
Co do aktualizacji oprogramowania rutera, to najlepszym źródłem informacji w tym zakresie są strony producenta, tam powinieneś znaleźć nie tylko informacje, ale także wszelkie niezbędne narzędzia. Na automatyce aktualizacji nie zawsze można polegać.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »