- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Witam,
mój problem przedstawia się tak, że po uruchomieniu routera prędkość internetu (sprawdzana na http://speedtest.orange.pl/) osiąga do 50 Mb/s (dl), jednak po jakimś czasie (czasami kilka godzin, czasami parę minut) spada poniżej poziomu 1 Mb/s i już tak zostaje. Pomaga restart routera, ale problem zawsze powraca.
Po przełożeniu karty sim do innego routera (w tym przypadku D-Link DWR-921E) problem nie występuje - połączenie jest stabilne. Tak samo, kiedy włożyłem kartę sim do telefonu.
Router w ramach reklamacji został wymieniony na nowy egzemplarz, jednak problem jest identyczny.
Router pracuje na standardowych ustawieniach z wyjątkiem przełączenia na protokół IPv4. WiFi działa bez zarzutu, komputer stacjonarny podłączony kablem LAN, problem ewidentnie polega na niezdolności utrzymania przez router stabilnego połączenia LTE.
Mam wysyłać go na reklamację do skutku, czy jest jakieś sensowniejsze rozwiązanie?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@witeke ja bym zanim ponownie wymieniać router, wymienił kartę SIM. Pisałeś, że w innych urządzeniach działa, ale nie podałeś, jak długo przeprowadzałeś testy. Czy też trwały tak długo jak na Huawei B535? Uważam, że to problem z kartą SIM, a uszkodzona podlega bezpłatnej wymianie.
Zadzwoń na infolinię, niech sprawdzą ustawienia karty SIM i wykonają odpowiedni reset. Jeżeli problem dalej będzie się powtarzał, proponuję wymienić ją albo w salonie, a jak nie chcesz iść do salonu, to za 15 PLN można wymienić samodzielnie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Huawei B535-232 - spadająca prędkość
@witeke Podpytam...czy modem został wymieniony z zasilaczem? Cały komplet?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Huawei B535-232 - spadająca prędkość
Zakładam, że tak, wszystko wyglądało na fabrycznie zapakowane. To zasilacz sam w sobie może powodować takie problemy?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Huawei B535-232 - spadająca prędkość
@witeke Jeśli wymieniałeś komplet to powinno być ok, chyba, że partia towaru ma wadę fabryczną. Jest to możliwe, więc zawsze należy sprawdzić. Miałem taki przykład z dekoderami. Były wymieniane bez zasilaczy, a te po prostu miały uszkodzone elementy. Podmieniłem zasilacz i problemy ustały.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Huawei B535-232 - spadająca prędkość
Sprawdź czy masz najnowszą wersję firmware. Najnowsza jest z 20 sierpnia 2020.
Problem nie jest unikalny z tego co można znaleźć na forum Huawei.
I zgłosiłbym na gwarancję kolejny raz na Twoim miejscu jeżeli update nie rozwiąże problemu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Huawei B535-232 - spadająca prędkość
@agat13Testuję od 5h modem na innym zasilaczu, póki co działa bez zarzutu, dziękuję za sugestię!
@tolekJeżeli rozwiązanie z zasilaczem się nie sprawdzi, pobiorę pliki (modem nie znajduje aktualizacji dla oprogramowania online, aktualnie jest to: Wersja oprogramowania modemu 10.0.1.1(H191SP3C159) / Wersja interfejsu internetowego WEBUI 10.0.1.1(W2SP3C159)), dziękuję za linki!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Huawei B535-232 - spadająca prędkość
To wygląda na to że problem rozwiązany, także fajnie. 😉
Jeśli chodzi o firmware to brak aktualizacji może wynikać z tego że jest ona np.: wypuszczana na poszczególne regiony lub jeszcze jakiś inny filtr np.: brandowanie operatora. Przed jakimiś aktualizacjami ewentualnymi może warto też ustalić na chacie z supportem Huawei szczegóły. I kwestię innego (myślę że takiego niedostarczonego od Huawei pod ten model urządzenia) zasilacza przemilczałbym w kontakcie z supportem bo dla nich to może być okazja żeby nie uznawać gwarancji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Huawei B535-232 - spadająca prędkość
@witeke Cieszę się, że intuicja może pomóc...informuj, bo to cenne doświadczenie dla innych. Firmware trzeba aktualizować zawsze...jeśli tylko jest dostępna nowsza wersja. Oby ruszyło...
Pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Huawei B535-232 - spadająca prędkość
@tolek Jeśli modem będzie działał prawidłowo można nie reklamować (zawsze zdąży, bo jest na to 2 lata-obowiązkowo do pudełka trzeba włożyć paragon, aby nie zginął), ale trzeba mieć na uwadze dokładnie takie same parametry "alternatywnego" zasilacza. Oryginalny sam się nie naprawi, więc zawsze można oddać w ramach reklamacji...:)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Huawei B535-232 - spadająca prędkość
@agat13Niestety, po około 8 godzinach na innym zasilaczu problem wrócił, po resecie wszystko działało następne 3 godziny i powtórka.
@tolekStrony, które mi podałeś, wymagają wykupienia pakietu aby ściągnąć pliki. Nie mogę ich znaleźć nigdzie indziej, a z drugiej strony urządzenie twierdzi, że jest aktualne, więc nie chcę mu na siłę wciskać nowego firmware.
Dziękuję Wam za pomoc. Wiele wątków na różnych stronach dotyczących tego problemu kończy się wypięciem na klienta przez Huawei.
Wyślę sprzęt na reklamację jeszcze raz, a gdy problem się powtórzy, złożę wniosek o zabranie ode mnie tego tałatajstwa i zwrot już zapłaconych rat, bo to jest niedorzeczne, żeby taki chłam sprzedawać. Jak myślicie, ma to szanse powodzenia?
- « Poprzedni
- Następny »